Announcement

Collapse
No announcement yet.

LED lamp in showtec clubscan elc

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• LED lamp in showtec clubscan elc

hee hoi,
    ik heb de zoek functie gebruikt en heb het antwoord op de volgende vraag nog niet zien langskomen:
    kan ik in mijn showtec clubscan elc's gewoon een led lamp inbouwen. en zo ja, wat voor een.
    als iemand het antwoord weet. ik zal je dankbaar zijn.

groeten,
    dubwood

Ja het kan, of het makkelijk is en goedkoper als een nieuwe kopen? Nee.

Je moet alles ombouwen, transformatoren, dimmers etc. etc.

Comment

Niet alleen de techniek is daarbij van belang, de optiek is nog veel belangrijker. Het probleem is juist dat een halogeenlamp vaak vanaf 1 lichtpunt werkt en een LED-cluster (tenminste, mits je er wat vermogen uit wilt hebben) vaak uit meerdere, dicht op elkaar geplaatste punten.

Neem daarbij ook dat de afstraling van een LED veel anders is dan die van een ELC lamp.

Kortom, het gaat je ongelofelijk veel tijd, moeite en geld kosten. Dan kun je ze beter te koop aanbieden en eens kijken voor een leuk setje scans zoals de Victory van JB Systems of InnoScan van ADJ.

Comment

Dat gaat hem dus niet worden.
        Weet iemand dan toevallig een lamp die er in past maar met een hogere lichtopbrengst en lichttemperatuur?
        Bedankt alvast

Comment

Als je een andere licht temperatuur en hogere opbrengst wil hebben zal je echt een andere scan moeten nemen.

Het probleem is namelijk dat je of een ander systeem of een zwaardere lamp nodig hebt. Voor beide heb je een complete aanpassing van de scan nodig.

Is de lamp zwaarder heb je een zwaardere voeding nodig en zal je ook meer hitte af moeten kunnen voeren. Kortom een no go want de scanner is er gewoonweg niet op gebouwd.

Wil je andere kleur temperatuur van je scan en dus je lichtbron dan zal je dus ook een echt andere lamp nodig hebben. Denk hier aan gasontlading of tadaa daar is het weer led. Het nadeel van gasontlading is dat dit dus een voorschakelling nodig heeft. Een complete aanpassing van je systeem dus. ook zal je hier met een andere reflector moeten gaan werken. Ook hier dus een no go.

Dus er is nog een andere optie. Koop gewoon andere scans. Ga niet aan die budget spullen liggen rommelen. Er is ondertussen zoveel budget spul te krijgen in het led segment dat het totaal niet de moeite waard is om je scans te gaan verbouwen. Denk hier dan ook nog eens aan het puntje veiligheid. Die scan is er namelijk totaal niet op gebouwd om een andere bron van licht te herbergen. Dus laat ze zoals ze zijn en wees er tevreden mee of zet ze op een mp en hier op het forum te koop en koop een setje ledscans.

Dat zijn eigenlijk alleen de opties die je hebt.

Comment

eigenlijk was het ook niet meer de bedoeling er een zwaardere lamp in te doen.
            mijn enige vraag is nu nog: zijn er 24v/250w lampen met een kleurtemperatuur hoger dan 4000k? en waarkan ik die dan kopen.

alvast bedankt.

Comment

Met alleen de kleurtemperatuur ben je er niet, want dat heeft in principe niets met de lichtopbrengst te maken, alleen met de, jawel, kleurtemperatuur van je projectie. Alles boven de 4000k wordt een stuk witter, boven de 6000k gaat er een blauwige tint overheen.

Halogeenlampen met een kleurtemperatuur van boven de 4000k ga je waarschijnlijk niet vinden. En dat wil je ook niet, want dan worden je kleuren ook heel anders weergegeven aangezien de huidige dichroïsche kleurenfilters van je scan gemaakt zijn op die specifieke kleurtemperatuur.

Comment

bedankt voor je antwoord rick, precies het antwoord waar ik naar zocht. nouja, niet helemaal natuurlijk. ik had gehoopt dat het had gekunt. ik vind mijn wit namelijk nogal geel.

dan was dit mijn vraag, deze kan op slot.

groeten,
                dubwood

Comment

Working...
                X