Announcement

Collapse
No announcement yet.

Laser aansturen in Sweetlight

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Laser aansturen in Sweetlight

Beste forumleden,

Na even geprobeerd te hebben, zijn zowel mijn movingheads als ledbalken opnieuw in Sweetlight ingesteld, alleen mijn laser (Laserworld ES-100G) krijg ik er wel in met zijn automatische programma's, alleen zelf programmeren lukt me niet. Ik weet dat dit kan in Sweetlight en ik zou het daarom ook graag in willen stellen. Wie weet hier meer over? (op internet is vrij weinig te vinden)
    Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,
    Gert-Jan Hiel

Ps. Hij is 4 kanaals

Raadpleeg de manual even voor de DMX-indeling. Best kans dat kanaal 1 je modus-kanaal is, om auto/music/DMX mode te selecteren. Zal waarschijnlijk een vaste waarde moeten hebben.

Comment

@Rick, dat is inderdaad zo, maar dan nog lukt t niet om zelf figuurtjes te maken, althans mij niet.

Comment

Je weet wel dat je via DMX alleen de ingebouwde patronen van de laser kunt triggeren en die enigszins kunt bewerken?

Alleen met ILDA kun je zelf je eigen figuren maken.

Zet kanaal 1 volledig open voor de DMX-modus. Met kanaal 2 kun je ingebouwde patronen en animaties selecteren, met kanaal 3 kun je de line speed bepalen (bewegingssnelheid patroon) en met kanaal 4 kun je de point speed (scansnelheid) bewerken.

Met de ES-100G is het niet mogelijk om te zoomen, roteren, horizontaal/verticaal spiegelen, etc.

Comment

Oke. Bedankt Rick! Hier kan ik wat mee! :)
          Bedankt voor de informatie, ik ben nu voorzien!

Comment

Beste DJGert,

Is dit jou nog gelukt met het aansturen van de laser?
            Ik heb namelijk ook een probleem met het aansturen hiervan.
            Ik heb de laser (es-100G) geprobeerd aan te sturen met Martin Lightjockey en Freestyler. Met beide programma's heb ik het volgende probleem.
            Nu haalt hij de kanalen door elkaar en de laserbewegingen gaan vertraagd.
            Dmx adres, kanalenindeling etc. etc. heb ik allemaal nagekeken.

Comment

Working...
            X