Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lichtset en bekabeling drive-in show

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lichtset en bekabeling drive-in show

Voor onze drive-in show hebben we de volgende lichtset in gebruik:
    4x JB Systems the Winner dmx scanner.
    4x par56 lamp aan dmx dimmerbalk
    1x 1500w dmx stroboscoop
    1x showtec derby (230v)
    1x showtec star led (dmx/230v)
    1x par36 pinspot dj
    1x antari 800w rookmachine

aangesloten op een:
    1x showtec light desk pro 136
    1x showtec dj switch

Heel af en toe willen we ook onze Big Dipper laser F-02 gebruiken, echter lijkt met de light desk pro niet goed aan te sturen als ook de scanners erop aangesloten zitten.

Ik wil zaken vernieuwen compacter/handiger maken qua lichtset.
    Op dit moment wil ik overstappen op 4 LED parren zoals de: american dj mega tri par
    (Op termijn wil ik ook led scanners, led strobo, led derby, led pinspot en rookmachine via dmx aansturen).
    Ik zit echter met een aantal zaken...

Is het mogelijk om zowel de winner scanners, dmx stroboscoop, dmx star led en 4 dmx led parren aan te sturen met de light desk pro 136?
    Volgens mij gaat dit lastig worden om alles tegelijk te kunnen bedienen? Wat zouden goede alternatieven hiervoor zijn?

Is het mogelijk om meerdere dmx controllers te gebruiken om de verschillende zaken tegelijk aan te sturen, zoals een aparte controller voor scanners, één voor strobo+ander dmx effecten en één voor led parren, waarbij de bekabeling dmx via dmx in en out op de controllers wordt doorgelust? Dit lijkt een optie op de foto bij de ayra oso 1612 controller?

Daarnaast zit ik met een vraag over de stroom en dmx van de controller(s) naar de truss toe.
    Nu gebruiken we een kabelboom met diverse 230v snoeren en contrastekkers/stekkerblokken om alles van stroom te voorzien en 1 dmx kabel om alle dmx apparaten aan te sluiten.
    Is er wellicht hier ook geen handige oplossing inmiddels voor ontwikkeld? We hebben eens gekeken naar een multikabel met een harting aansluiting met break-in en break-out box, maar met de komst van led is dit wellicht niet meer nodig?

Alvast bedankt en mochten jullie meer info willen dan hoor ik het graag!

Is het mogelijk om zowel de winner scanners, dmx stroboscoop, dmx star led en 4 dmx led parren aan te sturen met de light desk pro 136?
    Ja, maar handig is het niet. Het conventionele gedeelte van de Light Desk is niet ontworpen voor LED-armaturen, maar voor halogeen par-armaturen. Oftewel, gebaseerd op 1 kanaal per armatuur in plaats van bijv. 3. ;)

Gezien de hoeveelheid verschillende fixtures zou ik persoonlijk overwegen om de overstap naar DMX software te doen, of eventueel te kiezen voor een combinatie van een scanmaster-achtige tafel + een controller zoals een LED Operator 4. Dan werk je wel met twee lichttafels, maar druk je de kosten wel.

Is het mogelijk om meerdere dmx controllers te gebruiken om de verschillende zaken tegelijk aan te sturen, zoals een aparte controller voor scanners, één voor strobo+ander dmx effecten en één voor led parren, waarbij de bekabeling dmx via dmx in en out op de controllers wordt doorgelust?
    Je kunt meerdere DMX controllers tegelijk gebruiken en die op dezelfde DMX lijn uitsturen, MAAR dan heb je wel een DMX merger nodig.

Dit lijkt een optie op de foto bij de ayra oso 1612 controller?
    Nope. Dat is een file dump functie om bestanden tussen twee controllers uit te wisselen (dan wordt er data over de XLR-aansluitingen uitgewisseld).

Nu gebruiken we een kabelboom met diverse 230v snoeren en contrastekkers/stekkerblokken om alles van stroom te voorzien en 1 dmx kabel om alle dmx apparaten aan te sluiten.
    Is er wellicht hier ook geen handige oplossing inmiddels voor ontwikkeld? We hebben eens gekeken naar een multikabel met een harting aansluiting met break-in en break-out box, maar met de komst van led is dit wellicht niet meer nodig?
    Met de komst van LED-armaturen zou ik persoonlijk niet meer in dikke Harting multi's gaan investeren. Nouja, tenzij je wat kabels op de kop kunt tikken voor een leuke prijs en het voor lief neemt dat je aardig zult moeten sjouwen. ;)

Gaat het om een opstelling met truss, dan kun je wat stekkerblokjes gebruiken inderdaad om al je armaturen van stroom te voorzien. Niet te lange kabels gebruiken, ook niet voor DMX.

Comment

Working...
    X