Announcement

Collapse
No announcement yet.

drive in licht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

verder heb ik nu dit lijste:

Antari f-80z 60 euro

American dj sunray tri-led dmx 85 euro

Showtec atmos b100 bellenblaas machine 45 euro

Eurolite led stroboscoop pro dmx 118 euro
    OF: schowtec ignitor-6 led stroboscoop 159 euro
    OF: schowtec ignitor-3 led stroboscoop 90 euro

American dj comscan led scanner 175 euro (gaat keer 2 of keer 4 gaat erom hoeveel geld ik over hou)

als we uitgaan van het duurste(strobo: 6-led, led scanner 4 keer) zitten we op 700 euro

Comment

De reden dat ik een bellenblaas niet op me slaapkamer zou willen is omdat in een vrij korte tijd toch alles onder de vloeistof zit. Een bellenblaas machine draait er in redelijke korte tijd toch behoorlijk wat vloeistof verdwijnen. En dus ook weer ergens verschijnen.

Persoonlijk zou ik voor een kleine ruimte gewoon voor een 3 versie gaan. De 6 kan ook wel maar die is gewoon wat feller dat is het enigste verschil.

Waarom deze nemen en niet een 1500 watt strobo. Vrij simpel De felheid van de 1500 watt heb je niet nodig. Ook is dit het vermogen van de flitsbuis. let op zet je hem op plank gas en dan ook goed snel dan neemt de strobo tussen de 2500 en de 2700 watt op uit het stopcontact. Dit is dus bijna een volle groep, Ik weet niet hoe het zit met je bekabling in je woonhuis, slaapkamer maar over het algemeen heb je hier niet 2 groepen tot je beschikking. Dan kan je met de led strobo van de showtec ook nog eens gewoon blinden ( zolang als je maar wil ) en kan je de 3 arrays appart van elkaar bedienen. Je kan dus een chase over je strobo gooien wat wel een mooie extra toevoeging is.

de American dj sunray tri-led dmx ben ik niet zoon voorstander van. Die moet je al ergens neer zetten of centraal neer hangen en dan zit je weer met bekabeling. Persoonijk was ik erg positief verrast over de Eurolite LED D-400 RGBAW derby

Maar dan een tipje van de dag. Ga gewoon een keer naar bax. Ga zelf kijken naar de effecten. Dan zieje zelf hoe ze in het echt overkomen en wat ze juist wel of niet kunnen.

Comment

@Ronennieshow,

ik snap dat ik geen 1500 watt strobo moet nemen,maar kan de 3 versie ook een hele groep in beslag nemen en dat dan de stoppen doorslaan?

en wat is een chase en wat bedoel je?

ik ga even kijken naar de Eurolite LED D-400 RGBAW derby

ik ben al 2 keer naar bax gegaan in oktober/november en een keer op 22 december

de eerste keer was om te kijken of ik een dj controller echt wou
        en op 22 december heb ik mijn controller + dj monitoren opgehaald

verder heb ik mischien een rare vraag, maar is het gevaarlijk voor mijn dj monitoren (verlichting, rookmachine etc.)

verder is er nog een leuk ander effect?

verder zou ik nog graag een witte 'spot' die op mezelf kan richten welke kan ik daarvoor het beste gebruiken?

ik ziet nu op de op de 586 euro

Comment

Als je goede rookvloeistof gebruikt is het niet gevaarlijk. De ignitor 3 gebruikt 10 watt, gezien een normale stroomgroep 3600 watt kan hebben kan je 360x een ignitor 3 aansluiten! Hou trouwens ook met xlr kabels rekening in je budget.

Ik vind de X-ray effecten van Showtec er altijd leuk uitzien:
          Dit is de 21e eeuws versie op het klassieke Derby effect, maar dan dubbel! Deze X-Ray Double Derby heeft een lichtgevende behuizing voor een extra gaaf effect.

Als witte spot kan je gewoon een par 30 nemen of dergelijke.

Verder raad ik je de Eurolite TSL-100 aan ipv de Comscan. De comscan heeft een combineert gobo en kleurenwiel. De TSL-100 heeft die apart zitten. Zo kan je veel creatievere chases maken.

Een chases is een aantal lichtstandjes die automatisch achter elkaar gaan om het maar even heel simpel te zeggen.
          Last edited by Rio; Wednesday-16-01-2013, 19:37.

Comment

xlr kabels zijn toch niet zo heel duur?

zijn er nog mooie effecten die ik kan gebruiken?

Comment

verder ben ik vergeten de truss kosten vergeten er bij te zetten: 81 euro

Comment

XLR kabels zijn toch als snel 6 euro voor een enkel metertje en 12 euro voor 10 meter. Als je er dan dalijk 10 stuks nodig ga hebben moet je er zeker rekening mee gaan houden.

Comment

Waarom zou je een witte spot op jezelf willen richten, op je kamer?! Ik zie alleen nadelen, je wordt verblind, het kost geld, en het levert je niks op. Op een feestje zou ik het ook niet doen, je mag wel in het licht staan maar het middelpunt is eigenlijk toch wel de dansvloer. Niemand wil op een donkere dansvloer staan. Een DJ in het donker is ook slecht, maar nog beter dan de donkere dansvloer. Je kan dan dus beter een setje (LED) parren achter je hebben staan die jezelf en de dansvloer belichten. En een rookmachine op je kamer? Wat vinden je ouders daarvan? Trekt erg veel stroom en in zo'n kleine ruimte laat dat behoorlijk wat troep achter.
                  Overigens zijn er op marktplaats zat mensen die een hele zooi kabels verkopen voor een paar tientjes. Mocht je er dus veel nodig hebben kan je ze net zo goed 2e hands kopen.

