Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lichtsoftware IPad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lichtsoftware IPad

Hallo,

Ik heb al een aantal keer mensen lampen zien bedienen via een iPad.

Zij lopen bijvoorbeeld gewoon op het podium terwijl ze met hun iPad de parren aan en uitzetten en movingheads laten bewegen, aan het stellen zijn en een programma/kleur geven.

Weet iemand welke software hiervoor gebruikt wordt?
    Last edited by DjRRRenetjuh; Monday-10-06-2013, 15:25.

Sunlite kan dat. :)

Comment

Is dat een uitgebreid kastje en software?

En zijn er nog meer fabrikanten die deze methode gaan volgen en dus gaan ontwikkelen?

Comment

Kijk eens naar TouchOSC. Midi software voor de iPad die je volledig kan customizen. Ik heb het zelf vorige week gedownload, maar nog niet echt tijd gehad om het voor mijn gebruik aan te passen.

Comment

Cuelux pro kan het ook heel uitgebreid.

Kost wel wat maar het werkt echt heel goed en kan enorm veel. Je hebt dan ook meteen de beschikking over een 2 universes en een dmx in als ook aan/uit schakel poorten.

De unit kan zelfs stand alone prima werken.

Ook zit er een matrix mapper in en al een heel mooi setje fx settings.

Dus naast de mogelijkheid om zowat alles met je ipad te doen kan je er nog veel meer mee. Zelfs eigen touchscreens aanmaken met functies die je zelf wil.

Kost wat maar echt helemaal geweldig.

Comment

Als je eens gratis wat wilt proberen, freestyler kan ook iets dergelijks, dan kan je met een app de scenes op de pc bedienen geloof ik. vast niet zo uitgebreid als de bovenstaande producten maar misschien uitgebreid genoeg

Comment

Ja de bedoeling is eigenlijk eerst een soort van gratis trail proberen van diverse software , om hierna een keuze naar een vaste betaalde software.

Ik ben zelf vooral nu nog bezig met Sweetlight voor de lampen en Phoenix 4 voor de lasers. Maar nu ik sinds vorige week een ipad heb, wil ik eigenlijk ook eens naar lichtsoftware voor op de ipad kijken.

Reacties terug:
              @Rio. Touchsoc, heb ik nog nooit van gehoord maar ga het sowieso proberen.

@Ronennieshow Cuelux pro heb ik veel goede verhalen over gehoord, maar ik wil alles zelf eerst een keer geprobeerd hebben voor dat ik tot aanschaf ga.

@Rjant2. Freestyler, vaak van gehoord maar zelf eigenlijk nog nooit iets meegedaan.

Extra vragen:
              - Hoe moet je eigenlijk de software bedienen?
              Bijv. Cuelux pro heeft toch een dongle of iets dergelijks nodig. Hoe kun je die aansluiten?
              - Hoe weet die dongle dat hij op de (draadloze) ipad moet reageren?
              Last edited by DjRRRenetjuh; Monday-10-06-2013, 23:10.

Comment

Veel goede dingen zal je nog niet kunnen horen over cuelux pro aangezien het hardstikke nieuw is en het maar zeer weinig mensen hebben.

Die het hebben zijn er dan wel weer positief over ja.

Je kan het al wel een beetje proberen door de software te downloaden als ook de remote op je iPad. Je kan dan wel de software bedienen maar ziet eigenlijk niet echt wat er gebeurt als je geen dongel hebt.

Cuelux pro werkt met een dongel. De cuecore. Deze hang je aan je pc of neem je op in het Wi-Fi netwerk van de pc. Via cuelux pro software kan je nu de dongel en dus lampen aansturen. De dongel kan ook stand alone werken maar is dan wel een stuk beperkter in de mogelijkheden. Met de iPad stuur je dan dus de software aan als een soort remote. Deze stuurt de dongel aan. De remote die op dit moment beschikbaar is werkt al zeer goed maar word zelfs nog verbeterd en uitgebreid.

Ook voor cuelux heeft een extern iemand al een erg mooie iPad remote gemaakt. Deze werkt ook al erg goed en netjes maar is wel wat bewerkelijker om te connecten de eerste x.

We hebben zelf 2 cuelux pro interfaces en 3 gewone cuelux varianten en het werkt echt helemaal top. 1x instellen en klaar om te gaan

Comment

Ronny, bedankt voor je uitgebreid uitleg over Cuelux pro. Ik ga het is goed bekijken en de trials proberen.

Heb je nog wat meer nodig als alleen een dongle en de software?

Comment

Zoals met alle dongels een laptop of pc waar het op draait natuurlijk als je echt alle mogelijkheden wil benutten. Er zijn ook wel lichttafels die dat niet nodig hebben maar dan moet je al snel aan 15000 a 20000 gaan denken.

Sowieso is het natuurlijk wel handig om er een laptop aan te hangen want dit werkt natuurlijk altijd nog handiger en overzichtelijker. De remote is erg fijn en handig maar het is en blijft een extraatje.

Wil je er echt flink mee aan de bak en met een mooi totaal product werken is een midicon erbij echt heel erg fijn. Je bent dan echt heel flexibel met werken.

Gebruik je minder universes. Heb je niets met dmx. Gebruik je geen matrixen. Dan zou ik voor cuelux gaan. Ook erg mooie iPad remote maar alles is gewoon wat compacter en eenvoudiger. Scheelt wel een factor 3 in prijs.

Comment

Working...
                    X