Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke Lasersoftware

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke Lasersoftware

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar ILDA software van een beetje formaat.
    Echter kan ik steeds geen keuze maken tussen Phoenix Live 4 en Pangolin Quickshow. Ik krijg voor me zelf geen duidelijkheid in het verschil tussen deze software. Hopelijk kunnen jullie mij dit geven. Ook ben ik benieuwd of er verschil zit in de interfaces en hoeveel lasers Pangolin Quickshow maximaal kan aansturen (en hoeveel interfaces maximaal)

Daarnaast vind ik het ook interessant om te weten welke de beste upgrades heeft in de software.

Ik wil dadelijk met twee (of meer) Laserworld CS-2000 zelf (dus niet voor verhuur) lasershows op evenementen geven.

Groetjes,

Stephan

Phoenix 4 Live is echt gericht op live lasershows en het simpel aanroepen van enkele patroontjes, minder op het zelf ontwerpen.

Quickshow bevat juist alles wat je nodig hebt om lasershows te doen, zowel het live triggeren (via touchscreen, MIDI of DMX) als het ontwerpen van je eigen patronen. We hebben toendertijd een demo gehad van Quickshow en ik was toch erg onder de indruk van hoe alles in elkaar zat en wat je er allemaal mee kunt.

Pangolin kan tot 8 outputs aansturen. Hier heb je dus wel extra dongles en licenties voor nodig, die je per stuk kunt bijkopen. Wil je dat 2 lasers hetzelfde doen dan pak je gewoon 1 interface en lus je de ILDA-aansluiting door naar de volgende laser. Wil je dat ze gespiegeld werken, dan hebben we handige verloopkabels die de ILDA-signalen voor de X-as spiegelen.

Quickshow draait ook in onze winkel, dus als je het eens wilt komen uittesten... ;)

Comment

Hoi Rick,

Dankje voor je reactie! Van het doorlussen en de X-as spiegeling was ik al op de hoogte maar toch bedankt voor het mee denken hier in.

Weet jij toevallig ook of het mogelijk is losse ILDA interfaces voor QS te kopen en waar. Deze kan ik namelijk niet vinden op Bax-shop.nl. Want met meerdere interfaces gaan werken is natuurlijk een heelstuk gaver dan door lussen en spiegelen.

Comment

Daar kunnen we wel aan komen hoor. Stuur even een mailtje naar de helpdesk. ;)

Comment

Working...
        X