Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lichtorgel gezocht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lichtorgel gezocht

Beste,

Ik ben op zoek naar een lichtorgel controller die reageert op muziek waarbij je de bass, midden en hoge tonen apart kan regelen qua gevoeligheid. Om even wat duidelijker te maken, http://www.maxdirect.nl/index.php?ac...id=113&lang=NL. Dit systeem maar dan zonder de lichten.

Ik ben al op een tweedehands website wat tegengekomen waarbij je onder andere dit kon doen, maar ook nog de lichten kon laten "chasen". Dit is geen noodzaak maar hoe meer functies, hoe leuker toch? :).

Weet iemand waar ik dus alleen die controller kan vinden? Ik weet dat het ook mogelijk om een volledige set licht+controller te kopen en dan zo alleen de controller ervan gebruiken, zo doe ik het nu ook met een soortgelijke setup als het voorbeeld wat ik gaf, maar helaas reageert de bass niet meer, en volgens mij moet het wel goedkoper zijn als je alleen maar de controller koopt, en misschien zelfs met meer functies..

Alvast bedankt!

het zou voor ons helpen als je een werkende link post en eens neerzet over welk 2e hands product je het hebt ;) zo wordt het voor ons allemaal wat visueler

Comment

Deze middag werkte de site nog, even down waarschijnlijk. Heb een andere gezocht die hopelijk wat langer online blijft!
      http://www.oje.nl/Webwinkel-Product-...x-60-Watt.html

Oja, de 2dehands zoeker is reeds weg dus kan ik niet meer tonen helaas..

Comment

voor de mensen die het bericht bekijken nadat Rick ook deze link verwijderd (linkje naar de concurentie is niet zo netjes hoor ;) ) een meer beleefde link :p http://www.velleman.eu/products/view/?id=374422

Maar goed een tegenvraagje, waarvoor wil je de cotroller gebruiken, en welke verlichting wil je er aanhangen? Misschien hebben we wel een andere oplossing. Verder zie ik persoonlijk niet direct hét grote voordeel in van hoog, mid en laag appart te regelen, zeker niet als je iets met chases hebt. En uiteindelijk ook niet onbelangrijk, jouw budget?

Comment

Hehe, daar heb je een punt! :)

Ik gebruik reeds dergelijke controller (maar waarvan de bass nu niet meer reageert) om 6 ingebouwde LED spotjes in het plafond aan te sturen. Het apart regelen is handig omdat we elke spot apart hebben aangesloten, zo hebben we 2 spotjes die op de bass reageren, 2 op midden en 2 op hoog. Ik weet niet hoe een andere controller (waarbij je enkel de snelheid en het "volume") kan regelen reageert?
          Chases hebben we nu niet, maar als het erbij zou zitten is het wel een leuke extra natuurlijk.
          Budget is niet zodanig hoog, aangezien de meeste lichtorgels met lichten ongeveer 30 euro kosten.
          Misschien heb je andere tips voor controllers?

Ondertussen is de 2dehands website terug online, http://nl.kapaza.be/west-vlaanderen/...l-74732877.htm, ik weet alleen niet als deze een ingebouwde microfoon heeft.. Maar zoiets zou volgens mij wel leuk zijn met programma's en een geluidgestuurd programma. Het moet dus werken zonder DMX.
          Last edited by Island; Saturday-10-08-2013, 19:02.

Comment

Originally posted by Island View Post
            Budget is niet zodanig hoog, aangezien de meeste lichtorgels met lichten ongeveer 30 euro kosten.
            Misschien heb je andere tips voor controllers?
            Bij de Bart Smit kost dat 30 euro.... Het spul wat Bax verkoop is toch net een mega stap professioneler dan de Bart Smit. Je moet zeker denken aan 100 euro of meer om een beetje fatsoenlijk spul te krijgen.

Comment

Originally posted by Island View Post
              Het apart regelen is handig omdat we elke spot apart hebben aangesloten, zo hebben we 2 spotjes die op de bass reageren, 2 op midden en 2 op hoog.
              Volgens mij is DMX dan net wel wat je zoekt

Comment

Kan een DMX lichtsturing onafhankelijk werken dan? Gewoon op de muziek?

Comment

Er bestaan 1000 en één DMX regelaars. De 1 zal dat kunnen, de ander dan weer niet. DMX is een manier van signaal overdracht naar apparaten toe. DMX wordt (bijna) enkel in het verlichtings- en special effects segment gebruikt. Een DMX controller is een toestel dat opdrachten uitstuurt naar die apparaten. Afhankelijk van je dmx controller kan je de apparaten geluid gestuurd laten reageren, scenes opslaan, ... .
                  Hopelijk heb je nu een iets beter beeld wat met DMX bedoeld wordt ;) .

Comment

Hier kan je uitgebreider lezen wat DMX is: http://www.bax-shop.nl/forum/f19-ken...ecies-175.html

Comment

Working...
                    X