Announcement

Collapse
No announcement yet.

American DJ LED4C Controller

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• American DJ LED4C Controller

Een simpel vraagje. (denk ik)

Ik heb deze voor iets met verlichting in me huiskamer gekocht en me vraag is, welke LED lampen kan ik hier op aansluiten. Een RGB LED lamp met een E27 aansluiting misschien.
    (ik heb 'm nog niet thuis dus ken de aansluitingen niet, en is voor mij geheel iets nieuws. geen enkele ervaring hiermee) Kan ook weinig vinden op google.

Behalve een bediening PDFje met details voor de knopjes van de bovenkant op de site van American DJ. Meer niet.

Vast bedankt.
    Last edited by Guest; Monday-22-04-2013, 09:23.

Is een product dat niet meer gangbaar is. Ik vermoed dat hij gewoon DMX uitstuurt op 3 DMX-kanalen, namelijk kanalen voor rood, groen en blauw. Dat is echter een vermoeden.

Verder is het even van belang welke LED-producten je wilt gaan aansluiten. LED-spotjes, LED washes, een LED balk achter je bank of tegen een muur...? En wat je qua budget vrijgemaakt hebt is uiteraard ook handig om te weten. ;)

Comment

Zo als eerder vermeld, ik heb geen enkele kennis hiervan.
      Ik had gehoopt om 4 RGB led lampen aan te sturen/bedienen.
      Deze Showtec LED lamp is te gebruiken in elke E27 fitting, en verkrijgbaar in verschillende kleuren. U kunt deze gebruiken als superzuinige vervanging voor uw gloeilampen, waarbij de RGB kleuren een extra effect geven!

Kan dat met dit apparaat. Of in welke prijs of artikel moet ik denken om dit te laten werken. Of is er nog een kastje voor nodig om alles te laten werken.
      Of heeft iemand een voorbeeld wat hier op kan werken.
      Of welke lampen in welke prijs zou wel werken. Of waar kan wat ik vinden voor wat kennis op te doen.
      (weet even niet waar ik dit elders kan vragen)

Comment

Die lamp met E27 fitting doet niets meer dan langzaam kleuren wisselen op basis van zijn eigen interne circuit. Externe aansturing is niet mogelijk.

Om LED-verlichting te laten werken, moet het volgende gebruikt worden:

- LED-armatuur met eigen voeding en DMX-aansluitingen
        - LED-armatuur met losse aansluitingen (RGB en 12/24V), met gebruik van een losse LED DMX dimmer en LED voeding

Wat bijvoorbeeld zou werken is een LED strip met een LED DMX dimmer en een LED voeding.

Comment

OK, dit was een impulsieve aankoop. Uit de veiling van bax voor 23 euro.
          1 vraagje nog. Zou dit werken.

Er zit een DMX in en out op. En voeding snoer.
          Of komt er toch echt veel meer bij kijken.

Ik had eerder aan Bax gevraagd of de RGB led lamp met E27 fitting zelfstandig werkt maar daar was een controller voor nodig werd gezegd. Vandaar mijn aankoop om iets uit te proberen.
          Last edited by Guest; Monday-22-04-2013, 10:19.

Comment

DMX LED-parren kunnen daar als het goed is ook op werken, maar dan moeten ze wel een 3-kanaals DMX-modus aan boord hebben (of op de eerste 3 kanalen RGB, mits hij geen aparte master heeft)

Voor thuisgebruik zou ik dan wel iets met Tri-LEDs pakken, omdat deze een wat aantrekkelijkere kleurenmix hebben dan de LED-printplaten met losse LEDs.
            Bijvoorbeeld de American DJ Mega Tri Par Profile, die is in 3-kanaals DMX te schakelen.

Comment

In ieder geval bedankt voor de reactie en wat meer duidelijkheid.
              Ik zal me er wat verder in verdiepen en verder uitzoeken.
              (Dacht dat het iets heel simpel was. DMX stekkertje in lamp en klaar.)
              Ik heb in ieder geval een idee in welke richting ik moet zoeken.
              Het was ook een impulsieve aankoop om iets uit te proberen.

