Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aansturen Elation operator 192 DMX dmv audio

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aansturen Elation operator 192 DMX dmv audio

Ik ben begonnen met DMX aansturing van een lichtshow. Hiervoor gebruik ik een Elation operator 192. Het licht kan door de ingebouwde microfoon worden aangestuurd, maar als de muziek zacht staat werkt dat niet goed. Als ik de triggering via een kabeltje van de Hercules DJ console RMX of het mengpaneel doe gaat het beter maar als de muziek hard staat houdt de DMX tafel er mee op.

Mijn vraag: is er een simpele (lees: goedkope)manier om te zorgen dat het audio-signaal niet te hard de dmx controler ingaat? Een limiter lijkt me wat teveel van het goede ;)

Groeten, theo

Wordt een lastige zaak om het volledig optimaal te gaan krijgen. Ik zou adviseren om zoveel mogelijk van de 'tap' functie gebruik te maken, waarmee je de maat van de muziek zelf kunt aangeven. Aan het begin van een nummer even drie keer op de maat van de muziek de toets indrukken en je lichtshow loopt netjes op maat. :)

Comment

Ik dacht meer aan een simpel kastje dat het line-nivo op een min of meer constante waarde houdt.

Comment

Ik weet niet hoe het op jouw mix console zit, maar als er een rec out op zit zou je die kunnen gebruiken om met een kabeltje naar je lichtpaneel te gaan. dat signaal is een constant volume zo ver ik weet.

succes!

Comment

Daar zit wel een uitgang op maar die heeft een variabel uitgangsnivo. Tussen die uitgang zit een Behringer mengpaneeltje (niet perse nodig) maar het audio signaal daarvandaan sturen lukt ook niet. Zodra het volume flink omhoog gaat valt de dmx uit.
          Het enige wat ik zelf kan bedenken is een limiter/compressor ertussen, dat heeft ook nog wat andere voordelen. Zoiets als de Behringer mdx 2600 (109 euro)

Comment

Working...
          X