Announcement

Collapse
No announcement yet.

ayra-oso-1612 dmx scan controler audio in

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ayra-oso-1612 dmx scan controler audio in

Hey

Ik heb overlaatst een ayra oso 1612 dmx scan controler aangekocht. Momenteel hanger er 4 LED-parren op en ze Ze staan op verschillende dmx-kanalen (alle 4 een ander kanaal) en zet ze meestal op reactie op muziek.

Maar volgens mij reageren ze dankzij hun ingebouwde micro op de muziek, er zit een kleine delay op de lichten.
    Op mijn sturing zit ook een audio in. Ik heb de handleiding al paar keer doorgenomen maar vindt er weinig info over terug.
    Hoe kan ik dit best aansluiten zodat mijn sturing reageert op de muziek? Kan ik dat eenvoudig door mijn booth-uitgang van mijn mengpaneel daarop te hangen?

Alvast bedankt!

hallo

Ik heb deze controller ook gekocht een week geleden dan, daarbij ook 4 led par's Showtec LED Par 56 kort zwart Artikelnr: HI-42421.
    ik heb naast andere vragen ook dezelfde vraag over de controller als goxoo.

Als iemand ook het antwoord weet op de volgende vragen helpt mij dat enorm.

opstelling lampen:
    Ayra OSO 1612 DMX scanmaster controller
    CAB 901 DMX kabels
    DMX Terminator op laatste unit in de lijn
    Showtec LED Par 56 kort (elk op een apart kanaal)

1.Waarom veranderd de fade time niet?, zowel in music / manual en auto mode (ook bij het afspelen van Scenes en Chases) wel verandert de fade time in het display van de controller (bij het bedienen van de fader) maar de lampen blijven koud schakelen van kleur naar kleur dus zonder fade.
    2. Bij zowel snelle als langzame strobe (aangestuurd via kanaal 5) lopen niet alle lampen gelijk (niet in syngroom met elkaar), is hier een trucje voor? moet ik dit niet via kanaal 5 aansturen? maar programmeren in de controller, en hoe zou ik dit dan moeten doen.

evt. andere adviezen zijn altijd welkom

bij voorbaat dank,

Comment

wel verandert de fade time in het display van de controller (bij het bedienen van de fader) maar de lampen blijven koud schakelen van kleur naar kleur dus zonder fade.
      Hoe heb je je scenes en chases opgebouwd? Gebruik je daar de RGB dimmers voor, of kleurenmacro's op een bepaald kanaal?

2. Bij zowel snelle als langzame strobe (aangestuurd via kanaal 5) lopen niet alle lampen gelijk (niet in syngroom met elkaar), is hier een trucje voor? moet ik dit niet via kanaal 5 aansturen? maar programmeren in de controller, en hoe zou ik dit dan moeten doen.
      Dat werkt niet, is ook vrij logisch te verklaren. Je roept namelijk bij elke individuele LED-par de stroboscoopfunctie op en bij producten in dit segment is de strobe-functie niet echt ver ontwikkeld. Kortom, het is onmogelijk om deze perfect synchroon te krijgen. Handmatig programmeren zou mogelijk zijn wanneer je 1 chase maakt waarbij alle armaturen aan/uit/aan/uit gaan en dan spelen met je speed fader, maar dat is niet echt heel praktisch.

Comment

Originally posted by goxoo View Post
        Hoe kan ik dit best aansluiten zodat mijn sturing reageert op de muziek? Kan ik dat eenvoudig door mijn booth-uitgang van mijn mengpaneel daarop te hangen?
        Weet iemand het antwoord hierop?

Comment

Ja, dat kan. Maar het beste is een output met een aparte volumeregeling, omdat de ingangsgevoeligheid niet op de controller aan te passen is.

Comment

Working...
          X