Rick, nu je het over RGBW hebt, is dit wellicht qua kleuren een beter alternatief voor de spots...? Showtec Power Spot 3 Q5 RGBWA
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Advies gevraagd one-man-band
Collapse
X
-
Je kunt er eens mee experimenteren, maar dan komt al je licht wel uit 1 bundel. Kortom, dan zal je wit-mix (amber + wit) gaan mengen met het RGB-systeem, waardoor je 1 bepaalde kleurtint krijgt in de RGB kleur die je hebt gekozen. Als je dus rood vol open zet, zal dat in combinatie met het gemixte wit een roze tint geven.
Daarom zou ik zelf kiezen voor wat open wit om jezelf te belichten, plus een tweetal spotjes om de rest van je podium (of je horizon, dus bijv. een muur) te belichten om er toch wat kleur en sfeer in te krijgen.
Comment
-
Oei, ik dacht dat ik het aardig door begon te krijgen maar raak het spoor toch een beetje bijster.
Laat ik even proberen uit te leggen waarom ik wat huiverig ben voor 'wit'.
Ik wil uiteraard wel zichtbaar zijn voor het publiek maar niet ál te opzichtig en in een sfeervolle setting.
Daarom neig ik naar warme tinten. Wit klinkt als koud en hard. Mijn ervaring met gewoon licht zoals je
in huis gebruikt is daarbij dat ik zelfs een kleurtemperatuur als warm-wit vaak te koel vind.
Vandaar mijn, wellicht onterechte, voorkeur voor spots waarmee in principe elke kleur gemaakt kan worden.
Misschien moet ik maar eens ergens gaan kijken hoe eea er in de praktijk uitziet.
Comment
-
licht.jpg
Inmiddels een en ander bekeken, de mogelijkheden hier in de buurt zijn echter helaas wat beperkt.
Bijgevoegd een plaatje van een mogelijke opstelling. Om verschillende redenen lijkt me dit een mooi begin.
In een later stadium kan ik dan eventueel nog besluiten een en ander toe te voegen.
De achtergrond lichten heb ik dus al, het gaat op dit moment alleen om de verlichting vooraan het podium.
Vraag is nu: wat is de meest geschikte sturing? Wensen: 4 spots (in dit geval 2 RGB en 2 RGBAW) apart regelbaar op kleur en intensiteit, plus de mogelijkheid tot het programmeren/oproepen van een aantal scenes. Chases of muziekgestuurd knipperen is niet nodig. Wel is het handig wanneer ik later een aantal (ik denk aan maximaal 4) spots kan toevoegen en dan dus geen andere controller hoef aan te schaffen.
Comment
-
Niet per sé. Alles RGBAW lijkt me nog mooier maar voor de 2 buitenste spots is dat minder belangrijk want die dienen vooral om het podium wat meer te belichten. Deze indeling is dan iets goedkoper.
Overigens zullen de door jou geroemde ADJ spots het zo te zien niet halen, wegens niet leverbaar.
Comment
-
Ik zou er persoonlijk voor kiezen om dan alles hetzelfde te houden als je geen armatuur met open wit licht pakt, zodat je overal dezelfde tint krijgt. Anders krijg je uit de ene spot bijvoorbeeld helder roze, terwijl uit de andere spot alleen maar rood komt.
Over welke ADJ spots heb je het nu? De Mega Tri Par Profile?
Comment
-
Zoals gezegd, wil ik elke spot apart kunnen aansturen, waarbij elk dus mogelijk een andere kleur weergeeft.
Dan zal het feit dat het verschillende modellen zijn toch niet uitmaken...?
Maar wellicht kies ik toch wel voor 4 dezelfde, staat ook wel iets beter.
Ja die bedoel ik, levertijd lijkt recent veranderd (stond op bijna een half jaar) of vergis ik me?
Heb je een controller-suggestie voor het aansturen van 8, mogelijk verschillende, spots?
Comment
-
Zoals gezegd, wil ik elke spot apart kunnen aansturen, waarbij elk dus mogelijk een andere kleur weergeeft.
Dan zal het feit dat het verschillende modellen zijn toch niet uitmaken...?
Ja die bedoel ik, levertijd lijkt recent veranderd (stond op bijna een half jaar) of vergis ik me?
Heb je een controller-suggestie voor het aansturen van 8, mogelijk verschillende, spots?
Comment
Comment