Announcement

Collapse
No announcement yet.

CS 1000RGB laser

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• CS 1000RGB laser

Dag iedereen,

Ik ben totaal nieuw in het laser circuit maar ik ben wel heel erg geïntresseerd in het geheel. Daarom heb ik van de bax aanbieding gebruik gemaakt om het setje met de CS 1000rgb laser en software te kopen. De volgende dag binnen (hou ik wel van, snel leveren). blij begonnen met de software en volgens de stappen gevolgd alleen er gebeurt iets wat ik niet helemaal begrijp.

Ik heb de software(pangolin laser systems - quickshow ) geinstalleerd zoals het hoort en daarna ingesteld op 30k laser en RGB.

maar nu is het probleem. sommige plaatjes die al gemaakt zijn, zien er heel goed uit maar bij eigenlijk bij 3/4 van de cues die er zijn, is het plaatje of niet netjes gemaakt( lijnen die niet goed aan elkaar zitten of gewoon stukken uit de lijnen) of knippert.
    Toen ik dacht ik dat het aan de 30k instelling lag maar als ik die lager zet dan gaat de laser heel erg knipperen dat het pijn aan je ogen doet. Het levert wel op dat het plaatje er goed uitziet en dat de lijnen kloppen

dus misschien dat de 30k niet klopt maar weet iemand dan hoe ik die enorm knipper partij uit krijg?

Hopelijk kan iemand mij helpen,

Groet,
    Bastiaan

De 30 kpps is waarschijnlijk bij een openingshoek van 3 of 6 graden. Maak je figuur dus kleiner en waarschijnlijk word het al een stuk beter.

Daarnaast. 30 kpps is nu niet echt een wereld wonder. Het is al een aardige scanset maar nog niet dat je zegt wouw. Wij hebben zelf een 50 kpps scan set in onze laser zitten ( bij iets van 3 of 6 graden openingshoek ) en dan zelfs zien de plaatjes er niet altijd even stabiel uit.

Ook is het zo dat laserworld ( zeker als het niet de pro series zijn ) nogal ruim met de specs over de kpps en felheid. Op zich niet zo heel erg want de prijs is er ook naar maar je kan het beter met een korrol zout nemen.

Comment

De CS1000RGB is niet gemaakt voor ingewikkelde animaties en Pangolin Quickshow heeft juist veel ingewikkelde animaties aan boord in de collectie standaardpatronen.

De CS-1000RGB is juist wel erg leuk voor vloeiend bewegende tunnels, waaiers en simpele patronen, maar meer moet je er niet mee willen doen (of je moet de patroongrootte aanpassen).

Ook zou ik aanraden om de scansettings een stuk lager te zetten dan in de specs, inderdaad zoals Ronnie aangeeft omdat de 30 kpps berekend is op basis van een zeer kleine hoek. Ik zou iets van 25 kpps aanhouden, dat is prima zat.

Wil je echt ingewikkelde animaties en patronen maken, dan zul je al meer in de richting van de Medialas Attax moeten denken, die kan dat wel. Maar kost ook een aardige duit extra.

Verder geldt, hoe breder je een patroon maakt, hoe meer 'meters' je laserpuntje moet afleggen om het volledige figuur te maken. Met een scansnelheid van 30 kpps (theoretisch dan in dit geval) zou de laser 30.000 puntjes per seconde moeten kunnen afleggen. Maar zitten er ingewikkelde bochten in (zie het als een F1 auto die voor een scherpe bocht moet remmen) dan heeft dit ook invloed op de prestaties en snelheid.

Je kunt natuurlijk wel je eigen patronen maken binnen Pangolin Quickshow, waarbij je rekening houdt met de mogelijkheden van je scanset. Denk bij het aanmaken van een figuur 'hoe kan ik de meest korte afstand afleggen en zoveel mogelijk snelheid behouden' , net als bij een F1 circuit.

Ik heb zelf een CS-400RGB met een 25 kpps scanset i.c.m. Laserworld Showeditor en daar krijg ik prima vloeiende figuren uit. Zelfs hele grote tunnels zijn mogelijk, puur omdat ik rekening hou met zijn capaciteiten. Als je een grote cirkel maakt kan de scanset zijn snelheid behouden, als je veel doet met scherpe hoeken dan is de kans op 'knipperen' een stuk groter.

Comment

Originally posted by Rick View Post
        Wil je echt ingewikkelde animaties en patronen maken, dan zul je al meer in de richting van de Medialas Attax moeten denken, die kan dat wel. Maar kost ook een aardige duit extra.
        .
        je kan ook voor de 2000se gaan, met 50kps is die ook wel erg snel
        Professionele en indrukwekkende ILDA laser. Deze Speed Edition van de CS-2000 RGB is uitgerust met een supersnelle Xscan scanner (50 kpps). Ondersteunt zowel muziek-, DMX- als ILDA-aansturing en heeft een automatische modus.

Comment

Dank voor de reacties.
          grappig dat bax dan wel software erbij levert maar dat je niet helemaal kan doen wat je met de software wilt. maar ik ben niet onttevreden met het resultaat. ik kan nu wel prima de software doorpluizen en vanzelf een keer upgraden.:) en waar ik de laser op dit moment ga gebruiken kunnen de functies wel die ik wil:)
          Maar goed om te weten wat de restricties zijn.
          nogmaals dank voor de antwoorden.

