Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moving heads

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Moving heads

Hallo,

Wij zijn op zoek naar 4 spot moving heads.

Nu zag ik op de website het merk briteq. De spots zijn extreem goedkoop, dat is ook hetgene wat mij tegenhoud.

Als alternatief zat ik te denken aan

Robe
    XT serie is rommel, AT is iets better
    Voordeel is dat ze meer restwaarde hebben en waarschijnlijk ook van betere kwaliteit zijn
    Geen LED mogelijkheden

Rolight QMAXZ spot QS 250 S
    Goedkoop
    Weinig tot geen restwaarde
    Geen LED mogelijkheden

Wat denken jullie?

Ik wil absoluut geen showtech, eurolite, futurelite, JB systems of andere low budget merken. Maar wellicht valt de Briteq daar ook onder.

Briteq = Beglec (o.a. Synq en JB Systems).
    Tot nu toe veel goede verhalen over gehoord qua output.

Wil je echter naar wat serieuzere heads gaan kijken, dan kom je inderdaad bij al snel uit bij Robe, GLP of Martin.
    Nog een stapje serieuzer (en tig stapjes duurder): VariLite, Elation Pro, etc

Overigens moet gezegd dat zowel de Showtec Phantom als Indigo headjes hun sporen in de semi-professionele hoek toch wel verdiend hebben.

Comment

Briteq is 1 van de betere budget merken. Dus geen wereld wonder maar wel goede kwaliteit voor een redelijke prijs. Dus de prijs kwaliteit verhouding is erg netjes. Dit geld eigenlijk ook voor een elation. Erg goede koppen voor het geld wat je ervoor betaald.

Wil je leuke koppen kan je kijken naar een clay paky, martin, sgm, highend, dts of eventueel een studio duo.

Als je de robe xt serie al rommel vind zal er inderdaad wel veel af vallen en dan zou ik al niet gaan kijken naar een briteq.

Maar dan zullen je koppen toch wel een behoorlijk prijskaartje met zich mee krijgen. Als je daar niet druk om maakt. Sharpy van clay paky. Zeer leuke snelle koppies.

Comment

Bedankt voor jullie reacties, even een korte toelichting

Robe
        1 uit de 300 serie is een goede kandidaat, genoeg restwaarde en was best onder de indruk van demo bij controllux

Clay Paky
        Gaat hem sowieso niet worden, er zijn geen serieuze bedrijven in de regio waar ik dit merk kan bijhuren.

Martin
        Dit merk heeft alle 250watt koppen uit het assortiment gehaald. Op dit moment nog geen goed alternatief. (voor zover ik weet)

DTS
        Ik heb deze koppen ooit op een beurs gezien en vond toen dat ze het beter bij parren kunnen houden.

SGM, Studio Duo & GLP
        Ik ken deze merken niet, ga dit wel uitzoeken. Bedankt voor deze tips.

Highend
        Ik ken dit merk alleen van de Hog and de Showgun. Ik ga eens kijken wat ze kunnen leveren. Welk bedrijf levert dit? Volgens de website is er geen NL dealer.

De duurdere merken gaan het niet worden. Die verdienen zichzelf niet terug of pas over een hele lange tijd.

Comment

De importeur van highend is lightco/flashlight. Futurelight=robe=movitec, ze hebben wel een hele mooie fabriek.... GLP is duitse degelijkheid, halen hun led modules net als Martin bij JB Lighting, ook in duitsland. Sgm, studio due en Clay paky is wat moeilijker en hebben soms waardeloze spullen, soms hele goede. Vari lite is tegenwoordig van philips maar niet te betalen. Martin is een goede keuze... En wat alle merken betreft, als het van 12 meter laat vallen, gaat het allemaal kapot...... Ik draai in de hal van een theater al twee jaar met bax wash led lampjes, supergoedkoop en hebben zich dubbel en dwars terug verdient!

Comment

Hoi Gijsbert,

Dat Futurelight en Robe uit dezelfde fabriek komen zegt natuurlijk niets over de kwaliteit. Een smart motor komt ook uit dezelfde fabriek als Mercedes-Benz. Maar er is wel degelijk een verschil.

Highend gaat hem helaas dan niet worden, onze prijzen bij lightco zijn een lachertje. Komt ook omdat we er nooit wat kopen natuurlijk.

Het merk JB lighting was ik inderdaad vergeten. relatief best wel duur voor wat je krijgt, ooit wel een hele mooie demo bij Sinus Pro gekregen. Ga ik zeker ook nog benaderen.

Comment

Tja, dat robe verhaal is een beetje vreemd, ik was in die fabriek en het kwan erop neer dat als je wat meer biedt, ze morgen beginnen met de " J.S. Colen" moving head lijn. Gewoon dezelfde robe kop met een andere behuizing. Het is dus een beetje omgedraaid, alles is mercedes motor en chassis, maar je kunt kiezen tussen smart of mercedes buitenkant. Het betekend ook dat futurelight net zo goed is als robe. Alleen marketing technisch hebben ze in europa futurelight ingeruild voor Robe.

