Announcement

Collapse
No announcement yet.

drive in licht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik zou voor een simpele Multidim kiezen. Daar kun je ook al programma's op instellen (zowel automatisch als muziekgestuurd), eventueel kun je er nog een losse DMX-controller bij aanschaffen.

Comment

@Rick, het liefst heb ik alles muziekgestuurd.

Ik neem aan dat ik er 3 van deze nodig zal hebben?: http://www.bax-shop.nl/dimmerpack-dm...t-details.html
      Last edited by hoimijnnaamis; Saturday-31-08-2013, 11:58. Reason: linkje vergeten.

Comment

Hoezo 3 van die? Ik zou gewoon groepjes maken van 4. Tenzij je echt alle spotjes apart wilt gaan aansturen.

Comment

@Rick,

Aaahh, ik kan ze aan elkaar koppelen?, zodat ik er maar een nodig heb?

Comment

Nouja, middels een stekkerblokje kun je meerdere parren op 1 uitgang van de Multidim steken (net zoals je meerdere apparaten aan een stroomblokje in een wandcontactdoos kunt stoppen). Dus je kunt 3 van die parren in een 3-weg stekkerblokje stoppen, die je vervolgens aan de Multidim verbindt.

Wel goed opletten dat je dan geen normale 230V apparaten zoals lichteffecten op die multidim aansluit als die in dimmer-modus staat, anders gaat het fout aflopen.

Comment

Vergeet je niet de lampjes voor in de parren? Je hebt nu alleen een par zonder lamp.
              Daarbij zou ik minder dan 3 lasers nemen, 1 tje is genoeg.
              Daarbij dan nog een aantal LED effecten of scannertjes...

Comment

@nijst001 Wat voor lampen heb ik nodig?

@algemeen Is het mogelijk om een Decotruss (1 of 2 meter stukken) aan een muur te bevestigen, ik heb namelijk een rageltjesplafond...

Comment

Deze lampjes: http://www.bax-shop.nl/gu-10-lamp/sh...t-details.html

Comment

Is het mogelijk om een Decotruss (1 of 2 meter stukken) aan een muur te bevestigen, ik heb namelijk een rageltjesplafond...
                    Wordt moeilijk, want ik zou geen goede manier weten om het dan aan je muur te bevestigen. Ik zou aanraden om een goede kennis (die veel weet van doe-het-zelven en bouwen) eens te laten kijken naar de mogelijkheden om het toch eventueel aan de hoofdbalken van je plafond te bevestigen.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                      Wordt moeilijk, want ik zou geen goede manier weten om het dan aan je muur te bevestigen. Ik zou aanraden om een goede kennis (die veel weet van doe-het-zelven en bouwen) eens te laten kijken naar de mogelijkheden om het toch eventueel aan de hoofdbalken van je plafond te bevestigen.
                      Bedankt voor je antwoordt!,

Kan ik dan gewoon mijn verlanglijstje er aan ophangen? (Nee, niet die van de Sint, maar van mijn verlichting ;) ) of wordt het dan te zwaar?
                      En ook op de manier hoe ik de Trussen wil hebben hangen?

Een goede vriend, die hier veel verstand van heeft heb ik niet echt, ik ga wel effe met mijn pa kijken!

Edit: En kan mijn verlanglijsje ook wel aan een Decotruss opgehangen worden? Of is het daar te zwaar voor?

Comment

Ik ging er van uit dat je al Decotruss ging gebruiken, maar schijnbaar was daar nog wat twijfel over. ;)

Het punt zit hem voornamelijk in de bevestigingspunten die je hebt. Hoe minder bevestigingspunten, hoe minder de draagkracht (want, 2 punten kan minder belasting hebben dan bijvoorbeeld 6 punten).

Zorg dus eerst dat je weet wát je maximaal kunt ophangen, dan kun je de invulling daarna afstemmen.

Comment

Decotruss lijkt me heel fijn en klein voor op een slaapkamer, maar schijnt niet zo heel strek te zijn.

Worden er bevestigingspunten meegeleverd?
                          En kan ik die extra bij jullie kopen?

Verder zag ik deze nog als lichteffect: http://www.bax-shop.nl/led-lichteffe...-details.html#

Beetje overpowerd? en nogel groot en lomp kwa afmetingen voor een 20m2 slaapkamer, voorderest wel leuk effect!

Verder hier nog een foto van mijn dak:

Welke rookvloeistof raden jullie aan? Had zelf deze in gedachte: http://www.bax-shop.nl/rook-vloeisto...t-details.html
                          Laat deze resten achter, en is deze schadelijk voor mens en apparatuur?

20130902_165359.jpg

Comment

Originally posted by hoimijnnaamis View Post
                            Decotruss lijkt me heel fijn en klein voor op een slaapkamer, maar schijnt niet zo heel strek te zijn.
                            Het is dan ook niet gemaakt voor zware lasten en heeft vooral een decoratieve functie. Een paar spotjes er aan hangen is geen probleem, maar geen complete drive-in show installatie.

Worden er bevestigingspunten meegeleverd?
                            En kan ik die extra bij jullie kopen?
                            Wordt niet meegeleverd, kan bijgekocht worden.

Verder zag ik deze nog als lichteffect: http://www.bax-shop.nl/led-lichteffe...-details.html#

Beetje overpowerd? en nogel groot en lomp kwa afmetingen voor een 20m2 slaapkamer, voorderest wel leuk effect!
                            Ik denk dat voornamelijk het formaat en de intensiteit van het effect (erg druk) zal tegenvallen. In een kleine ruimte komt het effect niet heel lekker tot zijn recht.

Verder hier nog een foto van mijn dak:

[ATTACH=CONFIG]372[/ATTACH]
                            Da's een mooi dak, maar op basis daarvan kunnen we niet bepalen wat er nu precies voor bevestigingspunten zitten tussen jouw plafond en het dak. Stalen balken, houten balken...?

Welke rookvloeistof raden jullie aan? Had zelf deze in gedachte: http://www.bax-shop.nl/rook-vloeisto...t-details.html

De C1 vloeistof kan prima, maar is wel weinig. Jerrycan van 5 liter kost je de kop niet en daar kun je behoorlijk lang mee doen. Welk type vloeistof je gebruikt maakt voor kleinere rookmachines (en gebruik in kleine ruimtes) niet heel veel uit. De vloeistoffen van Ayra en American DJ zijn ook prima en kosten ook niet zo veel.

Laat deze resten achter, en is deze schadelijk voor mens en apparatuur?
                            Budgetvloeistoffen zijn niet voor niets budgetvloeistoffen. Die gebruik je niet als je minimaal 10 jaar met je rookmachine wilt doen. Zelf gebruik ik voor de meeste toepassingen JEM i-Fog, die blijft lang hangen en vernevelt snel als hij uit de rookmachine komt als een rookpluim. Kost een duitje meer, maar is uiteindelijk wel beter voor je rookmachine.

Schadelijk voor mens en apparatuur? Dat ligt aan je ventilatie. Ga je een potdichte ruimte volpompen met rook, dan ben je natuurlijk niet goed bezig (ook niet voor de toevoer van frisse lucht). Wanneer je heel je kamer blank zet van de rook, weinig ventilatie hebt en goedkope vloeistof gebruikt, is er een kans dat je apparatuur wat vettig wordt vanwege de nevel die neerslaat op je materiaal. Schadelijk voor de mens? In principe niet, maar het toverwoord blijft 'ventileren'. Je moet uiteraard geen slok van de vloeistof nemen.

Comment

Working...
                            X