Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lichtset

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ronnie, je hebt weer eens gelijk over Daslight. Niet aan beginnen... Service is daar echt een nul. Ik heb jaren met Daslight gewerkt maar op de beurs in Frankfurt volgende week vrijdag ga ik toch echt een alternatief vinden! Waarschijnlijk gaat het cuelux pro worden. Een uitgebreidere versie van cuelux. Het programma wordt in Frankfurt op de markt gebracht. Veel is er nog niet over bekend. Cuelux is het programma wat je zoekt. Heeft alleen geen visualiser in het pakket. Zodra de dongel van cuelux is aangesloten, stuurt cuelux een ArtNet signaal uit, een "digitaal" DMX signaal welke door vele visualizers kan worden ontvangen. De meeste zijn wel betaald, maar tot nog toe heb ik geen ervaring met externe visualizers. Dit omdat Daslight er wel een heeft. Maar Daslight is echt weggegooid geld. Mocht je toch voor Daslight gaan, pak dan niet de 128 versie, want daar zitten heel wat beperkingen aan... Gewoon een stapje meer.
    De goede raad van mij en Ronny (en waarschijnlijk ook anderen hier): gewoon cuelux nemen...

Comment

oke bedankt!
      Welke kabels zijn handig voor dmx gewone xlr of echte dmx kabels ? er zit namelijk wel wat verschil in prijs.

Comment

Altijd dmx kabel pakken, audio kabel krijg je alleen maar problemen mee. Vooral low-end merken zijn hier gevoelig voor, zoals showtec...

Comment

okee bedankt!
          Wat zouden jullie dan als effect aanraden inplaats van die laser?
          Kan je met 2 kls 801 setjes wel een house feestje van 200 man voorzien van basislicht?

Comment

Die 2 klsjes red je het wel mee. Als extra effect kan je misschien eens kijken vooriets moonflower achtigs... Wij hebben zelf 2 maal de JB systems magic led. Best een leuk effectje, kan je zowel rustig als snel gebruiken, en prikt goed door de klsjes heen. Om een geschikte moonflower uit te kiezen, ga je best naar een lokale dealer, want er zijn zooooo veel effecten te krijgen! En iedereen heeft zijn eigen smaak...

Comment

Ik zat zelf te denken aan twee led bars voor op mijn dj booth ofzo

Comment

Welke wind-ups raden jullie aan ?

Comment

Ik zou sowieso zorgen voor wat beweging in je show. dit kunnen scanners, movingheads, led effecten, ... Zijn. Alleen wat basislicht is ook wat saai... Als statieven zou ik de american dj st-132 aanraden. Dit is een degelijk statief, niet te duur, stevig, en kan wel wat gewicht aan. Echt een goede prijs kwaliteit verhouding...
                  Last edited by nijst001; Monday-01-04-2013, 13:04.

Comment

4x winner jb systems misschien?

Comment

• Dan zou ik toch kijken voor een paar victory scans. Of misschien is de showtec phantom 50 led wat voor je?

Comment

• ehm.. ik ben te lui geweest om het hele topic door te lezen. maar ik maak op dat er al wat dingen qua ideen zijn veranderd.
                        even op het beginbudget van 900 blijvend zou ik dit kopen:
                        • American DJ Dura Truss systeem met windups
                        • American DJ Mega Tri Par profile LED spot, vier maal
                        • American DJ Quad Phase LED lichteffect
                        • Showtec Scanmaster 8/2 DMX-lichtsturing
                        • 1 meter kabel procab, vijf maal
                        • 10 meter kabel procab, een maal
                        • Showtec Atmos 1000 rookmachine
                        • Showtec rookvloeistof 5 liter

lijkt mij een mooi setje.
                        je hebt dan geen besturing via de computer maar dat is volgens mij ook niet nodig met een paar parretjes en een effect.
                        verder is dit gewoon een dergelijke set, waar je goed mee voor de dag kan komen. niet een paar showtec parretjes en een half effectje op een zelfgebouwde brug. en het is niet belachelijk duur.:-)

hopelijk heb je er wat aan

Comment

• kost €908,80

Comment

• Als je toch het topic even had doorgelezen, dan zie je dat de topicstarter een heel ander budget, en andere wensen heeft. Aan je post heeft hij niks. Dus in het vervolg misschien toch even het topic doorlezen ;)

Comment

• Originally posted by OfficialDubWood View Post
                              ehm.. ik ben te lui geweest om het hele topic door te lezen.
                              Dat is te merken, je adviezen slaan nergens op. Hij heeft al Prolyte truss, dus waarom een decotrussje? Hij wil KLS-801, waarom een veel mindere Tri par profile aanraden? En inplaats van een goed softwarepakket als cuelux een scanmaster aanraden????

Comment

• Hallo,
                                Ik heb er even over nagedacht en dit leek mij dan nog wel leuk als aanvulling op de 2 kls 801.
                                - 2x showtec 50 led op trusspilaar (misschien nog even voor sparen dan)
                                - 1x eurolite dmx superstrobe 270
                                - 4x jb systems winner 2 (in truss)
                                - Antari z1200

Dit alles koop ik dan wel in termijnen

Comment

Working...
                                X