Announcement

Collapse
No announcement yet.

Extra lichtshowtje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Extra lichtshowtje

Hoi Allemaal, het is weer 'n tijd geleden dat ik op het BAX forum echt actief ben geweest i.v.m. de drukte hier. Ik heb inmiddels (al zeg ik het zelf) een net basic setje, die bestaat uit: KLS-800, Showtec GVC-190 laser, Mushroom & American DJ Mega LED BAR.

Echter komt dit zo nu en dan echt mijn neus uit, dus bedacht ik een ''extra'' show. Die zou bestaan uit een Wind-up statief, met een Single tube boven op gemonteerd doormiddel van een spigot-clamp. En daaraan 2 Scanners of LED Wash movingheads (Ayra / Showtec Expression 5000's). En een effectje. Dit voor de verandering zo nu en dan als de locatie ervoor geschikt is.

En bij de grotere shows hang ik die scans / movingheads natuurlijk in de truss, met andere verlichting erbij.

Maar even in het kort, zal dit voldoende licht geven en een wat leuker effect geven, dan alleen die ''saaie'' parren? Of zeggen jullie toch, kies liever voor de parren dan iets anders?

En a.u.b. reageer alleen als je echt ervaring hiermee hebt! Anders heb ik er zelf niet zo veel aan ;).

Ik denk eerlijk gezegd dat het wel een erg mager lichtshowtjes wordt. Maar als toevoeging aan je originele show is het natuurlijk een top toevoeging!

Misschien een idee om twee wash movingheads op je meubel of op 2 trusspaaltjes te zetten als toevoeging aan je KLS-800 en effecten?

Comment

Zo te zien heb je al een paar goede LED parren dus dan is de basisverlichting op orde en kun je inderdaad gaan uitbreiden met wat bewegend licht.

Comment

Kijk ipv die showtecs of ayras ook eens naar de american dj en briteq versie... Heb t een beetje gehad met highlite...

Comment

Kan je dan ook eens uitleggen waarom je het gehad hebt met Highlite? Ik heb diverse spullen van hun hier en werkt gewoon perfect.

Ik ga binnenkort hier even 2 MAC101's neer hangen, kijken wat het doet. Of het wel zat verlichting oplevert wat ik verwacht. Ik zal hier binnenkort even mee gaan experimenteren.

Comment

Persoonlijk zou ik ook de kls 801 balk gewoon mee blijven nemen.

Daarnaast zien movingheads er inderdaad wel leuker uit dan een zeg scanner. Maar vergeet niet dat wanneer je ze aan je truss, statief hangt je vaak een goede helft van het bereik toch niet gebruikt.

Wij hebben juist onze koppen weg gedaan omdat ze groot, lomp en gevoeliger zijn dan een leuke scan. Willen nu voor de victory gaan van jb-system.

Dus wat zou ik doen als je een leuk en sjeik showtje neer wil zetten.

Neem een truss brug met een backdrop. Gewoon goede statieven eronder. Hang hier in het midden je kls 801 aan met daar links en rechts een movinghead of scan. Als je dan toch voor een kopje gaat zou ik voor een spot gaan omdat je al een soort van wash effect hebt met je led parren. Dan ben je naar mijn idee toch weer net wat vrijer. Wil je het wat anders hebben dan zou een truss paaltje met daarop een kopje bij je dj booth ook kunnen. Neem er dan natuurlijk ook wel weer 2 om het een beetje synchroon te houden.

Wil je geen scans mee neme? Ga dan op zijn minst voor een 4 maar liever 6 wash kopjes. Zet deze trapsgewijs op truss paaltjes en tadaa klaar ben je. Ziet er sjiek netjes en afgewerkt uit met als je goede koppen pakt meer dan genoeg licht opbrengst voor een leuk feestje te geven.

Comment

Neem dan liever beam kopjes in plaats van washes. Met de strakke bundels (maar wel met vloeiende randen) kun je erg leuke effecten creëren. :)

Comment

Originally posted by Rick View Post
                Neem dan liever beam kopjes in plaats van washes. Met de strakke bundels (maar wel met vloeiende randen) kun je erg leuke effecten creëren. :)
                Ja maar met alleen een 4 of 6 beam kopjes zal het heel erg donker blijven in de zaal wat vaak toch ook weer niet gewenst is.

Als aanvulling op een goede set led parren kan het dan dus weer wel.

Comment

Als het zaaltje (met voldoende sfeer verlichting als bv gedimde kroonluchters) zich er voor leent is het best gaaf om alleen movingheadjes mee te nemen.

Comment

De basis is toch een setje ledparren of beter zoals al gezegd de kls 801.
                    Dan aanvullen met bewegend licht zoals een paar scaners of movingheads en je hebt al een leuk setje waar je een tid mee verder kan.

Enkel scanners of movingheads is saai ;)

Comment

Bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik ga binnenkort eens experimenteren hoe het eruit ziet en of het voldoende verlichting geeft. Ik ga ook eens kijken naar wat andere effectjes, wat er eventueel wel leuk bij is.

Comment

MAC 101 lichtopbrengst? Die is ziek goed! Nee even serieus, prikt hier makkelijk door Highend Stratos 700 MSR Spots heen met een nieuwe lamp. Dat je het weet :)

Comment

Jep, dat is een ding wat zeker is. Ik werk er zo nu en dan mee, erg fijne en snelle headjes. Maar een belangrijk ding is ook het oog. Hoe ziet het eruit en of het nou echt aan mijn ''verwachtingen'' voldoet. Dus dit ga ik binnenkort even allemaal samenvatten!

Comment

De snelheid van de 101tjes is inderdaad niets op aan te merken, waar ik mij bij de MAC 101 aan kan ergeren is het mengen van kleuren. Dit vind ik vrij slecht voor een martin product met bijbehorend prijskaartje. Ook vind ik de lichtopbrengst zeer aardig voor een led wash maar heb ook wel beter gezien dan de 101tjes;)

just my 0.02

Comment

Er is overigens een poosje terug een review opgedoken waarbij iemand de MAC 101 en de Ayra ERO 101 naast elkaar gezet heeft, misschien interessant als je 1 v.d. 2 overweegt:
                              Ayra ERO 101 review.

Heb ook nog een video waar een viertal Ayra ERO 101 headjes in werking te zien zijn: video. Deze zijn van een kennis van me en die neemt ze regelmatig mee on the road. Deze video is dan ook van een jaar geleden en binnenkort komen ze weer op dezelfde locatie te staan of hangen.

De gebruikte statische spots tegen de horizon zijn overigens ADJ Mega Tri Par Profile LED armaturen.

Comment

Working...
                              X