Announcement

Collapse
No announcement yet.

Laser dmx controller

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Laser dmx controller

Hallo,
    ik ben bezig om mijn laser Showtec Galactic SL RGV 340 te progammeren op een controller de botex dc-1216 gewoon een standaard controller.

Mijn probleem:
    De laser is 17 kanaals opzich geen probleem alleen ik meot dus d.m.v page select de andere 8 faders bedienen. Maar als ik dan bijvoorbeeld een andere gobo wil toch en ik ga terug d.m.v page select dan word alles weer verandert omdat de faders weer anders staan. Mijn vraag is of dit te verhelpen is of dat ik gewoon een andere controller moet halleen waarbij er al 16 faders op zitten zonder pageselect.

Hoop dat jullie me kunne helpen,

Groetjes Joey

Als het goed is zou het zo moeten zijn, wanneer je terug gaat naar een andere page, dat de waardes gewoon behouden blijven die je eerst had ingesteld. Pas wanneer je weer een fader gaat bewegen verandert de waarde.

Comment

heey rick dit klopt inderdaad maar af entoe geef hij wat complicaties dat het toch gebeurt , zowiezo miss ik een schuif want de controller is 16 kanaals en de laser 17. Mij lijkt t dan toch makelijker om voor een controller zoals Ayra OSO Scene 48 DMX lichtsturing te gaan.
      Deze heeft dan direct 24 faders waarmee ik zonder de page select dr laser volledig kan bedienen. Kan dit met die controller?

Alvast bedankt voor de hulp

Comment

Ja en nee eigenlijk. ;)

Ja, het is mogelijk omdat je dan inderdaad voldoende faders tot je beschikking hebt.

Nee, het is niet echt mogelijk omdat het oproepen van je programma's wat lastig gaat worden. Je zou eventueel kunnen kijken naar DMX software, of kunnen gaan voor een tafeltje waar je wel al die faders tot je beschikking hebt.
        Met een Showtec Scanmaster 16/2 kom je al een eindje. Dan heb je voor het laatste kanaal nog wel die tweede page nodig, maargoed, ligt er natuurlijk aan wat voor functie er onder zit. ;)

Comment

bedankt voor de snelle reactie,
          mijn vraag nu hoezoe is het dan.moeilijker om scenes.op te roepen? en zou graag idd de 17de kanaal makkelijk willen gebruiken. das een speed op het 16de kanaal. Ik heb daslight maar heb voor t werken met lader gewoon.liever een.goeie controller en.voor als ik en mn pa ee. keer dubbek weggezet worden op een feestje.

Ik hoor t wel , Joey

Comment

Scenes oproepen is niet moeilijk, maar je opgeslagen programma's roep je met een scenesetter meestal op via faders (die de intensiteit van je spots dan van 0 tot 100% brengt en zo je chase activeert).

Scenesetter = ontwikkeld voor conventionele armaturen, dus voornamelijk spots die aan en uit gaan en gedimd worden
            Scanmaster = ontwikkeld voor intelligente armaturen, zoals scanners, movingheads, lasers en lichteffecten. Dit omdat je vlug chases kunt oproepen met drukknoppen.

Comment

Is er dan wel zon scanmaster die ook 17+ faders heeft?

Comment

Nee, dat kom je echt zelden tegen.

Punt is namelijk dat je die faders bij een tafel voor intelligente verlichting vaak maar 1x gebruikt (bij het programmeren) en bij hele kleine live-aanpassingen. Voor de aanpassing van kleuren etc. kun je dan vaak andere faders gebruiken om complete groepen fixtures tegelijk te bedienen.

Comment

Dus het gaat wel met die controller maar het chase systeem is anders?

Comment

Het punt is, bij het activeren van een chase (dus het schuiven van je fader waardoor de intensiteit van 0 tot 100% gaat), worden ook alle corresponderende kanalen uit die chase van 0 tot 100% veranderd. Hierdoor kun je dus wat vreemde patronen en weergaves krijgen, want een DMX laser heeft geen dimkanalen, alleen kanalen voor beweging, projectiesnelheid, patroon, etc.

Comment

oke bedankt voor de info mocht ik nog vragen hebben hoor je t wel

Comment

Zou deze tafel t wel kunnen zoals ik wil dus gewoon de laser op een page met faders kunnen bedienen?

Comment

Nee, want zoals je ziet bestaat die tafel uit twee segmenten. Het linkersegment is voor het intelligente deel en heeft het meeste weg van een scanmaster, het rechterdeel is conventioneel en bedoeld voor statische (halogeen)verlichting.

Comment

Oke dus de beste optie zou dan de scanmaster zijn ? is die toevallig.ook nog in andere soort design is niet over de top en dat vind ik ook wel een.puntje

Comment

Lichttafels zijn functioneel ontworpen, niet designtechnisch. In het geval van Showtec wordt vaak bij lichtsturingen gekozen voor een grijze cover. De scanmaster 16/2 zou in jouw geval inderdaad de beste optie zijn.

Comment

Working...
                              X