Announcement

Collapse
No announcement yet.

informatie over een goedkope licht set

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• informatie over een goedkope licht set

hallo

ik ben op zoek naar een licht set.
    ik heb al een beetje zitten rond neuzen op de site van bax shop.
    en ik heb 2 soorten gevonden.
    maar ik weet niet wat beter is.
    dit is de eerste selectie:
    (geen LED)

1x-showtec multidim mark 3
    1x-showtec scanmaster 8/2
    4x-showtec par 56 short pro
    1x-innox iva bridge
    4x-general electric 230v 300w 56 lamp
    1x-eurolite superstrobe 2700

en dit is de 2 de selectie:
    (LED)

1x-showtec led par 56 set
    1x-innox iva bridge
    1x-eurolite superstrobe 2700
    1x-dap d7403 scanmaster flightcase

dus mijn vraag is: werkt dit en hebben deze selecties een lange levens duur.
    of weet er iemand een betere selectie?
    ik hoor het graag.
    mijn budget is ongeveer 650 euro
    alvast bedankt

mvg leon katerbarg.
    Last edited by leon katerbarg; Tuesday-01-10-2013, 19:22. Reason: een andere vraag toe gevoegd

Ik heb persoonlijk niet zoveel ervaring maar ik weet dat als je een showtec lichtsturing kiest voor de led-parren dat hier denk ik al een strobe functie op zit, en bij mij werkt dit goed (natuurlijk zijn mijn eisen wel heel laag :) ) Dus mss geen strobe? en ik zou kiezen voor led, aangezien je anders moet werken met kleurenfilters, en het is (denk ik) leuker om zelf alle kleuren onmiddellijk te kunnen veranderen.
    natuurlijk is dit alles puur mijn mening...

Comment

Misschien handig om te vermelden wat je er precies mee wilt gaan doen? Installeren op een slaapkamer, in een café of ga je er als mobiele DJ mee op pad?

Comment

antwoord op vraag van rick

Originally posted by Rick View Post
        Misschien handig om te vermelden wat je er precies mee wilt gaan doen? Installeren op een slaapkamer, in een café of ga je er als mobiele DJ mee op pad?
        ik ga het gebruiken voor kleine bandjes uit te lichten.
        en kleine verjaardagen,partijen, enz.

en ik heb nog een vraag.
        is er ook een tas/case voor de innox bridge?

mvg leon katerbarg

Comment

Originally posted by Pieter April View Post
          Ik heb persoonlijk niet zoveel ervaring maar ik weet dat als je een showtec lichtsturing kiest voor de led-parren dat hier denk ik al een strobe functie op zit, en bij mij werkt dit goed (natuurlijk zijn mijn eisen wel heel laag :) ) Dus mss geen strobe? en ik zou kiezen voor led, aangezien je anders moet werken met kleurenfilters, en het is (denk ik) leuker om zelf alle kleuren onmiddellijk te kunnen veranderen.
          natuurlijk is dit alles puur mijn mening...
          goed dat je dit verteld pieter.
          ik wist niet dat er op die parren een strobe functie zit.
          heel erg bedankt voor de informatie.

mvg leon katerbarg

Comment

Ik zou dan beginnen met de verjaardagen etc., want om een bandje uit te lichten zul je ook wat normaal basislicht moeten hebben.

Persoonlijk stel ik voor om te beginnen met American DJ Mega Tri Par Profile spots. Deze zijn erg compact, maar wel fel en hebben een goede kleurenmenging. Vier van deze spots vormen al een erg leuke basis-lichtshow. Overigens zijn dit degelijke spots voor het geld en zijn de defecten stukken minder dan bij de goedkope Showtec LED-parren (zijn niet gemaakt voor intensief gebruik + schokken tijdens transport).

Deze spots gecombineerd met de IVA Bridge die je graag wilt, kom je uit op grofweg 400 euro.

Dan heb je nog ruimte over voor een leuk zaalvullend lichteffect zoals de American DJ Dekker en eventueel een leuke laser, zoals de Ayra ITA 350RG die erg breed projecteert met diverse patronen. Kan zowel rustig en langzaam als snel en druk werken.

Vervolgens nog een leuke lichtsturing er bij en je komt al een heel eind. Een simpele Ayra OSO 192 zou al voldoen.

Let wel op dat je dan nog geen bekabeling (stroom, DMX), haken en safetykabels hebt, evenals tassen of kisten. Ik zou voorstellen om eerst je basislichtset (4 spots + sturing + brug) op orde te krijgen en dit naderhand uit te breiden. Tot die tijd kun je 1 statief met 1 T-bar pakken om je spots aan te monteren.

Voor de IVA Bridge is overigens geen tas verkrijgbaar.

Let wel heel goed op dat je in je eigen samengestelde 2e lichtset alleen de flightcase voor de scanmaster gekozen hebt en niet de sturing zelf.

Comment

Ik zou dan beginnen met de verjaardagen etc., want om een bandje uit te lichten zul je ook wat normaal basislicht moeten hebben.

Persoonlijk stel ik voor om te beginnen met American DJ Mega Tri Par Profile spots. Deze zijn erg compact, maar wel fel en hebben een goede kleurenmenging. Vier van deze spots vormen al een erg leuke basis-lichtshow. Overigens zijn dit degelijke spots voor het geld en zijn de defecten stukken minder dan bij de goedkope Showtec LED-parren (zijn niet gemaakt voor intensief gebruik + schokken tijdens transport).

Deze spots gecombineerd met de IVA Bridge die je graag wilt, kom je uit op grofweg 400 euro.

Dan heb je nog ruimte over voor een leuk zaalvullend lichteffect zoals de American DJ Dekker en eventueel een leuke laser, zoals de Ayra ITA 350RG die erg breed projecteert met diverse patronen. Kan zowel rustig en langzaam als snel en druk werken.

Vervolgens nog een leuke lichtsturing er bij en je komt al een heel eind. Een simpele Ayra OSO 192 zou al voldoen.

Let wel op dat je dan nog geen bekabeling (stroom, DMX), haken en safetykabels hebt, evenals tassen of kisten. Ik zou voorstellen om eerst je basislichtset (4 spots + sturing + brug) op orde te krijgen en dit naderhand uit te breiden. Tot die tijd kun je 1 statief met 1 T-bar pakken om je spots aan te monteren.

Voor de IVA Bridge is overigens geen tas verkrijgbaar.

Let wel heel goed op dat je in je eigen samengestelde 2e lichtset alleen de flightcase voor de scanmaster gekozen hebt en niet de sturing zelf.
              bij de 2de selectie had ik een par 56 set met een show tec scanmaster 8/2 gekozen.
              die lijkt me beter dan de ayra oso 192 of heb ik dat mis?
              en zit er ook een strobe functie op de parren van american dj?

mvg leon katerbarg

Comment

Scanmaster 8/2 of een OSO 192... zijn zo goed als identiek.

De American DJ parren hebben ook een strobe functie aan boord.

Comment

Scanmaster 8/2 of een OSO 192... zijn zo goed als identiek.

De American DJ parren hebben ook een strobe functie aan boord.
                  heel erg bedankt voor de informatie!
                  ik ga nog een beetje veder kijken voor een mooie licht setup.
                  deze informatie heb ik veel aan ge had.

nogmaals bedankt.

mvg leon katerbarg

Comment

Working...
                  X