Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vervanging lichtset

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vervanging lichtset

Hallo allemaal,

Ik ben van plan mijn huidige lichtset,4x 300watt par56, te vervangen door led verlichting. Er wordt eerst een set aan geschaft en waarschijnlijk dit jaar nog een zelfde set.

Ik zat zelf te kijken naar de welbekende eurolite KLS-801, zijn er ook nog gelijkwaardige lichtsets die ik in mijn keuze moet meenemen?

Als statief zat ik te kijken naar de American DJ ST-132, vooral omdat deze ook nog te gebruiken is voor een lichtbrug in de toekomst. Om dit statief te gebruiken in combinatie met de KLS-801 moet er dacht ik een verloopstuk tussen(http://www.bax-shop.nl/truss/statief...t-details.html), is dit juist of is dit niet nodig?

Ik heb al een dmx controller, Showtec Scanmaster 8/2, kan ik deze controller gewoon blijven gebruiken voor het aansturen van de KLS-801?

Op dit moment gebruik ik nog microfoonkabel(Procab MC405) voor het aansluiten van mijn multidim. Is het verstandiger om over te gaan op DMX kabel(Procab dmx30)?

Alvast bedankt voor het antwoorden.

Ik ben zelf ook van de DMX fourbar, 300watt per par naar de KLS-800 gegaan. Opzich ga je prima vooruit, LED is toekomst, energie zuinig en altijd handig in huiskamers i.v.m. weinig vrije groepen. De KLS 801 is fel zat. Ik moet de balk altijd flink dimmen, anders krijg ik gezeur van de klant ;).

Qua statief, ik heb ook een American DJ ST132 staan, waar ik altijd de KLS op zet. Maar 1 ding, lood maar dan ook lood zwaar. Ik zou eigenlijk tijdelijk een Eurolite STV-40 nemen, die speciaal voor de KLS gemaakt is. Scheelt een hoop qua gewicht, zeker als het even lopen is naar de locatie.
    Maar mocht je zelf zoiets hebben van ik neem toch de American DJ, dan adviseer ik wel een DAP SA-3 standadapter. Ik heb zelf eentje van ADJ gehad en eurolite, maar geen van die paste, behalve van DAP. Die van DAP is gewoon goed degelijk en de spigot van de KLS past hier wel in!

Qua DMX controller, met de JB Systems lukt zeker, alleen het zal veel programmeer werk worden. Vandaar dat ik zelf een Eurolite LED Operator 4 gekocht heb, die o.a. gemaakt is voor de KLS balken.

Over kabels, ik heb eigenlijk nergens DMX kabels.. Zijn allemaal MC305/MC405 kabels van Procab, maar dan met neutrik pluggen erop, die zijn net weer wat degelijker.

Comment

Bedankt voor je reactie,

Qua statief ga ik voor de ST132, als ik moet draaien dan zijn we altijd met 2 personen, het gewicht is daardoor niet zo'n groot probleem, aangezien er waarschijnlijk deze zomer al een 2de set bij komt lijkt mij dit een verstandige investering.

De statief adapter is wel een goede tip. Hier ga ik naar kijken/ overwegen.

Dat het wat meer programmeer werk is voor mij niet zo'n groot probleem.

De kabels zijn ook hier allemaal MC405 allemaal met neutrik pluggen.

Comment

Even een update,

Ik ga nu toch voor de eurolite STV-40, dit vanwege het gewicht.

Ik ben nu echter ook opzoek naar flexibele stroomkabel, 3g2.5 of 3g1.5, is er iemand die goede ervaring heeft met http://www.bax-shop.nl/stroomkabel-p...-details.html? Ik heb nu de http://www.bax-shop.nl/stroomkabel-p...t-details.html, maar deze kabel is zeer stug en rolt niet makkelijk op.

Comment

Als ik jou was, zou ik de Procab stroomkabels links laten liggen. Zoals je al schrijf is het een stug onaantrekkelijk stuk rubber.

De H07RN-F is dikker, en men heeft hem ook wat flexibeler gemaakt, maar laat zich niet altijd even makkelijk oprollen.

Ik heb je een PB gestuurd voor mijn persoonlijke tip.

Comment

Bedankt voor je reactie en PB.

Ik neem deze mee in mijn afweging, ga ook nog langs de bouwmarkt/speciaalzaak, om daar even te kijken of ze daar een soepele goede kabel verkopen.

Nu heb ik nog 1 vraag ik ga mijn flightcase voorzien van powercon, de connectoren weet ik hoe ik deze moet bevestigen, maar de chassis delen moet met schuifjes(4.8x 0.5mm) maar als ik deze zelf aan een kabel monteer zitten deze nooit zo vast. Is het daarom verstandig om langs een automaterialen zaak te gaan en daar deze schuifjes laat monteren?

Comment

Of wat krimpkous gebruiken en gewoon solderen... :)

Comment

Bedankt voor je reactie.

Ik hoor verschillende reacties over powercon solderen, de een zegt dat het goed is maar alleen als de soldering echt perfect is, de ander weer dat je schuifjes moet gebruiken.

Ik was sowieso al van plan om er krimpkous om heen te doen, iedere ader apart.

EDIT: Ik kom nu op het internet zeer vaak Titanex Neopreen kabel tegen, zijn er mensen die ervaring hebben met Titanex?
                Last edited by DJordy; Sunday-12-05-2013, 16:15.

Comment

Originally posted by DJordy View Post
                  zijn er mensen die ervaring hebben met Titanex?
                  Alle 230V en 400V kabel hier is van Titanex. Rolt goed op, en is echt stevig gebouwd. Niet over nadenken, gewoon Titanex kopen.

Comment

Voor mij geld hetzelfde als voor stijn... titanex it is.

Comment

Ook lineax maakt erg fijne kabel. Wij hebben ze beide en eigenlijk niet echt een merkbaar groot verschil.

Allebei dus erg fijne soepele kabel die toch meer dan stevig genoeg is.

Comment

Bedankt voor de reacties.

Ik ga dus voor de Titanex of Lineax.

Hebben jullie nog adviezen voor de aderdiktes? is 3g1.5 voldoende of zal ik meteen voor 3g2.5 gaan?

Comment

Ligt eraan hoe veel je op je kabel wil zetten... 1mm2 heeft een maximale stroomsterkte van 10A. 1,5mm2 heeft een maximale stroomsterkte van 16A. Meestal neemt men wel de eerstvolgende aderdikte Dus voor 10A 1,5 en volt 16A 2,5mm2.
                          Last edited by nijst001; Sunday-12-05-2013, 22:02.

Comment

Hoe dikker de ader des te zwaarder kan deze belast worden zonder overmatig warm te worden. Voor normale elektrische voeding wordt meestal een aderdikte van 1 tot 1,5 mm² toegepast en voor zware belasting een aderdikte van 2,5 tot 4 mm². Bij een aderdiameter van 1,00 mm² is de maximale stroom 10 ampère en bij een aderdiameter van 1,50 mm² 16 ampère.

2,5mm2 is dacht ik 20 kamperen

Maar ook soort ader en lengte spelen mee.

Comment

Bedankt voor de reacties.

Ik ga dan voor 2.5mmq, omdat er niet veel prijs verschil in zit en ik dan alles meteen goed voor elkaar heb.

Zijn er verder nog mensen die ervaring hebben met powercon solderen of met schuifjes? Bij beiden worden er krimpkous om iedere ader gedaan.

Comment

Working...
                              X