Maar goed, je zoekt iets wat je in drie jaar kan terugverdienen en afschrijven zonder teveel onderhoudskosten..... Goed om je heen kijken en je niet teveel aan merken hechten, dat doen al genoeg mensen

Comment

3 jaar?Ik hoop toch wel eerder ;-), anders zouden de zaken niet goed gaan.

Ik heb wat ledparren van future light in mijn handen gehad (alleen led spots), maar dat was echt rommel, nu weet ik niet of Robe ook ledparren maakt. Maar die van Future Light waren wel erg goedkoop, maar niet alleen de lichtopbrengst viel tegen, ook de behuizing zag er neit netjes afgewerkt uit. Sloot allemaal niet lekker aan, een hoog showtech gehalte zegmaar.

Maar ik denk dat mijn keuze wel gemaakt is. Ik heb nog even wat offertes van de andere merken aangevraagd. Maar verwacht dat de Robe prijs het scherpst zal zijn.

Comment

Toen ik in de fabriek was bestonden ledspotjes nog niet......

Comment

De movitec en robe koppen waren helemaal exact het zelfde. De onderdelen kan je gewoon uitwisselen. De gobo's zijn zelfs het zelfde en ook de kleuren zitten er op de zelfde volgorde in. Kortom de oudere movitec sl250 is gewoon 100% een robe spot.

Ik heb er hier 8 van gehad en heb er eigenlijk altijd wel met plezier mee gewerkt. Helaas gebruikte we ze minder en minder en minder dus hebben we ze verkocht. Degelijk zijn ze echter wel zeer zeker. Beter dan een mac als het gaat om degelijkheid.

Dan de dts. Ik heb er verschillende in een discotheek geplaatst ( chez marknesse ) en moet zeggen dat het toch wel zeer degelijk fijne koppen zijn. Maar ook hier zal het zo zijn dat bijhuren niet het makkelijkst zijn.

Sgm ben ik persoonlijk ook wel positief over. Oer degelijke koppen en je komt ze daarom ook meer dan regelmatig in vooral het theater tegen.

Comment

Hartelijk dank voor je reactie.

Vandaag weer een aantal offertes binnen gekregen. We gaan alleen nog wel even de beurs in duitsland afwachten. Eens kijken wat Martin gaat presenteren als tegenhanger de mac250. Want dit merk blijft toch ons favoriet. Wellicht weer een spot die jarenlang de marktleider zal blijven.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                        ......

Ik heb er hier 8 van gehad en heb er eigenlijk altijd wel met plezier mee gewerkt. Helaas gebruikte we ze minder en minder en minder dus hebben we ze verkocht. Degelijk zijn ze echter wel zeer zeker. Beter dan een mac als het gaat om degelijkheid.

.......
                        Mag ik uit nieuwsgierigheid vragen welke problemen qua bouwkwaliteit je hebt gehad met een mac? Bij het bedrijf waar ik werkt is wel eens een mac op de grond gedonderd uit iemands handen, de schade bleef beperkt tot een flinke kras. Wel zijn ze graag 10 minuten voor een show of tijdens het programmeren even aan het erroren (nieuw werkwoord:cool:) maar dat is na een keer (automatisch) resetten ook weer verholpen.

Heb inderdaad ook wel eens met de movitec mogen werken en die kopjes kwamen prima mee met de mac250 entour. Wel was de lichtopbrengst minder maar dat kan ook goed door een versleten lamp komen.

Robe colorwash 250 AT heb ik ook een keer mee mogen werken, waren van een theater. Dit waren ook 250 watters maar deze vond ik bijzonder lomp. Verder niet echt studie van gemaakt, door een beetje teveel bewegend licht en de positie destijds gekozen om ze op een vaste positie te zetten.

just my 0.02

Comment

Flashlight heeft overigens een partij HighEnd Systems Studio Spots 250 en Studio Colors 575 in de verkoop staan... leuke headjes hoor :)

Comment

Een tweedehands moving head is niet heel slim om te kopen. Je weet niet wat er mee is gebeurt en hoe er mee is omgegaan. Vooral al ze bij Rental vandaan komen.

Comment

@ joeri,

De problemen zitten niet zo zeer in de bouw. Dat valt allemaal wel mee en is netjes in elkaar gezet. Het zit hem meer in de prints en sensoren. Daar wil nog wel eens storing in zitten en gezeik opleveren.

Als ik kijk naar de problemen met onze movitecs die we hadden hebben we 1x een soort van condensator gehad ( 35 euro incl speciaal bestellen en verzenden ) Verder 2x een snoertje van een stekkertje van de pan sensor die los zat. Solderen klaar. Verder hebben we alleen 1 keer 1 gehad waar de zekering uit knalde omdat een oelewapper met van die alluminium folie shooter vol op de kop schoot en dus poef kortsluiting veroorzaakte. Open maken compressor er over en klaar.

Comment

Working...
                              X