Announcement

Collapse
No announcement yet.

ADJ led par probleem

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ADJ led par probleem

Ik heb onlangs mijn software cuelux op een andere laptop geinstaleerd omdat ik tijdens een feest geen licht meer kon besturen omdat alle lampen opeens uit mijn software was verdwenen?

Ik heb inmiddels al mijn winners, lounge laser en KLS 801 toegevoed en geprogrameerd maar met de ADJ led par lukt het niet.

IK heb 6 stuks ADJ 64p led pro en 2 stuks ADJ 64b led pro.
    Beiden heb ik toegevoed met de 7 dms kanalen en niet de 3 dms kanalen, de 2 stuks 64b werken zoals het moet, bundel op 100% en een kleur kiezen gaat normaal maar met de 6 stuks 64p lukt dat niet, als ik de bundel op 100% zet en ik kies een blauwe of andere kleur dan krijgen ze een rode kleur, ik kan buiten rood dus geen andere kleur kiezen op die manier wat vroeger wel lukte, ik kan ze wel een andere kleur geven als ik in het menu van cuelux niet voor bundel en kleur vast kies maar voor custom, met de schuiver col kan ik dan door de schuiveromhoog te schuiven een kleur kiezen, maar het is gemakkelijker als het werkt zoals vroeger, bundel op 100% en een kleur kiezen met de kleur picker.

Ze staat allemaal op het goede adres en in het adres moet er een puntje na het 2de getal staan als ze met 7 dmx kanalen worden gebruikt ook dat puntje staat goed, ik doe alles zoals ik vroeger deed maar toch werken de lampen niet normaal.

Wat gebeurd er als je de 2 die wel werken voor alle 8 gebruikt. Dus de ficture van de wel werkende voor de 6 niet werkende vervangen.

Je geeft dus in principe een andere figture aan je lamp. Gewoon 8x de wel werkende variant.

Volgens mij is het dan opgelost.

Foutje van american dj als ik het goed heb. Waarschijnlijk is het dan opgelost.

Je zou dit kunnen controleren door eerst 1 van de led parren die het niet doet op het adres te zetten van een led par in de software die het wel doet. Gewoon even omwisselen dus. Werkt het dan wel dan is het even fictures vervangen en klaar. Kan je weer aan het programmeren.

Comment

Je hebt gelijk Ronnie, op die manier werkt het wel, ik heb zowel de 64B als de 64P toegevoegd als 64B. heel vreemd want vroeger moest ik echt de juiste lamp in de lijst selecteren of het werkte niet, nu is dat opeens anders, waarschijnlijk door een update van cuelux? ik gebruik die lampen heel zelden tot nooit, ik heb ze gehouden moest het nodig zijn om eens een muur mee uit te lichten.

Bedankt voor de hulp, nu kan ik ze programeren en zal mijn vrouw ook blij zijn want mijn huis staat nu vol lampen en kabels tot ergernis van mijn vrouw :)

Comment

Die parren zijn toch gewoon hetzelfde op de kleur behuizing na? Dan hebben ze ook dezwlfde dmx kanalen ;) Dus maakt het Niks uit dat je 8x de fixture van de zwarte hebt. In principe al raar, want het is gewoon dezelfde lamp met dezelfde instellingen Dus dezelfde fixture, alleen met een andere kleur...

Comment

Vroeger moest ik toch in de lijst de juiste lamp kiezen dus de 64B en de 64P anders werkte het niet, Ronnie heeft ze destijds ook nog persoonlijk toegevoegd op die manier.
          Ik dacht ook dat het enkel de kleur was maar dat is blijkbaar niet zo, vreemd dat ze nu wel op een andere manier moeten worden toegevoegd.

Comment

Het punt was toen ookal dat de zilvere en de zwarte gewoon de zelfde zijn op de kleur na. Toen hebben we ook 8x de zelfde ingevoerd alleen heb ik er 6 hernoemd omdat je dan wist welke lamp welke was.

Daarom stond me er al iets van bij dat dat het probleem was want daar heb ik toen ookal een uurtje mee liggen rommelen voordat het opgelost is. Ik kwam er toen achter dat de dmx neit helemaal klopte met de handleiding.

Maar goed opgelost dus je kan weer aan de bak ;)

Comment

Ze zijn inmiddels al geprogrameerd en zitten in de aanhanger om morgen naar de opslag te rijden.

Bedankt ronnie.

Comment

Working...
              X