Announcement

Collapse
No announcement yet.

Draadloos DMX

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Draadloos DMX

Op buitenlandse sites zie ik wel eens draadloze DMX zender en ontvangers. Ze zien er uit als een grote XLR plug met antenne http://img.diytrade.com/cdimg/703482...reless_dmx.jpg

Is zoiets hier ook verkrijgbaar (BAX?) of is het helemaal niks?

Wij verkopen alleen gevoede interfaces als zender-ontvanger combinaties, al dan niet met instelbare kanalen.

Als de normale fabrikanten een complete behuizing nodig hebben om het signaal netjes te kunnen vervoeren en de Chinezen slechts een enkele connector met tussenschot waar de PCB in zit (die behoorlijk uitsteekt)...

Comment

Het leek me een mooie oplossing voor een lichtstatief wat wat verder weg staat

Comment

Originally posted by Theo56 View Post
        Het leek me een mooie oplossing voor een lichtstatief wat wat verder weg staat
        Geloof het of niet.
        Trek een kabel!

Ik heb eigenlijk nog nooit echt fijn werkende en betrouwbare draadloze dmx set gezien,

Ook zou ik niet opeens in het donker willen te komen staan. Aangezien je er toch stroom naar toe moet leggen is een dmx lijntje ook een kleine moeite

Comment

Of je kiest voor een Artnet node.

Ikzelf heb een rackje met een Enttec ODE en een draadloze router.
          Werkt ideaal samen met mijn MacBook en DMXControlPro > https://itunes.apple.com/nl/app/dmxc...95900559?mt=12
          Betrouwbare wifi verbinding (netwerk verbergen, MAC filtering) en eventueel kun je een CAT5 ertussen duwen als het 'echt' veilig moet.

Voor mij is het een succes!

Comment

Originally posted by ajdeboer View Post
            Of je kiest voor een Artnet node.

Ikzelf heb een rackje met een Enttec ODE en een draadloze router.
            Werkt ideaal samen met mijn MacBook en DMXControlPro > https://itunes.apple.com/nl/app/dmxc...95900559?mt=12
            Betrouwbare wifi verbinding (netwerk verbergen, MAC filtering) en eventueel kun je een CAT5 ertussen duwen als het 'echt' veilig moet.

Voor mij is het een succes!
            Ik heb al eens naar ARTnet gekeken en het is een mooi systeem. Ik weet alleen niet meer wat toen de aanleiding was. Stel ik heb een lichtstatief aan de andere kant van de zaal. Dan heb ik 2 nodes nodig en een router + een client? Dat is wel weer duur. Een CAT5 is natuurlijk wel goedkoper dan een lange DMX kabel.

Het toeval wil dat ik vandaag bij BAX was en eens gekeken heb naar DMX software. Ik draai al Virtual DJ op een Macbook pro en zal de DMX software op een Windows laptop draaien. Dat beperkt de keuze. Voor mij lijken Daslight en Lumidesk interessante opties. Voorlopig hou ik het licht wel even naast de booth.

Comment

Originally posted by Theo56 View Post
              Ik heb al eens naar ARTnet gekeken en het is een mooi systeem. Ik weet alleen niet meer wat toen de aanleiding was. Stel ik heb een lichtstatief aan de andere kant van de zaal. Dan heb ik 2 nodes nodig en een router + een client? Dat is wel weer duur. Een CAT5 is natuurlijk wel goedkoper dan een lange DMX kabel.

Het toeval wil dat ik vandaag bij BAX was en eens gekeken heb naar DMX software. Ik draai al Virtual DJ op een Macbook pro en zal de DMX software op een Windows laptop draaien. Dat beperkt de keuze. Voor mij lijken Daslight en Lumidesk interessante opties. Voorlopig hou ik het licht wel even naast de booth.
              Inderdaad, jouw voorbeeld is niet praktisch.
              In mijn geval bekabel ik fixtures gewoon met DMX.
              De lichttafel wordt dan draadloos.

Comment

Working...
              X