Announcement

Collapse
No announcement yet.

software met midi

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• software met midi

Beste Ik had gister op het forum de vraag gesteld over een licht regie tafel

Aangezien ik nu goed anderhalf jaar met mydmx heb gewerkt maar daar erg mee tekort kom
    ben ik op zoek naar sturing die meer mogelijkheden heeft.

Wat ik wil is het volgende verschillende scènes te gelijkertijd af te spelen dus mijn scanners aanklikken showscene en movinghead scène en rookmachine 5 stuks aan te kunnen klikken

Dus wil in de software minimaal 8 scènes tegelijkertijd af te kunnen spelen.

Hierbij wil ik een midi controller om het werk makkelijker en sneller te maken. Wat raden jullie aan en wat zijn jullie ervaringen?

Groet
    Frank

Ik denk dan al heel snel aan Sunlite of Cuelux met een Elation Midicon er aan. Beide combi's hebben het voordeel van gebruiksvriendelijke software, maar met hardwarematige bediening waardoor je snel kunt triggeren.

Comment

We kunnen vanalles gaan aanraden, maar waar ligt je budget?

Comment

Ik denk dat als je een beetje een leuk setje wil met een lekker werkende software je toch al snel op een goede 700 euro zit. Maar met een goede lichttafel zit je ook al erg snel (ver) over dat bedrag.

Als het dan toch fatsoenlijk moet zijn en ik zie zo de wensen / eissen. Dan zou ik persoonlijk gaan voor cuelux met een midicon. Erg eenvoudige software om te programmeren maar toch erg veel mogelijkheden voor wat het kost. Als je dan ook ziet dat het aanpassen van een show op het moment dat het al draait erg makkelijk is lijkt me dit een mooie optie. Erg mooie software dus die erg makkelijk aan te passen is naar je persoonlijke voorkeuren en manier van werken.

Comment

Originally posted by nijst001 View Post
          We kunnen vanalles gaan aanraden, maar waar ligt je budget?
          Ik denk aan ongeveer 300 euro voor software en 300 voor een midi

Dus tussen de 600 en 800 euro

Comment

Originally posted by Rick View Post
            Ik denk dan al heel snel aan Sunlite of Cuelux met een Elation Midicon er aan. Beide combi's hebben het voordeel van gebruiksvriendelijke software, maar met hardwarematige bediening waardoor je snel kunt triggeren.

ik heb op de site van bax net verder gekeken, maar cuelux en de elation midicon lijken mij een mooie oplossing voor mijn lichtshows.

ieder geval bedankt voor de adviezen

Comment

Er zitten hie een aantal mensen met deze software dus je kunt na aanschaf ook altied denskundige hulp krijgen.
              Midicon gebruik ik zelf met sweetlight maar werkt erg fijn als knoppenbak

Comment

Ik heb nog een elation midicon te koop, weinig (4 x) gebruikt en mag weg voor 200 euro
                Stuur een PM als je interrese hebt!

Succes,
                Gijsbert

Comment

Working...
                X