Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginnende licht set

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginnende licht set

Heej,
    Ik ga binnekort met een vriend een feest bij hem organiseren en er komen ongeveer 60 man.
    Waarschijnlijk willen we na dit feest ook vaker op (kleine) feestjes gaan draaien.
    Nou hebben we het geluid al in orde maar we hebben tot nu toe maar 1 moonflower en 1 thunderbird X.
    Nou zal ons budget rond de 250 euro zijn.
    Weet iemand een aantal mooie lichten bij dit budget (we vinden parren niks dus dan weten jullie het alvast :wink: )
    Ik hoor het graag.

Greetz Bastian!

Parren zijn wel heel erg belangrijk, een lichteffect noem je niet voor niets een lichtEFFECT. Deze laat je dus niet de hele avond aanstaan want dan is het effect ervan weg.

Parren brengen daar in tegen rust in je show. Tevens kan je er leuke dingen mee doen zoals een looplicht, knipperen etc.

Mijn advies is dus koop 4 parretjes + een dimpack.

Comment

Originally posted by Robert
      Parren zijn wel heel erg belangrijk, een lichteffect noem je niet voor niets een lichtEFFECT. Deze laat je dus niet de hele avond aanstaan want dan is het effect ervan weg.

Parren brengen daar in tegen rust in je show. Tevens kan je er leuke dingen mee doen zoals een looplicht, knipperen etc.

Mijn advies is dus koop 4 parretjes + een dimpack.
      oke ik zal nog eens overleggen en kijken hoe het dan verloopt...
      in ieder geval bedankt :wink:

Comment

[/quote]
        oke ik zal nog eens overleggen en kijken hoe het dan verloopt...
        in ieder geval bedankt :wink:[/quote]
        oeps... was ff vergeten in te loggen maar welke set raden jullie dan aan?

Comment

Beste Bastian,

Zoals Robert al aangaf kan je toch het beste met parren beginnen, zodat je wat rust in je show krijgt. Hierdoor worden je klanten ook niet gek van al die verlichting die rond flikkert etc.

De meeste drive-in shows beginnen met zo'n par 56 set

en dit kan je dan uitbreiden met een T-4(dimmerpack) of dit dimmerpack

Het voordeel van de T-4/dimmerpack is dat je hieronder een statief kan neerzetten. Ook is het mogelijk om de t4 met G-haken vast te hangen aan je truss een voordeel van de andere dimmerpack is dat je zelf de afstand kan bepalen waar je je parren hangt. (Deze optie wordt vaak gebruikt voor vaste locatie's)

Het voordeel van DMX is dat je het makkelijk kan uitbreiden en je hoeft maar met 1 dunne DMX kabel naar bijvoorbeeld je truss of statief vanaf je controller.

Ik hoor jullie nu al denken is een controller dan noodzakelijk....opzich niet maar om alles uit je spullen te halen raad ik het toch aan.

Hoop dat het een beetje duidelijk voor je is, anders hoor ik het wel.

Groetjes
          Thaan

Comment

Hoeveel watt lampen krijg je bij die parren set??

Comment

300 watt persglaslampen ook is het mogelijk om GE lampen te nemen

Comment

en dat is genoeg voor bij die scanner set van die andere topic?

Comment

Beste Bastian,

Je scanners zijn nu eigenlijk al te licht, omdat die maar 150W zijn en je parren 300W per stuk. Daarom nemen de meeste drive-in shows eerst parren en sparen dan door voor betere scanners met een output van 250W.

Maar dit is natuurlijk aan jou

Groetjes
                  Thaan

Comment

Een goed voorbeeld van een scanner met een 250W output (MSD)

Deze kun je ook in de showroom bewonderen van Bax Light & Sound

Comment

Originally posted by Thaan
                      Beste Bastian,

Je scanners zijn nu eigenlijk al te licht, omdat die maar 150W zijn en je parren 300W per stuk. Daarom nemen de meeste drive-in shows eerst parren en sparen dan door voor betere scanners met een output van 250W.

Maar dit is natuurlijk aan jou

Groetjes
                      Thaan
                      scanners heb ik nog niet :?
                      maar als ik dan zo'n set zou kopen maakt het dan wat uit welke lampen ik neem en dergelijke ?
                      Ik ben namelijk pas nieuw in het licht wereldje :roll:

Comment

Bastiaan,

Je kunt er niet zomaar een andere (soort) lamp (of MEER wattage) lamp inprikken als je wilt.
                        Bij de meeste producten staat aangegeven WELKE (soort) lamp er in moet, of welke fitting er in zit. Mijn advies: hou je hier aan.

Voor scanners raad ik je toch de dj/big robo aan, of the winner II. Dit zijn gewone hele goede scanners voor weinigg geld!

Patrick,

Comment

Working...
                        X