Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vervanging lichtset

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Het punt is dat solderen afgeraden wordt, omdat het bij verkeerd solderen zo kan zijn dat je een te klein contactpunt krijgt. Dan wordt alle stroom daar doorheen gevoerd en kan door warmte-ontwikkeling de soldering los komen (precies hetzelfde wat er gebeurt als je er met een hete soldeerbout op drukt). Dat wil je dus niet.

Wat je zou kunnen overwegen is een combinatie. Dus een schuifklem die je als het ware 'vastzet' met een soldering.

Comment

Solderen is inderdaad absoluut af te raden bij Powercon: een slechte soldering (en als je niet genoeg ervaring hebt of het contact niet warm genoeg stookt) heeft een erg hoge overgangsweerstand en gaat dus problemen opleveren.

Let er ook op als je Faston connectoren gebruikt, je deze goed dicht knijpt. Doe dit niet met een gewone combinatietang, maar gebruik een speciale krimptang die hiervoor gemaakt is.

Comment

Bedankt voor de reacties,

Ik heb hier bij de bouwmarkt al gekeken, ze hebben niet de juiste maat.

Als ik naar een betere car-audio zaak ga en daar informeer naar de juiste Fastons, dan laat ik ze daar er meteen op zetten. Ik ga er dan vanuit dat hun de juiste tang daarvoor hebben.

Comment

Hallo allemaal,

Ik heb nog een vraag wat betreft de schuko connectoren, ik ga dus voor de Titanex 3*2.5mmq. Is het handig om adereindhulzen te gebruiken? Bij mijn huidige bekabeling heb ik dit namelijk niet, niet in de schuko's en ook niet in de powercon connectoren.

Heeft iemand ervaring met 3*2.5mmq in deze connectoren: http://www.bax-shop.nl/stekkers/show...t-details.html, http://www.bax-shop.nl/stekkers/show...t-details.html.

Ik heb al een schuko male thuis liggen ik heb echter nog geen bekabeling die 3*2.5mmq is.

Bij voorbaat dank.

Comment

Working...
          X