Announcement

Collapse
No announcement yet.

Laser via DMX

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Laser via DMX

Hallo,

Sinds een aantal maanden heb ik een Laserworld CS1000 in mijn bezit.
    Ik bestuur deze voor nu nog via mijn showtec Sweetlight dongle.
    ik merk echter dat de laser vaak niet doet wat ik eigenlijk geprogrammeerd heb.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Alleen de Laser heeft hier last van en mijn parren / scanners helemaal niet.

Groet,
    Tom

Originally posted by tomme6 View Post
    Hallo,

Sinds een aantal maanden heb ik een Laserworld CS1000 in mijn bezit.
    Ik bestuur deze voor nu nog via mijn showtec Sweetlight dongle.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Alleen de Laser heeft hier last van en mijn parren / scanners helemaal niet.

Groet,
    Tom
    Welkom bij de groep. Ik heb een es-400rgy. Die weigert commandos op te voeren die ik geprogrammeerd heb, zowel op dmx software als dmx paneel.
    Kleuren luiiseren gewoon niet! Patronen trouwens wel

Comment

Definiëer je probleem iets gedetailleerder als je wilt, dat maakt het makkelijker om eventueel te kunnen achterhalen wat er loos is. Zijn het alleen kleuren, figuren, of...?

Comment

Bekend probleem,

Ik heb dit met een Laserworld ES-100G en CS-2000RGB SE beide problemen gehad met het aansturen via freestyler en/of lichtjockey.
        Dit heeft schijnbaar te maken met de signaalsnelheid die de software uitstuurt waar Chinese lasers moeite mee hebben om goed te kunnen functioneren.
        Ik heb steeds geen goede oplossing ervoor, en de hoop ook opgegeven. Sturen de CS-2000RGB SE nu toch via ilda aan. Valt veer meer uit te halen.

Comment

Hallo Rick,

Het probleem doet zich vooral voor met figuren. Kleuren pakt hij wel goed evenals snelheid.
          Tevens merk ik dat de output van de groene diode bij sommige figuren enorm minder is dan bij andere figuren (vooral figuren waarbij er stukjes uit de straal gehapt zijn)
          Op het moment dat ik dan 2 keer klik op het programma dan pakt hij het figuur weer wel goed.

Comment

Maar om een figuur te kunnen kiezen, moet je meestal tussen waarde x en y zitten. Zit je dan precies op het randje? Dat wil nogal eens problemen geven soms.

Tevens merk ik dat de output van de groene diode bij sommige figuren enorm minder is dan bij andere figuren (vooral figuren waarbij er stukjes uit de straal gehapt zijn)
            Kan je blanking zijn, aangezien de diode dan op een bepaalde manier in- en uit wordt geschakeld. Gezien je laser met ongeveer 15kpps beweegt moet hij die diode dus erg vaak laten schakelen.

Comment

Working...
            X