Announcement

Collapse
No announcement yet.

drive in licht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

dat ezeltje van mij is eigenlijk heel simpel:

ik had zoals ook in mijn eerste post staat ook de ogen op een macbook pro en RMX 1000 staan

omdat ik binnenkort(zo snel mogelijk) wil overstappen naar traktor, en daar genoeg effecten vind opzitten(voor de komende tijd) heb ik 650 euro alvast extra voor verlichting
    verder gebruik ik nu een samsung NP-R519 voor VDJ ik wou dus dan de samsung voor de RMX 1000 gebruiken en dan wou ik een apple erbij kopen voor traktor

maar geen RMX 1000 betekent ook geen macbook pro
    maar ik wil wel wat geld overhouden voor mijn apple in de toekomst

begrijp je?

verder vindt ik led parren nou niet echt mooie lichteffecten en eigenlijk wil ik gelijk 4 scanners een rookmachine lazer een draaiende bol die lichtverspreid effect(American dj sunray tri-led dmx) en misschien nog een extra effect

maarja dat extra effect heb ik nog niet gevonden

verder moet nog aan mijn lijstje een spot met dmx toegevoegd worden

en ik had nog een vraag: heb ik een laptop nodig voor DMX besturing?

de dingen waar ik nu nog naar op zoek ben:

een par 30 met DMX,
    welke scanner de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft:
    (American dj comscan led scanner 175 euro
    OF:Eurolite TSL-200 LED scanner 199 euro
    OF:Eurolite TSL-100 20W LED scanner 193 euro),

welke dmx controller ik nodig heb,
    welke XLR kabels ik nodig heb en hoeveel,
    welke rookvloeistof het beste is wegens rommel en of geurvloeistof geen sporen resten etc. achterlaat?

antwoordt op mijn vraag: is het zo dat ik met zo'n DMX controller het op kan nemen dan bijvoorbeeld met nummer een deel 1 afspelen en dan deel 2 tijdens de overgang en dan deel 3 op nummer 2 en zo doorgaan? (hoop dat het te begrijpen is?)

een extra effect

dank jullie wel

Comment

Par 30 op dmx ga je niet vinden. Kan je beter een kleine ledpar nemen.... Om een par 30 op DMX te laten werken heb je een dimmerpack nodig zoals de Showtec Multidim MKIII.

Ik ben heel erg tevreden over de TSL-100. Rookvloeistof vind ik JEM Regular DJ fluid het beste prijs/kwaliteit. Welke XLR kabels je nodig heb ligt helemaal aan wat je koop, en hoe je het ga ophangen.

Kwa software kan je voor goedkoop gaan met een FreestylerDMX dongeltje (Bax verkoop die niet meer, google even op Enttec dongel). Als je meer budget voor je sturing heb raad ik je Cuelux aan. Heb ik paar weken geleden een aantal uurtjes mee gewerkt en dat werkt echt heel makkelijk. FreestylerDMX krijg je in het begin (en zeker als beginneling) hoofdpijn van het uitzoeken.

Comment

even voor de duidelijkheid: je hebt niet per se een laptop nodig voor dmx (heb ik ook niet) maar dan heb je wel een controller nodig. M.a.w. je hebt de keuze tussen een dmx-controller of een computer-programma met dongle (waarvoor je dan uiteraard een pc voor nodig hebt). Dat computerprogramma doet dan eigenlijk wat een controller zou doen.

Comment

@DjLaNemo,
          een controller lijkt me goedkoper maar is het dan mogelijk wat ik eerder al zei?:

is het zo dat ik met zo'n DMX controller het op kan nemen dan bijvoorbeeld met nummer een deel 1 afspelen en dan deel 2 tijdens de overgang en dan deel 3 op nummer 2 en zo doorgaan? (hoop dat het te begrijpen is?)

@Rio, en die vloeistof zorgt die dat de effecten mooi uitkomen?
          en kan ik die ook gebruiken voor geurvloeistof?

Comment

Een DJ controller in deze prijsklasse is zeer beperkt tegenover DMX software. Wat jij beschrijft kan wel, maar super mooi wordt het niet.

Ja, die vloeistof zorgt voor het juiste effect. En reukvloeistof raad ik zeer af. Als je het emaal 1x in je rookmachine gegooid heb blijft die geur altijd hangen.

Comment

@Rio,
              wat het probleem is met software en een laptop is dat ik dan een 2e laptop nodig heb, omdat ik echt niet tussen Traktor/VDJ en Cuelux kan switchen

verder over de geurvloeistof is het niet zo dat het dan stinkt?

Comment

Stinken is natuurlijk subjectief. Ik vind showtec rookvloeistof namelijk niet stinken, maar ik heb er wel andere mensen over horen klagen.

JEM regular Dj fluid is vrijwel ruikloos.