Comment

grappig dat bax dan wel software erbij levert maar dat je niet helemaal kan doen wat je met de software wilt.
            De reden dat wij een pakket met Quickshow samenstellen is omdat het gebruiksvriendelijk is en er veel vraag is naar die specifieke combinatie.
            Veel van de ingewikkelde standaard-animaties zullen inderdaad niet geweldig geprojecteerd worden door een standaard CS1000RGB, dat is een feit. Maar je kunt natuurlijk wel je eigen patronen maken waarbij je rekening houdt met de uiterste prestaties van de laser. Dan kun je er alsnog hele leuke dingen uit krijgen.

Comment

Ookal zou je een 50 kpps scan set nemen dan nog zijn er een heleboel figuren die je toch nog niet echt strak zal krijgen. Zeker niet als je ze groter gaat maken. Dus een cs2000 zal het niet oplossen.

Wij hebben zelf de 50 kpps scan set van laserworld in onze laser zitten en zelfs daarmee hebben we meer dan genoeg figuren wat het eigenlijk niet helemaal is en dat er toch weer flikker en niet strakke figuren zullen onstaan.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                Ookal zou je een 50 kpps scan set nemen dan nog zijn er een heleboel figuren die je toch nog niet echt strak zal krijgen. Zeker niet als je ze groter gaat maken. Dus een cs2000 zal het niet oplossen.

Wij hebben zelf de 50 kpps scan set van laserworld in onze laser zitten en zelfs daarmee hebben we meer dan genoeg figuren wat het eigenlijk niet helemaal is en dat er toch weer flikker en niet strakke figuren zullen onstaan.
                het zal er in ieder geval wel een stuk beter op worden dan met een 30 kps set. en veel hoger ga je (particulier) niet makkelijk krijgen

Comment

Je geeft wel een soort van advies af van koop dit dan is het opgelost. Zo komt het in ieder geval wel over als je het leest. Terwijl je hier met een redelijke kans toch wel gewoon de problemen blijft houden. Een kabeltje van een paar euro ja jammer joh en het zal wel. Maar hier heb je het toch wel over behoorlijk andere prijzen. Ook is er veel meer dan alleen maar de 50 kpps waar je rekening mee moet houden.

Op mij komt het over alsof je er zelf niet echt mee te maken hebt gehad en echt goed weet hoe je het op kan lossen. Dan is het natuurlijk erg gevaarlijk om te zeggen koop dit maar en dan zal het wel goed zijn.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Er is namelijk niets mis mee met het helpen van mensen maar het zou wel heel erg vervelend zijn als er hup hup de laser terug gestuurd zou worden, duurdere kopen en het nog niet volledig opgelost zou zijn.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                    Je geeft wel een soort van advies af van koop dit dan is het opgelost. Zo komt het in ieder geval wel over als je het leest. Terwijl je hier met een redelijke kans toch wel gewoon de problemen blijft houden. Een kabeltje van een paar euro ja jammer joh en het zal wel. Maar hier heb je het toch wel over behoorlijk andere prijzen. Ook is er veel meer dan alleen maar de 50 kpps waar je rekening mee moet houden.

Op mij komt het over alsof je er zelf niet echt mee te maken hebt gehad en echt goed weet hoe je het op kan lossen. Dan is het natuurlijk erg gevaarlijk om te zeggen koop dit maar en dan zal het wel goed zijn.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Er is namelijk niets mis mee met het helpen van mensen maar het zou wel heel erg vervelend zijn als er hup hup de laser terug gestuurd zou worden, duurdere kopen en het nog niet volledig opgelost zou zijn.
                    dat jij me advies niet goed vindt is 1 , dat het ook echt niet goed is is 2 .
                    een laser van vele duizenden euro's aanraden is bij dit topic ook niet echt bijpassen, en ik vind dit de beste oplossing .

Comment

Hoe kun je iets adviseren zonder er dus de werkelijke ervaring mee te hebben?

Je roept in mijn ogen maar wat omdat je naar wat cijfers op een site kijkt.

Let hier mee op want zoals al gezegd is laserworld hier nogal creatief mee met de cijfers.

We hebben bijde scans sets. Ja er is wel wat verschil te merken. Er is wel degelijk een wat merkbare verbetering maar het is niet zo dat het probleem opgelost zal zijn. Verre van zelfs.

Dus nogmaals. Ik heb de scan set zelf. Ik weet wat het kan en wat niet. Ik weet ook wat de lichtere variant wel en niet kan. Met de duurdere zal je niet echt super veel verbetering gaan merken. De laser die rick aan geeft is wel zeker een heel stuk beter met zijn scan set en de bewegingen zullen ook een flink stuk beter overkomen. Dit ondanks dat de scan set op papier eigenlijk minder zou moeten zijn.

Dus ik zou zeggen vertel ons dan eens waarom de 50 kpps opeens zoveel beter zou zijn. Waar is het op gebaseerd want wie weet doe ik wel wat fout met onze lasers.

Comment

Working...
                      X