Announcement

Collapse
No announcement yet.

Is dit een goede lichtset bijelkaar?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

@ Rick: als ik vragen mag, hoeveel kilo schat je dat je aan je Dura Truss setje durft te hangen? Daar ben ik wel benieuwd naar...

@Muchunl: de site is inderdaad een beetje langzaam, waar dat aan ligt zou ik niet weten maar we zijn er mee bezig! En als je inderdaad je movingheads niet aan de truss wilt hangen kun je er denk ik wel 4 scans op kwijt inclusief een stel LED parren, bedenk wel dat LED parren niet zoveel wegen! Voor een beter advies kijk ik even naar Rick, gaat dat lukken?
    Last edited by LaRoche; Monday-15-06-2009, 20:01.

Comment

Nouja, om het in kilo's uit te drukken wordt lastig. Tel het gewicht van 2 T4's, 2 scans, een gemiddeld center-effect en 2 kg kabels (just to be sure) bij elkaar op. Dan ga ik wel uit van 4,5 meter truss (dus met extra stuk) welke nog een stuk buiten de statieven uit steekt, anders past het niet in praktijk.
      Met 3 meter kan je hem iets meer belasten, maar ik zou niet veel meer pakken dan bovenstaand.
      4 scans en een setje LED-parren moet denk ik wel lukken. Maar zorg dan wel dat alles netjes in balans is! Scans aan de voorzijde hangen, parren aan de achterzijde van je trussje. Anders gaat er een te grote kracht op je truss staan vrees ik en gaat deze na verloop van tijd krom trekken. En dat wil je niet hebben. Een evenredige verdeling in de diepte van de truss, zegmaar. Op het forum staat als het goed is ergens nog een topic over de lichtbrug, inclusief een los rigging-vraagstuk. Wellicht interessant om die eens door te lezen. (Zoekwoorden: 'American DJ Duratruss System' en 'Rigging vraagstuk')

Comment

Koop 2 ST-132 statieven met daarop Prolyte X30D truss, je hebt een goeie bassis en kan makkelijk bijhuren.
        Verder ben ik nog steeds naar je lichtcontroller benieuwd.

En wat is eigelijk je preciese budget? (Ga er vanuit dat het niet precies het bedrag is van alles opgeteld)

2x: http://www.bax-shop.nl/wind-up-stati...t-details.html €129,-
        Verder wat Prolyte truss (wat niet door bax-shop verkocht word), kan je altijd makkelijk bijhuren maar is wel duur in aanschaf. Ik zou zo-en-zo eerst kijken wat het plaatselijke verhuurbedrijf voor truss heeft.
        Last edited by Paradise; Monday-15-06-2009, 22:48.

Comment

Budget is erg variabel.
          Ik verdien veel en geef veel weer uit.
          Dit is dus wat ik in de loop van de tijd voorlopig wil kopen :)
          Besturing gaat via pc dmx4all

Ik ga eens goed kijken nog wat voor lichtbrug ik neem, want deze moet inderdaad even rekening houden met latere aankopen.
          Last edited by Muchunl; Monday-15-06-2009, 23:03.

Comment

Ik wil mischien de winners gaan vervangen voor martins scx 500 of 600.
            Word alleen wel iets duurder vrees ik :)

Comment

Originally posted by Muchunl View Post
              Ik wil mischien de winners gaan vervangen voor martins scx 500 of 600.
              Word alleen wel iets duurder vrees ik :)
              En dat is dan ook gelijk een goeie aankoop!

Comment

Heeft iemand ervaring met de scx 500 of 600?

Comment

ik heb zelf een martin mania scx 500, werkt perfect!

Comment

Er staat ook ''gewoon'' een review op het forum.

Comment

Oh die had ik nog niet gezien.
                      Bedankt!

En nog mensen ervaring met de 600?

Comment

Working...
                      X