Announcement

Collapse
No announcement yet.

DMX controller voor laser

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DMX controller voor laser

Welke dmx controller kan ik het best gebruiken voor een laser? Controllertje moet rond de honderd euro zijn. Ik weet dat software het best is, maar als ik zie wat dat kost dan zit dat er helaas niet in.

Ik wil kunnen kiezen welke patronen wel en welke niet mogen worden grdraaid, maar ook hoe hoog en breed. Het zou ook mooi zijn dat ik een fence of een tunnel kan "vast" zetten zodat de laser alleen dat doet.

Als iemand oude laser software heeft voor onder Windows dan wil ik dat wel voor een vriendenprijsje overnemen.

software is er vast ook wel als freeware, of misschien kan je het inderdaad van iemand overnemen. het probleem is dat je dan ook nog een dmx-usb-unterface moet hebben. en die beginnen qua prijs iet boven de honderd euro, als ik me niet vergis...

Comment

Ik wil kunnen kiezen welke patronen wel en welke niet mogen worden grdraaid, maar ook hoe hoog en breed. Het zou ook mooi zijn dat ik een fence of een tunnel kan "vast" zetten zodat de laser alleen dat doet.
      Dat zal toch grotendeels aan de functionaliteit van je laser liggen. Met Freestyler kom je al een eind, maar als je laser bijv. geen stilstaande patronen slikt, kom je er niet zo ver mee. ;)

Comment

Misschien moet je ons eerst eens vertellen om wat voor een laser het gaat. Kan je de laser enkel DMX of ook ILDA aansturen? Mocht je de laser wel ILDA kunnen aansturen, kan je kijken naar iShow. Het is niet het meest gebruiksvriendelijk, de output valt wat tegen en de veiligheid is wat minder dan de 'grote jongens' in de lasersoftware, maar het valt wel binnen je budget.

Qua DMX aansturing voldoet een Showtec Scan- of Showmaster of inderdaad een programma zoals Freestyler.

Comment

De laser en eventuele software of controller moet nog worden gekocht. Het budget is niet hoog, als ik flink de beurs uit wring misschien 350 euro.

Comment

Originally posted by Rick View Post
            Dat zal toch grotendeels aan de functionaliteit van je laser liggen. Met Freestyler kom je al een eind, maar als je laser bijv. geen stilstaande patronen slikt, kom je er niet zo ver mee. ;)
            Just dat is is niet te zien aan de omschrijvingen van de lasers hier. Welke doet het wel en welke doet het niet?

Comment

goedemorgen ik ben op zoek naar een dmx controler voor op laptop
              voor mijn lazers las450rgb

Comment

Dan zou ik kijken naar een software-pakket zoals Daslight of Sunlite. Werken met ILDA-lasersoftware kan niet bij DMX lasers.

Comment

Working...
                X