Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lichtset keuze

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lichtset keuze

Hallo,

Ik wil mijn eerste lichtset aanschaffen. Er zijn zoveel verschillende producten op baxshop, dat ik er niet helemaal uit kom. Ik denk zelf dat het erg belangrijk is dat ik goed basis licht heb. Ik wil alleen niet te veel uitgeven. Ik zat zelf aan deze set te denken.

- http://www.bax-shop.nl/complete-led-...t-details.html 456,00 euro.

- http://www.bax-shop.nl/lichtbruggen/...t-details.html 118 euro.

Dan ben ik voor 574 euro klaar en heb ik 8 leds DMX gestuurd op een lichtbrug. Naar mijn gevoel is dit goed, maar wat denken jullie hiervan? Hebben jullie nog betere opties rond de 600 euro?

Mvg, Stijn ;)

Ik mis nog wat je er mee wilt gaan doen. Drive-in show werk, bandjes uitlichten, ophangen in een vaste locatie, etalage-verlichting? ;)

Comment

Als drive in show. Dan moet je denken aan tuinfeestjes tot klein/middelgrote zalen tot max 150 man. Het kan wel soms voorkomen dat dat meer is.

Comment

150 man uitlichten met deze parretjes gaat niet lukken. Dit zijn echt spots voor kleine horecagelegenheden waar veel armaturen voor wat sfeer- en partylicht geplaatst moeten worden.

Wil je felle bundels voor 150 man, dan zul je toch je budget wat moeten opkrikken en bijvoorbeeld een KLS-801 nemen. En ik zou ook gelijk doorgaan voor een nette lichtbrug, want een LB-30 brug is leuk voor beginners, maar niet geschikt voor 2 fourbars en nog een hoop effectlicht of intelligent licht.

Ik zou het even in stappen aanpakken en vooral goed aanpakken. :) Zou zonde zijn als je nu alles aanschaft en er dan achter komt dat het 'm net allemaal niet is voor wat jij er mee wilt gaan doen.

Comment

Dankje voor de snelle reactie!
          Maar het is dus beter om eerst 4 goeie leds te kopen? En welke DMX controller raad je daarmee aan?

Comment

Persoonlijk zou ik dan starten met een KLS-801 systeem om mee te beginnen. Dan kun je er later altijd nog een exemplaar bij nemen en dan heb je een meer dan prima basis-lichtset waar je nog effectlicht/intelligent licht aan kunt toevoegen.

Een KLS-801 kun je direct op statief zetten, dus dan hoef je je ook nog geen zorgen te maken over een brug (en kun je daar op je gemakje voor sparen).

Qua controller ligt het er aan wat je zelf wilt gaan doen qua bediening. Alleen simpele prorgramma's en kleuren oproepen, of zelf programmeren, of al beginnen met DMX software zoals Cuelux of Sunlite?

Comment

Ik ben nog niet helemaal thuis in het DMX gebeuren maar weet ongeveer hoe je het moet bedienen. Ik wil vooral niet te ingewikkeld gaan. Als de lichtrn goed op het geluid werken (Dus bij rustige stukjes in de muziek fade) en ik af en toe een stroboscoop functie kan aandrukken ben ik al blij. ;)

Comment

ik heb slechte ervaring van led pars van showtec, komt hier nooit meer binnen , ze mogen ze me nog gratis geven ....is zo gevoelig en de leds tja....

zoals rick aangaf , de KLS 801 is denkelijk een prima set , ik heb er me 1 besteld en ben er in afwachting van , van de levering die vandaag of morgen zal gebeuren , ik zal je op de hoogte houden ervan wat ze presteren , kheb namelijk zaterdag een bruiloft waar ik deze set zal gaan gebruiken .

Comment

Dan kom je al snel uit op de Eurolite LED Operator 4 controller. Kun je direct kleuren mee aanroepen, wat programma's wisselen, maar je hoeft er zelf niet voor te programmeren. Werkt dus vrijwel plug and play, het enige wat je moet doen is de juiste DMX-adressering op je KLS-systeem aanroepen aan de hand van de manual van de controller.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                    Dan kom je al snel uit op de Eurolite LED Operator 4 controller. Kun je direct kleuren mee aanroepen, wat programma's wisselen, maar je hoeft er zelf niet voor te programmeren. Werkt dus vrijwel plug and play, het enige wat je moet doen is de juiste DMX-adressering op je KLS-systeem aanroepen aan de hand van de manual van de controller.
                    Zou die op geen enkele manier werken met de eurolite operator 1 ?
                    kheb me die 3 weken geleden aangekocht bij jullie , niet wetende dat ik me de KLS 801 set zou aanschaffen.....ik wou de Eurolite PS-4 lampen mee bedienen , maar mocht dit kunnen met de KLS 801 zou da fantantish zijn .
                    en anders de led operator 4 kan ik die dan samen bedienen met de PS-4 en de kls 801 set ?door middel van dmx door te pluggen ?

Comment

Zoals Rick zegt zou ik ook gaan voor de KLS 801, ik gebruik die zelf ook en heel tevreden over, voor feestjes tot 150 man moet ik ze zelfs dimmen omdat ze anders te fel zijn. Ik gebruik cuelux om ze te bedienen en voor een leek heel handig om te leren want zelf ben ik ook geen dmx held maar met cuelux lukt het al aardig goed. Wil je het heel simpel houden dan gebruik je de ingebouwde programma's want die zijn heel goed en als ik me niet vergis kan je er ook voor weinig geld een voetcontroller bij kopen waarmee je de lampen kan bedienen.

Comment

De Eurolite LED Operator werkt niet met KLS-systemen.

De Eurolite PS-4 spotjes werken wel met de Eurolite LED Operator 4 zie ik net en je kunt ze dan zelfs apart aansturen. Je zult ze dan als spot1/spot2/spot3/spot4 moeten adresseren volgens de manual van de LED Operator 4.

Comment

Zit er een dim functie in de kls 801 bar zelf zonder controller ?

Comment

Nee, dat zul je echt via DMX moeten doen. (Dus via die LED Operator 4 bijv.)

Comment

dedju :-) dan ga ik me heel snel die controller eens gaan bestellen .

Comment

Working...
                              X