Announcement

Collapse
No announcement yet.

licht regie tafel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• licht regie tafel

Beste,

Ik zit met het volgende probleem

Op dit moment werk ik met computer sturing maar zou naar een tafel willen gaan.
    nu vraag ik me af welke.

Om een idee te geven wat ik in mijn hoofd heb.

3 theater spots die ik makkelijk moet kunnen dimmen
    8 scanners
    4 movingheads
    8 led par
    5 rookmachines
    2 stroboscopen

Door middel van de licht tafel wil ik alles kunnen aansturen en scènes maken
    ook meerdere scènes gelijkertijd af te spelen aangezien ik hier mee wil beginnen heb ik ook al beetje rond gekeken maar vind het een lastige situatie

Ik zat te denken aan showtec showdesigner 512
    maar volgens mij heb ik dan geen schuiven voor de theaterspots

dus bij deze wie kan mij adviseren?

Alvast bedankt
    Frank

Met de functies wat jij wil kom je toch al snel in de buurt van een zeer geavanceerde lichtsturing zoals een avolites pearl of tiger, of toch terug software. Als software zou ik je aanraden om eens voor cueluxPro te kijken. Nog niet als officiële release, alleen nog als bètas, maar toch al heel stabiel! Neem hier 1 of 2 MIDI controllers bij, of 1 MIDI en 1 simpele dmx sturing. Als MIDI tafeltje zou ik kijken voor een elation Midicon, of een (of 2) Behringer BCF-2000. Eventueel voor je front licht, kun je als 2e MIDI controller nog kijken voor een kort nanoControl2. Het is niet goedkoop maar voor de functies wat u wenst toch een mooi software pakket voor relatief een goede prijs.

Comment

Tweedehands is er nog wel voor een mooi prijsje aan een sgm pilot 3000 te komen. Voldoet aan je eissen en heeft ook genoeg mogelijkheden voor de toekomst.

Is naar mijn idee een erg degelijke en eenvoudig te programmeren.

Comment

Een optie zou Inderdaad een quelux of sweetlight zijn met een elation midicon controller.
        Je hebt dan nig dteeds software maar wel met echte faders en knoppen.
        Hetzelfde zou kunnen met een Avites Titan: ook hier software maar met knoppen en net een echte avolites tafel.

Anders toch eens kijkke. Voor een pearl tiger o wellicht een tweedehands MA scancommander

Comment

Heb een tijdje een SGM pilot 2000 gehad... en heel snel weer verkocht. Ik vond het niks (ben dan ook geluidstech, maar toch).
          Zero88 schijnt wat leuke tafels te hebben, maar bijvoorbeeld de FatFrog heeft dan weer geen shape generator, dat is wel een gemis.

Zelf ga ik overstappen naar software met een of andere manier van externe triggering.
          Dat kan Daslight Gold met een SceneSetter worden, dat kan ADJ's MyDMX met een of ander midi ding worden. Pearl is denk ik buiten budget ;)

Comment

De sgm 2000 is totaal niet te vergelijken met de sgm 3000. Dit zijn echt totaal verschillende tafels. Inderdaad de piolot 2000 is een behoorlijke gedateerde en achterhaalde tafel die ook nogal bewerkelijk werkt. De sgm 3000 is dan toch wel totaal wat anders. Erg fijne compacte tafel waar ook nog eens voor een leuk centje aan te komen is.

Misschien voor de ts een idee om ons nog wat meer info te geven. Wat moet er zowel mee gedaan worden. Is het standaard cue, chase ophalen of echt veel live aanpassen en reageren op acties die gebeuren. Maar als je zonder een pc lekker wil werken voor een niet al te groot prijsje denk ik dat de sgm een erg leuke optie is. Zeer zeker als je de kwaliteit ervan ziet. Is een tafel die zich toch al weer een behoorlijke tijd bewezen heeft.

Comment

Dank jullie voor de reacties er werd gevraagd wat mijn bedoeling is.

Meer en deel zullen dat scènes zijn die worden opgeroepen
              ik zou schuiven voor me theaterspots willen hebben zodanig deze makkelijk kan dimmen

Ik werk met 2 hazers 2 verticale en een low smoke
              vooral de verticale rookmachine gebruik ik als scène tegelijkertijd

Om dus een goed inzicht te geven ik ben begonnen met mydmx anderhalf jaar geleden dit werkte voor het begin wel oké maar je moet dus shows volledig programmeren als ik dan rook wil hebben moet ik deze erin mee programmeren terwijl ik dus gewoon 1 knop wil drukken zonder dat het lichtscene word onderbroken dit stoort mij met mydmx ik heb 2 mydmx kastjes dus ook 2laptops voor lichtsturing en1 voor lasersoftware ik vind dit zelf erg overdreven en met de computer vind ik niet dat ik snel genoeg kan reageren

Ik hoop met een tafel dit beter onder de knie te kunnen krijgen en hierin ook alles te programmeren

Dus ik doe live shows maar hoef niet te anticiperen tijdens de show op dingen ineens uit te moeten lichten alles gebeurt bij ons op het podium zodat ik daar op kan programmeren

Frank

Comment

Originally posted by renevanh View Post
                Zero88 schijnt wat leuke tafels te hebben, maar bijvoorbeeld de FatFrog heeft dan weer geen shape generator, dat is wel een gemis.
                De Fat Frog geen shape generator? Waar haal je dat vandaan? In de Fat Frog kan je 12 fixtures inladen. Daarbij heb je gewoon de mogelijkheid over een shape generator. Deze is weliswaar beperkter dan bijvoorbeeld een MA tafel, maar prima te gebruiken.

Ik werk zelf graag met een Fat Frog of een MA tafel. De eerste is wellicht een leuke tafel voor jou. De Fat Frog is een makkelijke, degelijke tafel wanneer je hem eenmaal door hebt. Weinig tot geen problemen met deze tafel. De MA tafels zijn ingewikkelder, maar hebben veel meer mogelijkheden. Echter, ik gok dat deze tafels buiten je budget vallen.

Comment

Oké ik zal eens kijken of iemand in mijn omgeving zo een tafel heeft om eens te kijken

Ik kreeg ook tips over software met een midi controller maar ik zal eerst eens kijken voor een fat frog

Comment

Working...
                  X