Announcement

Collapse
No announcement yet.

LED Music Visualizer!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• LED Music Visualizer!

Hallo allemaal,

Ben op zoek naar een Music Visualizer met RGB LEDS!
    Hoop dat een paar led experts dit uit kunnen zoeken :D

Hier heb ik een voorbeeld van wat ik op zoek ben:
    |LED VU Color Music - Youtube|
    http://www.youtube.com/watch?v=ie_kkbloQeE

Wil ongeveer zo iets bouwen.... aan plexiglas kan ik makkelijk aankomen maar hoe dit gemaakt is zou graag meer erover willen weten wat voor soort leds etc...

Mvg,
    Ash

Op het filmpje zijn gewoon leds met 1 kleur gebruikt. Ik heb ooit ergens gezien dat dit niet lastig is om te maken, of gehoord, of... Ik zal dit vanmiddag eens even uitzoeken...

Comment

Hier ben ik ook wel benieuwd naar.

Comment

Hey Boyd, bedankt voor de snelle reactie en ben blij te horen dat het makkelijk is :)
        Bedankt voor het mee helpen/uitzoeken hoor het snel van je !

Theo56, Dat kan je wel zeggen ja zeeer benieuwd naar
        Search: LED Vu Meter Tower @Youtube echt mooie vids

Comment

Hier staat een redelijk gemakkelijke schakeling. Mits je een kleine kennis van elektronica hebt is dit een gemakkelijk klusje :)
          En nog voor een klein prijsje ook :) Veel plezier!

Comment

Originally posted by Ash187 View Post

Theo56, Dat kan je wel zeggen ja zeeer benieuwd naar
            Search: LED Vu Meter Tower @Youtube echt mooie vids
            Die had ik idd al gezien. Ziet er heftig uit. Beetje het idee van een vlammenspuiter ;-)

Comment

Originally posted by nijst001 View Post
              http://www.circuitsonline.net/schake...-vu-meter.html
              Hier staat een redelijk gemakkelijke schakeling. Mits je een kleine kennis van elektronica hebt is dit een gemakkelijk klusje :)
              En nog voor een klein prijsje ook :) Veel plezier!
              Jammer dat het printje niet meer te downloaden is. Hoe zit het met de LED's? Het schema gaat uit van standaard LED denk ik, terwijl voor de towers in het filmpje misschien LED's met hoger vermogen zijn gebruikt.

Misschien ook nog een idee waar je voordelig op maat gezaagd plexiglas kunt kopen?

Comment

Nee, helaas niet mogelijk met Power LEDs zo te zien... maximale stroomsterkte door de led is 30mA...

Comment

In Freestyler DMX software heb je toch een sound to light lichtorgel functie meen ik? Daar zou je ook nog e.e.a. mee kunnen doen.

Comment

@nijst001 Helaas weet ik weinig over elektronica (vooral dit) zou graag een uitleg willen zien stap voor stap wil precies wat er in de video voorkomt die dingen zijn al voor €40 te maken zou graag willen dat iemand het voor me kan maken €80,- per led vu meter ik heb er een gevonden maar weet niet of er nog een led voeding bij moet komen kan iemand dit maken wat werkt precies zoals de video wat ik als voorbeeld wou plexiglas hoeft niet dat zal ik zelf moeten maken kwa hoe groot ik het wil..
                    http://www.elektronicadirect.nl/inde...d=4223&lang=NL
                    Anders zal ik het zelf moeten uitproberen om het te maken wat heb ik eigenlijk nog nodig om het product hierboven te maken? als die leds maar doen :P ik koppel andere leds zoals rood groen blauw aparte leds allemaal snelle en felle kleuren leds...
                    http://www.electronicashopping.nl/nl...roductID=45212
                    Deze led voeding is volgens mij veel te veel voor 2x15leds?
                    @Rick Sommige van die heb led vu meters hebben geen (dot of bar display) de link die ik gelinkt heb heeft het wel

HELP MIII ! ! !

Comment

Ik euh, kan er niet veel uit opmaken, sorry. En wanneer je nog niet veel kennis hebt van elektronica, zou ik er ook niet zelf aan beginnen. Elektronica is namelijk geen speelgoed.

Comment

Working...
                      X