Announcement

Collapse
No announcement yet.

KLS-801 + Scanners

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• KLS-801 + Scanners

Bij mijn sportvereniging zijn we op zoek naar een vernieuwing van onze lichtset. Momenteel staat er een zelfgemaakte lichtbrug met daarin gloeilampen die op een zelfgebeunde controller werken. Bizar. Daarnaast is er ook twee jaar geleden zo'n set gekocht; http://www.bax-shop.nl/complete-led-...t-details.html. Ik had zelf liever het geld gehad en gespaard voor wat beters, maar so be it. Ook is er een Showtec Scanmaster 8/2 gekocht, welke ik van plan ben te blijven gebruiken.

Ik heb het voortouw genomen om nieuwe spullen aan te schaffen. Zelf zat ik te denken aan 4 of 8 LED parren en 2 scanners. Als scanners wilde ik 2 JB Systems The Winner II kopen, samen voor €380. Voor de leds zijn er twee opties;

Ofwel 8 Showtec LED parren, met statieven, bekabeling, stekkerblokken etc. komt dit uit op zo'n €450. De andere optie is een KLS-801 setje. Deze is los €420 + €60 statief + €30 bekabeling, maakt €500. Mijn concrete vraag is; levert 1x KLS-801 betere prestaties dan 8x losse Showtec par? En is het die €60 meer waard?

Het gaan om feestavonden/disco's voor de jeugd t/m 16 jaar. Er komt meestal zo'n 150 man. De kantine waar het gehouden wordt is denk ik zo'n 120 m^2. Het totale budget ligt op €800-900 euro.

Alvast bedankt!

Ik ben in het bezit van een kls 801 en moet zeggen , dat is een fantastishe lichtset met een heel hoge lichtopbrengst .zou ze zeker niet ruilen voor 8 led parren zelfs niet voor meerdere ...

uiteraard kan je u led pars wel appart gaan hangen waardoor je de zaal beter van ruimte kan vullen ... maar als je de kls 801 wat goed zet zal die zaal ook wel goed verlicht zijn ben ik zeker van .het is zeker zijn geld waar om de kls aan te kopen en het neemt veel minder plaats in dan apparte led pars...zeker in grotere aantallen .

Comment

Wanneer je het over budget Showtec LED-parren hebt, gaat de KLS-801 hier denderend overheen met zijn lichtopbrengst. Op zich ook niet vreemd, aangezien je 8 Showtec LED-parren hebt voor een enkele KLS-801 (even grof gerekend).

De KLS-801 levert een zeer flinke lichtopbrengst en de spots kun je vrij goed richten, waardoor deze inderdaad zoals cerbken zegt de volledige zaal kunnen verlichten. Daarnaast is de kleurenmenging van de LEDs vrij netjes, zodat kleuren een stuk werkelijker lijken.

In plaats van de Winner II zou ik toch kijken naar iets met LED er in. Met de Winners zul je om de zoveel tijd lampjes moeten gaan vervangen en dat heb je met LED gelukkig niet meer. Maar dat is misschien ook iets qua persoonlijke voorkeur. Zijn opvolger, de Victory Scan heeft daarnaast een hogere lichtopbrengst waardoor hij beter door de KLS heen zal prikken met zijn lichtbundel. Kost wat meer, maar ligt er dus ook een beetje aan waar je naar op zoek bent.

Comment

Working...
      X