Announcement

Collapse
No announcement yet.

Showtec Phantom 25 of 50?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Showtec Phantom 25 of 50?

Hi,

Ik twijfel enorm....
    6 stuks Phantom 25 of 50 kopen?
    Feesten boven de 200 personen zijn voor ons zeldzaam, merendeel zijn bruiloften tot 150 personen. Ze komen in een truss achter de DJ te hangen.
    Hebben we dan genoeg aan de 25? scheelt toch weer aardig knaken wanneer je er 6 wilt.

Mijn vraag is dus eigenlijk, zie je het verschil tussen de 25 en de 50 heel erg? Ik wilde vergelijken op de Musikmesse, maar daar hingen alleen de 50's.
    Iemand ervaring mee?

Groet,
    Martin

Mijn vraag is dus eigenlijk, zie je het verschil tussen de 25 en de 50 heel erg? Ik wilde vergelijken op de Musikmesse, maar daar hingen alleen de 50's.
    Iemand ervaring mee?
    Ja en nee. De Phantom 25 is van zichzelf behoorlijk fel, maar heeft een relatief smalle afstralingsbundel. De Phantom 50 ook, maar die heeft nog een ingebouwd 3-facet prisma zodat zijn projectiehoek een stukje groter wordt en je ruimte dus meer gevuld wordt. Hiermee is hij meer te vergelijken met een Phantom 25, alleen met een grotere openingshoek. Ook heeft de 50 roterende gobo's, wat een leuke toevoeging is.

Comment

Ik heb ze vorige week vergeleken bij bax in de showroom.
      Daar stond de 25 en de 50 naast elkaar.
      Qua lichtopbrengst leek het mij op het eerste zicht ongeveer hetzelfde.
      Dit doordat de afstralingshoek van de 50 groter is dan de afstralingshoek van de 25.
      Heb je zelf het gevoel van "roto gobo en prisma is voor mij niet noodzakelijk", ga dan voor de 25.
      Indien je deze extra's er wel bij wil, zal je er ook voor moeten betalen ;-)
      Wat ik persoonlijk wel vond is dat de 25 meer breukbare gobo's heeft dan de 50.
      Het kleurenwiel was volgens mij zo goed als hetzelfde.

Comment

Kleuren van de 25 en 50 zijn inderdaad identiek. (Verschil in gobo's komt omdat je optische systeem wat anders ligt vanwege de iets afwijkende openingshoek en daar heb je met je kleuren weinig last van. ;))

Comment

Duidelijk verhaal gents, thanks!

Dat van die roterende gobo's had ik even over het hoofd gezien. Vind ik eigenlijk wel belangrijk....
          De overpeinzing gaat door....

Groeten,
          Martin

Deze domeinnaam is geregistreerd en geparkeerd bij Vimexx

Comment

Zelf heb ik ook de 25 spots, en ze zijn echt fel!
            Zeker als je er zes hebt, zul je hele mooie shows kunnen maken.
            Even als voorbeeldje: als er eentje langs mijn ogen draait, ben ik toch echt wel even goed verblind! Ik heb de 50's daarom niet gepakt, omdat ik ook voornamelijk feesten tot 200-300 man draai. Feller heb ik gewoonweg niet nodig, mochten de 50's dat al zijn, omdat het publiek vanvoor dit niet als prettig zal ervaren. (of je moet ze natuurlijk alleen richting het plafond instellen, ook niet optimaal)

Ik ben er erg blij mee, en ze werken prima!

Comment

Uiteindelijk zijn het de 50 watters geworden.
              Draaiende gobo's vind ik erg belangrijk, in combinatie met het hogere vermogen gaf dit de doorslag.

Super effect, erg blij mee.

Groet,
              Martin

Deze domeinnaam is geregistreerd en geparkeerd bij Vimexx

Comment

Working...
              X