Announcement

Collapse
No announcement yet.

LED verlichting

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• LED verlichting

Led verlichting, de nieuwe generatie in de verlichtingswereld?
    De LED parren beginnen opkomst te maken in diverse webshops, je ziet de led tubes/buisjes overal. Bij verschillende optredens (tv uitgezonde) beginnen ze gebruik te maken van de led techniek.

Maar wat vinden jullie er nou ZELF van?

Zien jullie de LED par(56 / 64) als de idiale par vervanger?

Of zie je de led buisjes al gebruiken voor bijv. de discobar?

VOORDELEN VAN LEDVERLICHTING:
    - Nooit meer om nieuwe lampen
    - Geven bijna geen/weinig warmte af
    - Je kunt er veel leuke kleurtjes mee maken
    [..]

NADELEN VAN LEDVERLICHTING:
    - Bebuizing verrot bijv bij een parretje is vervanging iets duurder dan bij de "ouderwetse" parretjes.
    - Bezet veel DMX kanalen
    * vraag me af of dat lekker aanstuurt
    [..]
    Deel hier uit bevindingen, meningen met ons.

Vind het te duur om uit te proberen...

Comment

Vraag en aanbod he, hoe meer bedrijven/particuleren LED verlichting uitproberen/kopen hoe sneller die prijs zal zakken.

Maar weeg het ook even af, LEDs en lampen. Je hoeft nooit nieuwe lampen meer te kopen.
      Zou het op den duur dan toch kostenbesparend zijn?

Comment

een par is 149 euro...

een hele set zou dan uhhm 596 euro zijn dat zijn ongeveer 4 setjes gewone parren...
        En als ik eerlijk ben vind ik led parren ook hellemaal niets.. geef mij maar gewoon de ouderwetse par die werkt goed er moet hooguit een nieuwe lamp in...

Comment

Ik ben er heilig van overtuigd dat de prijs zal zakken, ik neem aan dat 1 LED tube/balk vroeger niet 112,50 euro was.
          Tevens bij parren heb je nog een dimerpack/T4 nodig, (al geef ik je wel gelijk dat de led parren 2x zo duur zijn in vergelijking met oude parren + benodigdheden) bij led parren weer niet. Bij de "oude" parren heb je 1 kleurenfilter. Bij led parren kun je de gekste kleuren er mee maken.

De "ouderwetse parren" vullen denk ik nog wel lange tijd (veel) goedkoper zijn dan de LED parren. Maar ik geloof wel dat steeds meer bedrijven/drive-ins/clubs/etc overstappen op de nieuwe LED techniek.

Comment

De ledtechniek gaat momenteel ontzettend snel, twee jaar geleden gebruikte nog niemand het en momenteel wordt er ongeveer alles mee uitgerust (van stoplichten tot discotheekverlichting)

Klanten gaan ook eindelijk het voordeel inzien van Led. De eenmalige aanschaf is nog hoog, maar deze gaan wel ruim 30 x zolang mee als een normale parlamp. Verder heb je nog het voordeel dat led snel afkoelt en je minder hoeft uit te kijken bij het snel afbouwen.

Daarnaast is de lichtopbrengt van de high leds momenteel veel groter dan een standaard par van 300 watt oplevert. Tot slot zijn ze vaak RGB en DMX uitgerust waardoor je nooit meer filters hoeft te vervangen.

Comment

In het evrvolg (feestcafe waar ik draai) hebben ze ook led tubes op zich is het een leuk effect!!!

Comment

En hoeveel sturingen hebben ze hier dan tussenhangen, of te wel hoeveel lijnen hebben ze?

Comment

Tom (cyberdance) had ook allemaal van die losse sturingen. Een grote tyfusbende als ik hem mag geloven. Nou is hij wel zo slim om dat op te lossen, maar dat is niet iedereen...

Ik hou het voorlopig lekker bij me par56 trouwens :roll:

Comment

1 controller

Comment

Working...
                    X