Als aanvulling op de huidige lichtset (6 ledparren, derby, rookmachine. Alles icm lichtbrug en 8-kanaals scanmaster sturing) wil mijn sportvereniging 2 scanners kopen voor kleine feestjes (<150 man/kinderen). Omdat het budget nou ook weer niet zo groot is (€450 max) twijfel ik nog tussen de Winner MK II (hier) en de Ayra ALO 030 (hier). Welke van de twee heeft bij jullie de voorkeur? In principe zou ik voor de LED scanner gaan, maar ik twijfel nog een beetje aan de lichtopbrengst daarvan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
The Winner MK II vs. Ayra ALO 030
Collapse
X
-
Aankomende zaterdag hebben we diverse ALO 030 scans in een opstelling hangen in de winkel. Wellicht leuk om eens te komen kijken? Gaat om dit event.
Direct vergelijken met een Winner wordt lastig, maar dan heb je in ieder geval van die scan al een juiste indruk. :)
Persoonlijk vind ik de ALO 030 scans prima. Lichtopbrengst is goed, spiegels bewegen snel en soepel, zitten leuke gobo's in en de kleuren zijn ook meer dan prima. Lichtopbrengst van de wat donkere kleuren (zoals dieprood) is wat minder, maar dat zul je bij elke scan wel hebben in deze prijsklasse.
Lichtopbrengst tussen de twee zal vrij evenredig oplopen, al heb je bij de ALO 030 een helder witte LED, ten opzichte van een warm witte gloeilamp bij de Winner (die om de zoveel tijd vervangen zal moeten worden).
Denk daarnaast ook aan formaat, de ALO 030's zijn wat praktischer qua formaat en gewicht. Ook hebben de ALO 030's een ingebouwde 'echte' strobe functie, die zelfs pulse-effecten bevat. De Winner gebruikt strobe door het gobowiel te bewegen meen ik. Ook heeft de ALO 030 ingebouwde bewegings-macro's, zodat je zelf geen bewegingen hoeft te programmeren, je hoeft dan alleen een waarde op te geven voor het bewegingsprogramma + een waarde voor de bewegingssnelheid.
Comment