Announcement

Collapse
No announcement yet.

projectie klok mbv laser

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• projectie klok mbv laser

Hallo allemaal,

Het volgende zou ik graag willen realiseren in een kantooromgeving:
    een laser moet een digitale klok gaan 'projecteren', op een witte muur.

(waarschijnlijk zou het deze moeten worden: http://www.bax-shop.nl/groene-laser/...t-details.html).

er is een windows server waarop dmx software kan draaien die de laser aanstuurt.

Heeft iemand tips welke software te gebruiken, hoe zo'n klok te programmeren is, of dat het misschien kant en klaar te koop is?

dank!

Dit zal hem niet gaan worden.

Via dmx zal je hier niet echt een leuke klok mee maken.
    Via dmx kan je namelijk alleen maar voor geprogrameerde dingen weer oproepen. Dus alleen wat de fabriek erin gepropt heeft kan je weer oproepen via dmx.

Ook is de snelheid van de scanset niet heel erg gek hoog. Dus het zal al heel snel schokkerig en flikkerend worden.

Wil je echt wat met lasers en tekst of tijden of wat dan ook zit je al snel aan de 30 kpps of liever nog een 50 kpps of zelfs 60 kpps. Hoe meer hoe strakker en mooier. Ook zal de laser als het even kan over ilda moeten beschikken. Via ilda kan je helemaal zelf bepalen wat de laser weer geeft. Dus niet alleen wat de fabriek erin gepropt heeft.

Comment

Je zal inderdaad via een ILDA-softwarepakket moeten gaan werken (waar een USB naar ILDA dongle bij zit) en daarnaast over een laser beschikken die ook ILDA ondersteunt.

Gelukkig zijn die systemen wel iets goedkoper geworden, maar dan heb je nog steeds wel een lichtjes flikkerende klok (want de laser moet dan al die tekens achter elkaar gaan schrijven, net als bij een laserpointer die je zelf beweegt). Zeker als het om een kantooromgeving gaat lijkt me dat niet zo wenselijk omdat het dan hinderlijk is.

Ik denk dat je het beter met een leuke beamer kunt oplossen, zoals de MS502.

Wat je ook nog zou kunnen doen, is een LED matrixpaneel op je muur installeren waar je vervolgens de tijd op zou kunnen projecteren. Zoals bijvoorbeeld met de American DJ Flash Panel. Met een stuk of 8 á 10 panelen heb je dan al aardig wat pixels die je kunt aansturen.
      Zal straks eens navragen of software zoals Sunlite ingebouwde functies heeft om de huidige tijd te kunnen projecteren via LED-armaturen. Tekst is mogelijk weet ik, dus dan zal tijd ook niet onmogelijk zijn. ;)

Comment

Working...
      X