Announcement

Collapse
No announcement yet.

Chase & scene

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Chase & scene

Heb vandaag dankzij de goede adviezen van rick de showtec scanmaster besteld alleen.wil nog een ding weten.over dmx in het algemeen.

Wat is precies een chase? Bij mijn vorige lichtsetup heb ik nooit met chases gewerkt ik deed gewoon altijd auto en dan koos ik een bank en dan liep ie de scenes af? Dit is toch precies hetzelfde.als een chase alleen kun je er dan veel meer?

Groetjes joey

Scene: Statisch patroon met diverse DMX-waardes
    Chase: Programma in een loop, waarbij diverse scenes achtereenvolgens afgespeeld worden (en door de wisseling tussen waardes, zal je o.a. bewegingen, kleurwisselingen etc. kunnen maken)

De auto-functie is inderdaad om alle scenes in een bank af te lopen in een vaste volgorde. Maak je een chase dan heb je hier meer vrijheid in en kun je tot maximaal 240 stappen in een chase zetten.

Comment

Oke klopt het ook dat je chases direct kunt oproepen in tegendel met bijvoorbeeld het bladeren door de.banken. En klopt het dat ik per bank 6 chases kan maken of 6 chases totaal?

Comment

Chases kun je direct oproepen via de chase-knoppen.

Je kunt niet per bank 6 chases maken. Je kunt maximaal 6 chases in totaal maken. Chases zelf luisteren niet echt naar de bank waar een bepaalde scene in staat. Die roepen alleen een bepaalde scene aan die toevallig in een bepaalde bank kan staan.

Comment

Oke dankjewel snap t, nu maar wachten want mn showmaster komt zo binnen!

bedankt rick voor de adviezen!

Comment

Geen probleem, succes! ;)

Comment

Working...
            X