Announcement

Collapse
No announcement yet.

Leuke Led-verlichting voor Buiten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Leuke Led-verlichting voor Buiten

Welke (budget) led-verlichting is leuk voor (nachtelijk) buitengebruik zonder rookmachine?

Ik ben op zoek naar een simpele en redelijke goedkope lamp. bv een derby, scanner of moonflower. Laser had ik al afgeschreven want daar ga je waarschijnlijk niks van meemaken zonder rookmachine.
    Het is de bedoeling dat er 'iets' van verlichting is als ondersteuning van een paar strobo's onder het mom beter iets dan niets. Dus het hoeft geen complete melkweg aan lichteffecten te zijn.

Ik vind het lastig uit maken welke lampen het best tot hun recht komen omdat de meeste demo filmpjes met rookmachine zijn gemaakt.
    Natuurlijk heb je soms buiten wel wat minimale rook/vocht maar dat wil ik niet als uitgangspunt nemen.

Wie heeft er ervaring met buiten zonder rookmachine en wat tips of ideen?

Groeten
    23PA

Uitgaande van je post komt het buiten te hangen, maar wel overdekt?

Comment

Originally posted by Rick View Post
      Uitgaande van je post komt het buiten te hangen, maar wel overdekt?
      Het komt inderdaad buiten te hangen. Het zal zo komen te hangen dat er geen regen op, in of tegen aan kan komen. Eventueel onder een soort grote (open) partytent dat heb ik nog niet helemaal uitgedacht.

Comment

Als je geen rookmachine gebruikt, zie je de stralen niet. Bij een effect zul je dus alleen de stippen op de grond zien schijnen, als er niet al mensen staan. Daar heb je dus nagenoeg niets aan. Neem dan liever een setje LED parren, zijn niet zo duur en verlichten de boel gewoon goed. Ze kunnen allemaal sowieso 4 kleuren, rood, groen, blauw en wit. Als je naar de wat duurdere gaat kijken krijg je meer kleuren. Wat verder het verschil in prijs maakt, is de kleurenmening en natuurlijk hoe stevig het allemaal is. Zo is er een techniek waarmee het licht in de lamp zelf al wordt gemengd, zo zie je niet de puntjes die bij een goedkopere variant te zien zijn. Wat is je budget? En wat heb je al? Ik zie strobo's staan, maar heb je nog meer? En wat wil je precies gaan belichten? Podia? Een feest voor de jeugd? Etc.

Comment

Originally posted by DJMa5treat View Post
          Als je geen rookmachine gebruikt, zie je de stralen niet. Bij een effect zul je dus alleen de stippen op de grond zien schijnen, als er .........
          ik heb voor dit feest nog alleen strobo's en 1 par. het is een feest voor vrienden en ik wil een duistere en dus minimalistische sfeer hebben. vandaar dat ik ook maar 1 lamp erbij zoek. een laser zou perfect zijn maar dat heeft geen zin zonder rook.

Comment

Misschien een Eurolite IP FL-10 RGB iets? Dan heb je iets simpels wat als basisverlichting kan werken, kan eenvoudig van kleur veranderen en ik heb ooit een collega horen vertellen dat je met de IP FL-armaturen de vogels uit de bomen schijnt. :mrgreen:

Comment

Originally posted by Rick View Post
              Misschien een Eurolite IP FL-10 RGB iets? Dan heb je iets simpels wat als basisverlichting kan werken, kan eenvoudig van kleur veranderen en ik heb ooit een collega horen vertellen dat je met de IP FL-armaturen de vogels uit de bomen schijnt. :mrgreen:
              Goed idee Rick, bedankt!

Comment

Working...
              X