Announcement

Collapse
No announcement yet.

RGB LED strip bedienen via dmx?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• RGB LED strip bedienen via dmx?

Hallo, ik heb in mijn meubel dus nu 5 meter rgb 5050 led strip 24v verwerkt, nu wil ik deze via dmx gaan bedienen, ik heb een licht pc met usb dmx interface en werk met freestyler.

Ik heb 1 meter geprobeerd op een oude showtec led par 56. Dus de strip inplaats van de ronde schijf met leds.
    Dit werkt prima alleen zal voor de 5 meter de led par te zwak zijn,

werkt dit ook hetzelfde?

Speciaal voor de handige doe-het-zelver of de professionele technicus heeft Showtec deze DMX controller. Via de controller kunt u de rode, groene en blauwe LED\'s afzonderlijk aansturen om zo verschillenden kleuren te krijgen.

Heb ik dan ook bv 6 kanalen dus bv fader, strobo etc? of kan ik alleen de kleuren ermee instellen?

Misschien andere control dmx rgb modules?

Heel wat vragen in 1 topic.

Allereerst is het belangrijk hoeveel energie je strip in zijn geheel per kleur gaat opnemen. Want een RGB dimmertje steken is leuk, maar het zal ook nog goed gevoed moeten worden omdat anders je voeding een beetje heel erg warm gaat worden.

Daarnaast zijn de meeste RGB LED DMX-dimmers vrij simpel ingesteld. 3 kanalen RGB en dan heb je het wel vlug gezien. Maar met je software kun je daar natuurlijk altijd een strobe-effect op zetten.

Comment

ik heb 2 circuits liggen,
      de strips zijn 7,2 watt max de meter op 12volt!!!
      Ik heb nu de 12volt uitvoering 1 circuit is 5 meter in totaal.
      Circuit 2 is in totaal 6 meter.

circuit 1 is 3 amp
      circuit 2 is 3.6 amp

dus ik zou de showtec kunnen gebruiken 2 x die ik hierboven opnoemde?

Comment

of moet ik deze hebben omdat je het over dimmer hebt?
        Wilt u toch uw LED-strips of andere verlichting aansturen via DMX? Dit is mogelijk met deze Showtec LED Dimmer. U stuurt deze 3 kanaals dimmer aan via een DMX controller en vervolgens kun u afzonderlijke LED-kleuren dimmen.

Comment

Voor de zekerheid zou ik de volgende indeling nemen:

2x Showtec 3-kanaals LED DMX dimmer
          1x Showtec voeding 150W 12V

De twee dimmers kunnen gezamenlijk op de 12V voeding aangesloten worden. Vervolgens aan elk van de dimmers een strip koppelen en je bent er. Kun je er zelfs nog voor kiezen om beide strips apart aan te sturen.

Comment

ik heb nu de :
            Speciaal voor de handige doe-het-zelver of de professionele technicus heeft Showtec deze DMX controller. Via de controller kunt u de rode, groene en blauwe LED\'s afzonderlijk aansturen om zo verschillenden kleuren te krijgen.

Omdat een vriend van mij toch bij Bax-shop moest bestellen, nu heb ik hem aangesloten en stand-allone heeft hij bv wel een fader functie

Heb ik die ook als ik hem op dmx aansluit of alleen de 3 rgb kanalen?
            weet iemand hoe ik die als fixture in moet stellen?

Comment

Fader functie???

Als je hem op DMX gebruikt heb je gewoon een 3-kanaals fixture met RGB. Meer niet.

Comment

En via dmx licht programma kan ik hem bv muziek gestuurd, laten overvloeien, looplicht etc.
                dat zit dus nooit nergens in controller of dimmers gebouwd net als in led par?

Comment

Soms, maar meestal niet om kosten te drukken.

Comment

Je kan bij lagotronic gaan kijken. Maken heel erg goed spul als het gaat om led.

Ook enorm goede en degelijke sturingen. Helaas is dit ook niet de meest goedkope. Maar wel 1 met ongekende mogelijkheden en ook de degelijkheid is gewoon helemaal top te noemen.

Ik ken ondertussen verschillende discotheken als ook kroegen en zalen waar we het geinstalleerd hebben die eigenlijk al verschillende jaren probleemloos draait.

Muziek gestuurd, dmx gestuurd, afstandbediening alles is mogelijk. Ingebouwde voedingen, 1 tot zeg 16 uitgangen of zelfs meer die afzonderlijk aan te sturen zijn. Je roept en het kan gemaakt worden.

Betaal je weinig krijg je weinig.

Comment

Ha Ron, het werkt zoals ik het wil hebben, alleen wat is het verschil tussen die 2 want ze werken beide hetzelfde blijkbaar..

Comment

Working...
                      X