Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke relatief simpele LED controller?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke relatief simpele LED controller?

We willen in de toekomst onze basiseffecten (non DMX) wat uitbreiden met een setje LED Pars, waarschijnlijk de veelgeprezen ADJ Mega Tri Par Led Profile. Waarschijnlijk 3 of 4 stuks, maar zeker niet meer.

Wat is nou een handige LED controller daarvoor? In eerste instantie ging de aandacht uit naar de ADJ RGB3C, maar die kan de lampen niet onafhankelijk van elkaar aansturen. De iets uitgebreidere RGBW4C kan dat wel, al lijkt die meer bedoeld voor quad Led. De Showtec Led Operator 4 en Led Commander zijn ook alternatieven.

Een andere mogelijkheid van de Mega Tri Par is ze zonder controller te laten draaien, maar te bedienen met een draadloze afstandsbediening, al is de site van ADJ naar niet erg duidelijk over.

Iemand met goeie ideeën hierover?

Persoonlijk vind ik het erg lastig om het gewenste effect te bereiken met de simpele lichttafeltjes. Een echte tafel (Pearl ofzo) kan ik dan weer niet betalen (en ik snap er ook geen reet van haha).
    Daarom kies ik bij LED of ander intelligent licht (headjes enzo) meestal voor Daslight. Dan wel voor een Gold dongle met een DMX in, zodat je kan triggeren vanaf een eenvoudige Elation 1224. Goed geprogrammeerd werkt deze combi geweldig. Kost wel wat, zo'n dongle...

Comment

Met een afstandsbediening kun je alleen de ingebouwde automatische programma's, blackout etc. triggeren. Kortom, qua functionaliteit is dat erg beperkt.

Is je budget gering, dan zou ik voor een LED commander o.i.d. gaan, dat biedt het meeste gemak voor je geld waarbij je toch aardig wat programmeervrijheid hebt.

Is je budget iets hoger, dan zou software mijn voorkeur hebben. Iets als Sunlite/Daslight. Optioneel met een Midicon wing, maar dat kost je weer aardig wat extra geld.

Comment

Working...
      X