Comment

@DJMa5treat,

waarom ik een witte spot wil?,

kijk is naar Koan sound Meanwhile, in the future bij van 1:13 licht spot op mij dan,tot 1:15-1:16 daarna weer gewoon licht op dansvloer

overigens over de rookmachine: trekt die echt zoveel troep?
                    en zie ik nou in de beschrijving 250 volt staan?
                    wij hebben 220 -230 (denk 230 want controller moet 230 en hij werkt )

Comment

@Rio welke vloeistof is het beste voor mijn monitoren

rook is niet bedoelt als dichte mist, maar meer zo dat je de lichteffecten etc. mooi kan zien

Comment

Die rookmachine werkt gewoon hoor. Heel Nederland (En volgens mij heel europa) is 220/230 volt. Bax is niet zo gek dat ze apparaten gaan verkopen die niet op het Nederlandse stroomnet werken.

Ik gebruik zelf JEM Regular DJ fluid, laat totaal geen resten achter hier. Ik hoor hier ook altijd goede verhalen over de ADJ Fog Fluid II. Showtec en Ayra moet je niet gebruiken, geven hier resten.

Comment

Als eerste

Het zou zeer fijn zijn als je alles telkens gewoon in 1 repley wil zetten. Het is nu telkens zo dat wanneer je iets zegt je 2x iets onder elkaar neer zet zonder dat iemand anders wat gezegd heeft. Als het kan zou het dus fijn zijn als je niet in 5 minuten 2x iets plaatst in het zelfde topic zonder dat er iemand anders gereageerd heeft waar je weer een vraag op zou kunnen hebben ( of suggestie natuurlijk )

Dan de rookvloeistof. Rommel en vuiligheid is niet alleen iets wat je kunt voorkomen door een bepaalde rookvloeistof. Het ligt ook voor een gedeelte aan de machine. Persoonlijk ben ik gewoon erg fan van de jem vloeistof. Maar ook een american dj doet het niet slecht met zijn vloeistoffen.

Dan het voltage. Zoon beetje alles van electronica wat eigenlijk voor 230 geschikt is werkt in een bereik van een zeg 200 volt ( daaronder krijg je echter wel vaak problemen ) tot een zeg 260 volt. Dus als je thuis een 220 of 230 of op sommige plaatsen zelfs 250 hebt maakt eigenlijk helemaal niets uit.

Comment

ik zal voortaan opletten op mijn reactie's sorry hiervoor
                            ik heb nu in gedachte deze rookmachine:http://www.bax-shop.nl/rook-machines...t-details.html

maar welke van de door jullie genoemde (ronennieshow & Rio) rookvloeistof is het beste als je er alleen maar wil dat de effecten mooi uitkomen?
                            Last edited by hoimijnnaamis; Wednesday-16-01-2013, 20:37.

Comment

@ronennieshow,
                              ik hoop niet dat je dit erg vind (2 berichten achter elkaar) maar er is meer dan 24 uur niks geplaatst en ik heb toch nog wat vragen.

verder heb ik nu dit lijste:

Antari f-80z 59 euro

American dj sunray tri-led dmx 85 euro (ik vind dit een mooiere dan de Eurolite LED D-400 RGBAW derby en de Showtec X-Ray Double Derby DMX LED Effect

showtec ignitor-3 led stroboscoop 90 euro

American dj comscan led scanner 175 euro
                              OF:Eurolite TSL-200 LED scanner 199 euro
                              OF:Eurolite TSL-100 20W LED scanner 193 euro

kunnen jullie me vertellen voor welke jullie zouden gaan en waarom?

XLR kabels (ben ik uitgegaan van 100 euro ongeveer?)

verder weet iemand nog een mooi effect?

bij elkaar zitten we op (met de Eurolite TSL-200 LED scanner 199 euro ) op 1130 euro
                              met veel moeite ga ik mijn budget opkrikken naar 1200 euro

verder heb ik nog een DMX controller nodig(?) (indien hoeveelheid kanalen)
                              nou had ik nog een vraagje over DMX is het zo dat ik mijn zo'n controller het op kan nemenen dan bijvoorbeeld met nummer een deel 1 afspelen en dan deel 2 tijdens de overgang en dan deel 3 op nummer 2 en zo doorgaan? (hoop dat het te begrijpen is?)

verder heb ik nog bouten en moeren (als het zo werkt) nodig om de trussen op de muur en aan elkaar te verbinden
                              Last edited by hoimijnnaamis; Thursday-17-01-2013, 23:26.

Comment

he, ik vind het een beetje raar. Je bent gestart met een budget van 400 à 500 euro, en nu is het ineens al 1200euro... Mag ik, als het goed is voor jou, dat ezeltje van je ook eens gebruiken?
                                Ik bedoel gewoon dat het voor ons sowiso niet makelijk is om iets uit te zoeken wat goed is voor jou, en al zeker niet als we niet weten welk budget je hanteert.

Ik stel voor dat je eerst gewoon de basis koopt (led parren + controller), met oog op uitbreiding (controller met voldoende kanalen en functies). Ga hier eerst even mee aan de slag, en zet het budget dat nog over is eerst even aan de kant (brengt het misschien nog een heel klein beetje op). Eenmaal je uitgekeken bent op je parren, en goed weet waar je aan toe bent, kun je dan eens gaan kijken om uit te brijden.

Maar goed, dit is mijn mening/ voorstel, je ziet maar wat je er mee doet.

Comment

Working...
                                X