Announcement

Collapse
No announcement yet.

Advies/hulp verlichting thuis DJ-gear

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Advies/hulp verlichting thuis DJ-gear

Hoi,

ik ben opzoek naar verlichting en lichteffecten voor bij mijn DJ-gear, op dit moment is de ruimte (slaapkamer) ongeveer 20m2, wellicht verandert dit binnenkort nog, voorlopig moet ik het hier in ieder geval mee doen. Aangezien ik vrij weinig verstand heb van welke lichten, lasers en toebehoren etc (bekabeling, controllers) hier het beste bij passen had ik hier graag wat advies voor gekregen, dus bij deze.

Ruimte 20 vierkante meter
    Liefst verplaatsbare lampen, zonder montage ivm eventueel verplaatsen/verhuizen binnenkort.
    Het liefst een beetje "beginnerssetje"
    Budget +/- 200-250 euro

Alle tips/suggesties zijn welkom!

Waar ben je naar op zoek? Druk effectlicht, van kleur veranderende spots...?

Comment

Ben afgelopen zaterdag bij jullie in de winkel geweest, dus ook wat van de demo's enzo meegekregen. Vond zelf de lasers wel mooi, maar denk dat dat effect er alleen is met een rookmachine toch? Verder dacht ik aan iets van een soort licht/led balk om boven m'n spelers te leggen, als een soort achtergrond/oplichtend effect, verder enkele spots en ik zat ook te denken aan zo'n laser die effecten brengt op de muur/vloer/plafond.

Comment

Vond zelf de lasers wel mooi, maar denk dat dat effect er alleen is met een rookmachine toch?
        Klopt. Tenzij je het voor de figuurprojectie doet, dan kun je een Ayra ITA3D laser pakken. Zitten erg leuke patronen in.

Verder dacht ik aan iets van een soort licht/led balk om boven m'n spelers te leggen,
        Dan zou je een Color LED Tube kunnen pakken. Zit een praktische infrarood remote bij voor de kleurenkeuze en/of -chases.

verder enkele spots
        Eurolite PST-9W. Is er eventueel ook in een infrarood versie en misschien werkt die wel samen met de Color LED Tube.

en ik zat ook te denken aan zo'n laser die effecten brengt op de muur/vloer/plafond.
        Grating laser, erg leuk om er bij te doen ja. :)

Comment

Bedankt! Hier kan ik wel wat mee, enige vraagjes zijn nog, welke van de ayra serie bedoel je precies en hoe zit het met het bedienen van alle lichten, is het handig iets van een paneel erbij te nemen of kunnen ze ook uit zichzelf werken ?

Comment

welke van de ayra serie bedoel je precies
            Gewoon de hele serie. Mag je zelf bepalen of je een ITA3D 80, 210, 710 pakt. ;)

en hoe zit het met het bedienen van alle lichten, is het handig iets van een paneel erbij te nemen of kunnen ze ook uit zichzelf werken ?
            Kunnen inderdaad stand-alone werken (automatisch/op de maat van de muziek), je kunt ze aansluiten op een 230V schakelpaneel zodat je ze makkelijk aan/uit kunt zetten, je kunt al je DMX-gestuurde armaturen ook via DMX lichtsturing aansluiten.

Comment

Working...
            X