Announcement

Collapse
No announcement yet.

Belichten worstelshow

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Belichten worstelshow

Beste experts

Ik heb onlangs voor een worstelshow licht en geluid verzorgt. Dit deed ik met 8 american dj mega par, twee led bricks van 30 watt en 4 movingheads van 150 watt.
    Helaas kreeg ik de ring en het gebied daarom heen niet voldoende verlicht.
    De gymzaal was ook onwijs groot hij was 7 meter hoog. 30 meter lang en 16 meter breed. In de toekomst gaan we dit vaker doen dus wil het beter verlichten

Nu zat ik zelf te denken aan 4 multi parren, is dit een goed idee?

Dit is een foto van vorige het evenement

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=483629961686474&set=a.4836291350198 90.101251.279152658800873&type=3&theater

groet Sinclair

Ik zou eerder denken aan een aantal Fresnel's van 1kW dan aan multiparren.

Comment

Ik heb gelijk even verder gekeken op je foto's, maar hoe heb je nu precies de lampen aan het plafon gehangen? Het ziet er niet uit alsof het aan "officiele" riggingpunten hangt. Eerder op de "op dat randje blijft het precies hangen" manier.

Verder denk ik inderdaad dat je beter kunt werken met fresnels (of als het een opdracht is met een klein budget, normale par 64 500 watt spots). Uiteraard wel met Barndoors zodat je alles netter kunt richten.

Comment

Je moet een mooi dekkende 'vloer' met licht kunnen maken.
        Dat gaat met theaterlicht het eenvoudigst.

Zorg dat je voldoende kW's aan vermogen hebt.
        Voor een gezellig diner heb ik 14kW in een zaal als 'vloerlicht' gebruikt, gedimd.
        Dat was voor een oppervlakte van 10x12.

Heel veel licht ophangen dus. Als je dat ophangen lastig vindt, laat je een bedrijf in de buurt fatsoenlijk riggen.
        Zij kunnen dan ook helpen met het licht.
        Want met 4 multiparren red je het niet. ;)

Comment

Oke dank jullie wel ik zal het ff verder uit diepen voor dat ik dingen ga kopen. Dacht er beetje te makkelijk over om wild vier multi parretjes te gebruiken :P
          @greendiek we hebben de stalen constructie en het ophang systeem van de klimtouwen gebruikt, niet zoals het hoort maja

Comment

Originally posted by dj sinclair View Post
            @greendiek we hebben de stalen constructie en het ophang systeem van de klimtouwen gebruikt, niet zoals het hoort maja
            Dikke no-go!

Dan gewoon de klus niet aannemen. Gewoon niet doen.

Comment

Klimtouwen zijn om in te klimmen, niet om lampjes in op te hangen!

Comment

Zo te zien (en te lezen) heb jij niet enorm veel ervaring met rigging. Oftewel, begin er zelf dan echt niet aan!! Zeker niet met klimtouwen spullen gaan inhangen. Als het een goede gymzaal is, kan je aan de balken beamclamps vast maken, en daaraan takels bevestigen. Enkel moet je wel weten hoeveel KG er maximaal aan die balken mogen! Anders kan het alsnog mis gaan.

En verlichting voor een boxring, wij gebruiken meestal voor zoiets 8 PC's of Fressnels van 1KW. Waarom? Dan weet je tenminste dat alles goed verlicht is. Mocht het overkill zijn, kan je het nog dimmen. Daarnaast kan je dan nog wat bewegend licht of led parretjes inhangen..

Comment

Working...
                X