Comment

Gisteren is de americanDJ 4ch. DMX LED controller binnen gekomen en er zit inderdaad een DMX out aansluiting op.
                Na reactie bekeken te hebben zou deze dan ook moeten werken als ik goed begrijp? Om iets uit te proberen.
                De afmetingen en lichtopbrengst van dit spotje zijn erg uit verhouding. Maar dat is wel positief! De Micro Wash RGBW heeft 7 Watt aan LED-kracht aan boord en is lekker compact!

Comment

Waarschijnlijk wel, aangezien deze een 4-kanaals RGBW werkmodus heeft. Maar durf het niet met 100% zekerheid te zeggen aangezien ik de controller niet goed ken.

Comment

Ik begrijp dat ik een nogal gedateerd apparaat gekocht heb uit de B-stock afdeling van Bax. Ben nou eenmaal niet met het talent geboren om alles te weten dus probeer ik wat uit. Moet er toch achter komen op 1 of andere manier.
                    Meer dan dit kan ik er niet van vinden.

Ik ben toch niet de enigste NL"er die deze in ze bezit heb.
                    Hoe kom ik dan achter wat goed werkt als niemand dit kastje kent.
                    Helemaal niemand hier die zo'n American DJ kastje gehad heeft in een verleden?
                    Als niemand het weet kan ik 'm net zo goed retour sturen naar bax maar dit was niet echt de bedoeling.

Comment

Het probleem is dat American DJ zelf weinig informatie geeft over dit product en het eigenlijk alleen bedoeld is voor specifieke producten (ook aangegeven op de productpagina).

Zodoende dat ik niet 100% met zekerheid kan zeggen of het daadwerkelijk gaat werken, maar het bij een vermoeden hou. Als ik namelijk zeg dat het feilloos gaat werken en dat blijkt niet zo te zijn, word ik er op aangekeken. ;)

Daarnaast verleen ik op deze manier support voor een apparaat dat op een manier gebruikt wordt die niet in de manual omschreven staat. Bekijk ik het heel zwart-wit dan zou ik het kunnen spelen op een 'tja dat staat ook niet in de manual/productomschrijving' maar dat vind ik ook niet netjes. Zodoende dat ik je probeer te helpen maar vanwege het ontbreken van informatie kan ik nu eenmaal niets met zekerheid zeggen.

Ik zou adviseren om de Micro Wash RGBW te bestellen en het gewoon uit te proberen. Mocht het niet werken, dan kun je het altijd retour sturen.

Comment

Rick, bedankt voor alle reacties.
                        Als jij het niet precies weet en eigenlijk niemand precies wat nou goed zou werken, dan gaat ie retour.
                        Lampen kopen op de gok om te kijken of het zal werken lijkt me niet zo een goed idee. Ik wist ook niet dat het hier op uit zou draaien.
                        (ik dacht, koop lichtpaneel, lampje erop en klaar)

Had ik zelf maar moeten opletten. Weet alleen niet waarop ik dan wel had moeten opletten.

Zojuist het lichtpaneeltje retour gestuurd.
                        Topic kan wat mij betreft gesloten worden.
                        Last edited by Guest; Wednesday-24-04-2013, 11:30. Reason: Retourzending bericht.

Comment

1 opmerking nog. En ik bedoel hiermee niet een reactie van Rick van alle reacties.

Ik had gebeld of ook veiling aankopen retour gestuurd konden worden.
                          Geen probleem.
                          Het mengpaneeltje was ingeruild en getest op goede werking bij Bax.
                          Voor dat het aangeboden wordt in de B-stock wordt dat getest.
                          Maar niemand bij bax wist waarmee het aangesloten kon worden met zekerheid of waarmee getest.....
                          Dan maar retour sturen.

Ik heb iets op de gok gekocht, mijn risico.
                          Maar als niemand iets weet hierover. En hoe wordt het dan getest.

Comment

Het lastige is dat dit waarschijnlijk niet meer te achterhalen is, omdat iemand van RMA hem wellicht aan een willekeurig DMX-apparaat gehangen heeft of aan een DMX-tester.

Comment

Working...
                            X