Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lichtset

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik zou ipv 4 cls led parren voor 1 kls 801 setje gaan.

Nadelen van de kls: is bijna 1x zo duur.
    Voordelen:
    - kost minder ruimte(vervoer)
    - is gemakkelijker en sneller op te hangen, op je statief maar op je truss (toekomst).
    - Daarnaast heb je ook meer en mooiere lichtopbrengst.

Dus dat is even afwegen maar ik denk dat het de overweging waard is.

Voor de rest een mooie setje...

Comment

Inderdaad. Ook zal ik alles bekabelen met dezelfde kabels. Je hebt nu 2 verschillende soorten kabels... Alles gewoon met Procab REF953 kabels ;) En mijn mening, ik zal de strobe weglaten en toch een iets degelijkere rookmachine, laser of lichtsturing nemen.

Comment

hallo,
        ik wil graag losse parren.
        okee naar de bekabeling zal ik nog even kijken.
        Stroboscoop hou ik denk ik wel.
        Welke lichtsturing raad je me dan aan?

Mvg,

Comment

he ik heb een veel mooier setje.
          koop een adj dure truss a 250 euro (dat is het beste budget truss)
          neem daar 4 adj mega compact led parren a 53 ps bij =212
          neem daar een atomos 200 rookmachine a 123 bij.
          en doe daar een dashligt dongel met software van 140 euro bij
          plus een laserworld el 200 al 177 euro
          dan zit je op 902 euro. vergeet niet daar de nodige dmx kabels (5 kabels of 6 als je de rookmachine met dmx doet wat ik je afraad)

als je dit koopt heb je een super set wat makkelijk uittebreiden is met b.v. 2 scans

Comment

Hoezo raad je rookmachine met DMX af?

Comment

Jaa waarom geen dmx ?
              Bij de adj.worden tog t bars geleverd?

Comment

Wil iemand nog even een nieuw lijstje maken?

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                  Het beste is dus dat je gewoon vanaf dag 1 alles op dmx hebt als je die kans hebt.

Hierin volg ik ronny 100%.
                  Iedere beginner en ja ook ik was zo, koopt alles zonder dmx omdat je geen ervaring hebt met licht en zeker al niet met dmx, maar al vlug begin je er iets van te snappen en zie je ook dat mogelijkheden van dmx en hoe leuk het is om je lichten zelf een eigen kleur te geven, zelf de snelheid van knipperen aan te passen enz... dus ben je de verlichting zonder dmx al vlug beu en wil je dan ook alles op dmx, je oude lampen gaan met veel verlies de deur uit en je moet flink investeren in nieuw licht, beter is om wat door te sparen en alles meteen op dmx kopen en als het kan ook niet het goedkoopste ;)

Comment

Okee, Maar kan ik dan bijvoorbeeld die set die ik laatst hier had samengesteld later ook uitbreiden met dmx software en lasers intelligent licht en dergelijken?

Comment

Raad zelf geen rookmachine met dmx af als je het tegen mij hebt ;)

@Nigel Kijk eerst eens wat de wensen zijn, hij wil ook graag een analoge controller omdat hij geen laptop tot zijn beschikking heeft en tsja die atmos series is ook niet echt wat...

@djwouter Als je graag losse led parren wilt zal ik gaan voor de American DJ Tri par profile. Zijn veel goede recenties over en ook tri-led! Eventueel kan je ook kijken naar de SLS-7 van Eurolite maar deze zijn wel wat prijzig. Zijn rond de 70 euro per stuk. Hieermee kan je later ook goed uitbreiden met intelligent licht!

Comment

Okee Beste Yobotje zou jij anders even een soort lijstje voor mij willen maken ofzo kan ik zon par dan veel beter aansturen en heeft meer kleurmogelijkheden zou je wat uitleg willen geven? en welke effecten en of laser kan ik er nog bij doen?

Comment

De parren zullen hetzelfde blijven in aansturen, enkel andere dmx waardes (dus kleuren op een ander kanaal). Het voordeel van TRI-led is dat de kleuren al in de LED worden gemengd, waardoor de kleuren die je wilt maken beter naar voren komen. Dit is bij losse ledjes niet het geval, kan je iets verbeteren met een difussion filter maar daar blijft het wel bij.

Ik weet niet of je wilt beginnen met 4 of 8 parren, maar uitgaande van 8 parren omdat je dat zelf al eens hebt samengesteld:

2x ADJ ST-132 €280
                          8x ADJ TRI-par profile €552
                          6x DMX kabel 0.5m CAB901 €29,10
                          2x DMX kabel 10m CAB901 €27
                          1x Scanmaster 1 DMX lichtsturing €117

Totaal kom je dan uit op €1005,10.
                          Nu heb je dan een goede basic set met een mooie lichtopbrengst, op 2 degelijke statieven. Later kan je deze set dan uitbreiden met wat effecten of een rookmachine. De scanmaster is een zeer leuk ding voor de prijs, had hem vroeger ook altijd gehad. Maar niet om teveel poespas mee aan te sturen, 2 effecten de bij zal nog kunnen. Anders adviseer ik je toch echt Daslight o.i.d, de 128 versie is 140 euro.

Comment

Ik ga denk ik voor 4 led parlampen die je zij en later st132 eerst.gewone statieven welke kan je aanraden en ik wil er dan.ook nog een.laser en.rookdoosje bij als het kan

Comment

@yobotje, dat van die laptop heb ik inderdaag ff over het hoofd gezien, maar wat betreft de atmos kan ik je geen gelijk geven.
                              en anders hou je toch mijn set koop je ipv van die dure software een goedkope scanmaster en dan heb je heeel wat geld over voor een rookmachine (of zelfs hazer)

Comment

@Nigelgein de software is totaal niet duur, zal ik ook niet op besparen.

@wouterdj Ik zal dan toch wel 1 st-132 nemen met 1 setje parren (4 stuks), hierbij nog een Antari Z-1000 en een Laserworld ES-100g. Zijn veel goede recenties over, en de antari heeft een hogere kwaliteit dan de Atmos. Je kan dan gewoon die scanmaster nemen of Dasligt, en één 10m kabel weglaten en 3 0,5m weglaten, en nog een 1 of 1,5m erbij. Dan kan je alles dmx sturen. Ook nog de antari dmx sturen? Nog een 5m kabeltje erbij. Je gaat dan van je controller naar de rookmachine met 5m, dan met 10m naar de 1e led par, met 3x 0,5m naar je andere 3 led parren en met de 1 of 1,5m naar je laser.
                                Last edited by yobotje; Wednesday-21-11-2012, 19:20.

Comment

Working...
                                X