Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ayra Alo 030

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ayra Alo 030

vandaag tijdens de opendagen , 2 scanners meegebracht .

ben nog steeds aan het overwegen of ik er de controller ga bijnemen .
    heb wel uitleg van rick terplaatse gekregen wat en hoe de controller ongeveer werkt ...

maar nu men vraag :D , hoe zet ik ze zonder controller alleen op kleur zonder dat de gobo's paseren ? dus alleen de spot functie .

Super lichtshow in de winkel van bax zelf ...
    wel zwaar teleurgesteld in de show van Briteq als je dat al een show kan noemen..... de show van bax daarentegen , top mannen !!!!

Hee Peter,

Alleen de kleuren activeren van de scans zonder controller is niet mogelijk helaas (ja tenzij je het kleurenwiel er uit sloopt... ;)).

Comment

de kleur is geen probleem maar zonder de gobo's :-) zodat het echt alleen maar een spot is die rondzweeft kleur maakt niet uit .

Comment

Dan zul je toch echt aan de DMX-controllers moeten gaan... ;)

Comment

ok , dacht het al , ok zal het moeten leren als ik er iets wil van maken , dan ga ik die straks eens gaan bestellen dan .

Comment

wat ik ook wel ondervind momenteel is dat de ene spiegel veel lager naar beneden gericht staat dan de andere , staan momenteel in dmx met kabel , maar valt echt wel op dat de ene spiegel vaal lager staat , en alles staat hetzelfde van settings in de scanners .... is er daar iets aan te doen ?

Comment

Het is mogelijk dat het pinnetje wat de stappenmotoren gebruiken om de tilt-beweging te kalibreren ietsjes anders staat bij 1 van de 2 modellen. Zou je evt. zelf ietsje kunnen buigen.

Dat is niet echt te voorkomen bij budget scanners, tijdens gebruik zie je daar niet veel van en kun je het makkelijk lichtjes corrigeren met de ophangbeugel.

Comment

ok eens proberen , mischien domme vraag maar welk pinnetje is dat dan precies ? want durf daar zelf niet teveel aan sleutelen ......

want de helft van de lamp schijnt op het toestel zelf waar de spiegel zit , denk niet dat dat echt de bedoeling is , en begrijp dat ze niet correct afgesteld staan bij budget scanners , maar dit is echt wel Te verschillend ....hoop dat ik ze niet moet terug sturen , want heb er 4 uur over gedaan heen / terug .....

Comment

Indien het je veel stoort kun je ze gratis naar ons terugsturen via het antwoordnummer onder garantie en zorgt onze reparatie-afdeling er voor dat ze beiden goed worden afgesteld. Zie onze retourpagina om te zien hoe dit in zijn werk gaat.

Comment

Hallo, hier een andere vraag over de ALO 030 Ik dacht dat het niet nodig was een nieuw topic te starten hiervoor.
                    Ik ben aan het twijfelen of ik deze scanner (als ik het geld heb ;) ) moet kopen of dan toch nog even moet doorsparen.
                    Ik draai meestal in kleine zaaltjes of huiskamers, soms op iets grotere zaaltjes.
                    Nu vroeg ik me af of de 30 watt led die in de scanner zit genoeg is voor dit soort feestjes, want voor de rest is hij perfect voor mij.
                    Aangezien ik (nog) geen ervaring heb met scanners, en al helemaal niet met led scanners, vroeg ik me af of iemand zijn mening over deze vraag / scanner kon geven.

Dankjewel alvast, M.V.G. Rik

Comment

Ik zal een filmpje posten , zo kan je ze even aan het werk zien , vind dat ze voor een 30 watt heel wat lichtopbrengst hebben .

muziek loopt totaal niet synchroon , is maar om aan te tonen wat voor lichtopbrengst ze hebben , en als je blijft kijken zie je ze eerst zonder rook en dan nadien met ...

Dit filmpje is gemaakt nadat ik ze voor de eerste dag had ...

Jammer genoeg . ga ik ze terug brengen omwille dat er bij mij 1 scanner de spiegel in tilt niet goed functioneert .
                      mischien heb ik wel pech gehad en zijn de andere wel perfect .
                      Maar ik neem alvast het risico niet meer om er nieuwe aan te schaffen .
                      beter wat doorsparen voor de iets duurdere scanners.

Voor de rest wel heel veel functies in dmx .
                      Kleuropbrengst .
                      Wit super goed . blauw en rood zie je bijna niet met beetje rook , groen en geel dan wel weer .

Dit is wat ik er van vind , persoonlijke mening . voor iemand anders kan dat weer een andere mening zijn .
                      Last edited by cerbken; Sunday-09-06-2013, 01:05.

Comment

dankjewel, ziet er goed uit ;)
                        ik ben maar een jonge dj dus het is niet voor superfeesten enzo, en heb daarom ook weinig geld... In mijn kamer heb ik niet superveel ruimte dus ipv vijf lichteffecten dacht ik aan twee van deze scanners en ertussenin een rood/groene laser met een rookdoos, en ik weet nu bijna zeker dat het deze worden ;) bedankt voor het filmpje! grtz

Comment

Fijn dat ik er je kon mee helpen ;-) .
                          bij mij staat er ook een lazer tussen die er vind ik toch mooi tussenuit springt .
                          als het echt donker is dan zie je het effect perfect , filmke heb ik genomen als het nog licht was buiten .

Comment

Working...
                          X