Announcement

Collapse
No announcement yet.

Led operator 4 werkt niet.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Led operator 4 werkt niet.

Hallo beste mensen,

Ik heb de KLS-801 en de Eurolite Led Operator 4 binnen gekregen. Ziet er goed uit en de geluid modus op de lichten zelf werken perfect. Na vele filmpjes, 8 keer de handleidingen doorgelezen te hebben dacht ik dat het wel moest lukken om de lampen een beetje aan te sturen. Aangezien DMX voor mij als chinees is werkte helemaal niks en snapte er niks van. Zit al weken filmpjes te kijken en alle forum's te lezen maar als ik zoon ding ook echt voor me krijg snap ik er niks van. Ik zet de lampen op 512 of A001 ofzo. Na minder dan 1 minuut springt ie zomaar op d001. Wat ik ook doe, ik kan de lampen gewoon niet goed besturen. Hij reageert soms wel als ik een knopje in druk, maar dan gaat hij knipperen bijvoorbeeld of soms werkt de dimmer weer wel en de anderen keer niet. Ik raak er erg gefrustreerd van terwijl het waarschijnlijk aan mij zelf zal liggen. Hebben jullie tips?

Mvg stijn, :D

Het is even puzzelen met de knopjes, maar de essentie is dat je de KLS in DMX-modus zet ("512" op het display) en het DMX-kanaalnummer op 21 ("A21" op het display). Als het goed is, verspringt het schermpje dan op een gegeven moment vanzelf naar "d21". Succes!

Comment

Dankjewel voor de reactie :)
      Ik heb hem inderdaad nu op d24. Als ik color select indruk en ik druk op groen geeft hij groen! Verder reageerd hij helemaal nergens op.

Comment

Maar je moet hem op d21 zetten, zoals al aangegeven was. ;)

Comment

Helden!:) Hahah heb hem nu op d21 en hij reageerd nu op alle kleuren. Niet op de dimmer en stroboscoop. Ik zal nog wel wat proberen. Alleen als ik met dmx wil werken moet ik hem dan altijd op d21 zetten?

Comment

Alleen als je hem met de LED Operator 4 wilt gebruiken moet je hem op DMX zetten.

Wanneer je de manual van de LED Operator 4 goed doorneemt, kun je ook zien waarom. Deze controller stuurt vooraf gedefiniëerde kanalen uit (want anders kun je geen RGB knopjes, programma's, scenes etc. maken, want DMX bestaat uit simpele kanalen met bepaalde waardes).

De indeling voor KLS-systemen wordt pas vanaf start-adres 21 uitgestuurd. Dus moet je je KLS-systeem instellen op kanaal 21, want pas vanaf daar kan hij daadwerkelijk iets met het aangeleverde DMX-signaal.

Comment

Thanks voor de reactie! ;) Het is wel zeker iets om me in te verdiepen. Ik heb op dit moment de sound active mode aanstaan en kan de dimmer en de sensitivity zonder problemen instellen. Alleen wil ik af en toe een stroboscoop bij een build-up bijvoorbeeld er door heen doen. Maar de sensitivity heb ik al op die. Moet ik dat dan programmeren ofzo? :D

Comment

Nee, dat kan niet. Sound-active is sound-active en wil eigenlijk zeggen: Joh, ga jij lekker in een stoel zitten, die lichtshow maak ik wel en dan mag jij je er niet meer mee bemoeien, behalve met de sensitivity. ;)

Bij het activeren van de ingebouwde programma's kan het uiteraard wel.

Comment

Kan ik uberhaupt met de Led operator 4 shows programmeren? ;)

Comment

hij heeft een paar interne programma's, maar je kan er zelf niks aan programmeren

Comment

Working...
                    X