Comment

maar welke dmx controller heb ik dan nodig voor dit lijstje?:

Antari f-80z 59 euro

American dj sunray tri-led dmx 85 euro

showtec ignitor-3 led stroboscoop 90 euro

XLR kabels (van uitgegaan) 100 euro

Eurolite TSL-100 20W LED scanner 193 euro (4 keer) (kan ik dan dit effect maken? op 2:08, https://www.youtube.com/watch?v=G4wdrj5YHt0?

ik kom dan uit op 1106 euro

De dmx controller hoeft niet in mijn budget gewoon de beste met genoeg kanalen voor dit

Comment

Een enttec DMX dongel icm met freestylerDMX. (Gratis te downloaden) Het effect van het filmpje is wel te creëren met een scanmaster, maar gewoon vrijwel onwerkbaar vind ik.

Als je helemaal geen budget meer over heb is er ook nog de budget dongel van de budget dongels genaamd de m-led. Ook op de m-led zal je even moeten google'en. De Enttec heeft zichzelf al bewezen, de m-led niet. Ik zou dan ook zeker kiezen voor de Enttec gaan.

Comment

oke ik ga even google'en

Comment

Allereerst Hallo,

In dit topic is al een hele tijd niks meer geplaatst, toch heb ik nog wat vragen en ideeën zoals, 4 movingheads zodat ik in elke hoek er een kan ophangen(hoe kan ik dit doen zonder truss?),

verder had ik dit lijstje,

verder heb ik nu dit lijste:

Antari f-80z
                        American dj sunray tri-led dmx
                        showtec ignitor-3 led stroboscoop
                        XLR kabels (ben ik uitgegaan van 100 euro ongeveer?)
                        Truss onderdelen(?) (ben ik uitgegaan van 100 euro ongeveer?)

de scanners die ik toen had heb ik weggehaald omdat ik denk dat ik meer heb aan movingheads in dezelfde prijsklasse(200 euro per stuk)

verder heb ik dus voor de movingheads een budget van 200 euro per stuk, in die prijsklasse heeft Bax er 3, welke is de beste, duurzaamste, beste prijs/kwaliteit enz.

Dank jullie wel!

Comment

Geen 1 movinghead is goed in die prijsklasse. Allemaal veeeeeel te weinig lichtopbrengst, zelfs voor een slaapkamer vind ik. Wil je movingheads waar je wat mee kan in die prijsklasse? Ga 2de hands kijken.

Als het toch in de hoek komt kan je net zo goed wel scanners nemen. de functionaliteit van movingheads die 360 graden rondom kunnen draaien heb je dan toch niets aan.

Comment

Beste leden,

Eerder heb ik ook al een topic gemaakt over dit onderwerp, helaas kan ik door een onverwachte dure uitgave mijn wensen niet meer financieren.

Ik heb hieronder een ontwerp gemaakt van mijn kamer: de zwarte vlakken zijn kasten, bureau's enz. De rode lijnen zijn hoe ik de Trussen wil hebben hangen, de schijnen rode lijnen zijn Trussen van 1 meter, de rechte lijnen zijn stukken van 2 meter (of stukken van 2 x 1 meter)

Schermafbeelding (1).jpg

Als verlichting had ik al wat dingen uitgezocht:

10x JB Systems Par 16 met GU-10 lampvoet CE LVD zilver http://www.bax-shop.nl/par-16/jb-sys...t-details.html

2x Ayra ITA03 160mW twinkling laser http://www.bax-shop.nl/rg-laser/ayra...t-details.html

1x Laserworld EL-250RGB Micro RGB grating laser http://www.bax-shop.nl/rgb-laser/las...t-details.html

1x Antari F-80Z Alpha fogger rookmachine met 1 liter rookvloeistof http://www.bax-shop.nl/rook-machines...t-details.html

4x Eurolite rookvloeistof type C 1 liter http://www.bax-shop.nl/rook-vloeisto...t-details.html

Weten jullie nog andere mooie (niet te dure effecten)?

Ik zit hiermee op €612,10, ik wil niet meer dan €750 uitgeven.

Aan bekabeling en bevestig materiaal heb ik nog niet aan gedacht, geen idee wat ik hiervoor nodig heb, en wat dat kost.

Dank jullie wel!
                            Last edited by hoimijnnaamis; Saturday-31-08-2013, 11:15.

Comment

Vanwaar specifiek gekozen voor conventionele parretjes? Je zou eventueel ook met een set LED-barren o.i.d. kunnen werken. :)

Bedenk ook dat je bij conventionele parretjes een dimmerpack nodig hebt om ze te laten knipperen/chasen.

Comment

@Rick,

Prijs en omdat ze zo klein zijn, daarmee hoop ik het gewenste effect te creëren

Welke dimmerpack is geschikt denk je?

Comment

Working...
                                X