Announcement

Collapse
No announcement yet.

Led Commander aansluiten op Lite Puter LPTP404D

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Led Commander aansluiten op Lite Puter LPTP404D

Ik weet niet of deze vraag hier thuis hoort of in de kennisbank, ik hoor graag waar.

Ik zal het verhaal even kort inleiden, ik heb een led commander voor eurolite kls-401 parren welke normaal gesproken goed werken. Ik ben gisteravond last minute gevraagd om ervoor te zorgen dat er donderdagavond een geluids- en lichtset klaarstaat voor een schoolfeest. Het is een relatief kleine ruimte en er worden zo'n 150 eersteklassers verwacht, de audio is geregeld alleen is er dus een probleem met de verlichting.

Op de school zelf liggen t-bars met 8 parren, ik neem aan 150-300 watters, per t-bar. In totaal zijn er 3 t-bars en het is jaren geleden eenmalig gebruikt, dit in combinatie met een lichtcontroller welke het niet meer doet.
    Op elke t-bar zit dus een Lite Puter LPTP404D dimpack welke via din stekkers wordt aangestuurd, de lampen zelf doen het nog als je op de test knopjes drukt maar ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe en of het wel mogelijk is om bijvoorbeeld onze eigen Led commander te gebruiken voor deze klus. Wat ik zo snel kon vinden is dat je 4 kanalen gebruikt per t-bar, ze worden per 2 aangesloten en dus kun je dan in theorie chases maken om het licht wat minder statisch te laten overkomen.

Is er iemand die hier meer vanaf weet?
    Het hoeft niet eens specifiek voor deze dimpacks te zijn maar algemene informatie zou al fijn zijn aangezien het dan gewoon uitproberen wordt wat werkt.

Een LED-commander is in feite niet bedoeld voor conventioneel licht, maar het zou misschien mogelijk kunnen zijn.

Om wat voor LED commander gaat het precies?

Comment

Hoi Rick,

Het is een Showtec Led Commander, die van 90 euro geloof ik. Deze heeft een din poort maar is volgens mij alleen voor midi doeleinden.
      Verder is er nog een kans dat die andere controller het wel doet, ik heb er naar gekeken en hij lijkt in orde. Hij mist alleen de voeding en dat is nou juist net het probleem, het is een lite puter c-1202 en moet dus stroom krijgen via een din poort.

Heb je een idee dat ik 4 kanalen kan uitsturen via die din poort van de led commander of een plek waar ik een voeding kan vinden voor die lite puter? Ik ben vrij technisch, dus als er een mogelijkheid is om zelf een normale adapter te kunnen gebruiken en dan een din poort erop te solderen zou dat misschien ook nog kunnen.

Comment

Heb je een idee dat ik 4 kanalen kan uitsturen via die din poort van de led commander
        Nee. Het 0-10V signaal en een MIDI signaal zijn niet hetzelfde en kunnen niet door elkaar gebruikt worden.

of een plek waar ik een voeding kan vinden voor die lite puter?
        Geen idee. Het lijkt er op alsof er een externe voeding wordt gebruikt voor dit type apparaat, aangezien er 'DC' op 2 van de pinnen gezet moet worden. Maar welke spanning dat is - Geen idee.

Overigens kun je die dimmerpacks absoluut niet met DMX aansturen, aangezien die alleen het 0-10V signaal ondersteunen. Je zult dan toch de originele controller moeten oplappen, of proberen of je in de buurt een dergelijke sturing kunt huren.

Comment

Bedankt voor je informatie rick, ik ben uiteindelijk toch maar voor de veilige oplossing gegaan welke inhield dat ik zelf wat led parren en een dubbele laser meenam voor wat geflits.

Uiteindelijk hebben we 2 t-bars met de 'din' parren gebruikt en gewoon cocktailprikkers tussen de testknopjes en de behuizing gezet zodat ze continu aan bleven, zo werd de zaal toch nog aardig goed verlicht met zowel statisch als show verlichting.

Verder heb ik met ze afgesproken dat ik de dimpacks ga vervangen voor dmx exemplaren en een bijbehorende controller voor gebruik in de toekomst.

Comment

Working...
          X