Announcement

Collapse
No announcement yet.

Keuze DMX software

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Keuze DMX software

Gisteren bij BAX naar Daslight DVC3 gekeken en bedacht dat dit vele malen handiger is dan een console. Voor mijn toepassing is 128 kanalen voorlopig ruim voldoende.

Ik zag dat Lumidesk iets vergelijkbaars heeft. Welke zouden jullie aanraden? Denk hierbij ook aan stabiliteit en support.

Cuelux.
    Geweldig en nog een Nederlands bedrijf ook. Wil je ooit toch echt meer kanalen en universes is het heel makkelijk om met cuelux pro door te gaan

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
      Cuelux.
      Geweldig en nog een Nederlands bedrijf ook. Wil je ooit toch echt meer kanalen en universes is het heel makkelijk om met cuelux pro door te gaan
      Dat ziet er heel goed uit! Alleen stukje duurder dan ik in gedachten had :(

Comment

Maar dat is het wel waard. Geloof me. Als ik filmpjes van een show op Daslight en op cuelux (pro) naast elkaar zet, is de show met Cuelux zo veel mooier! Ik ben in ieder geval ontzettend blij dat we de overstap hebben gedaan afgelopen mei...

Comment

Originally posted by nijst001 View Post
          Maar dat is het wel waard. Geloof me. Als ik filmpjes van een show op Daslight en op cuelux (pro) naast elkaar zet, is de show met Cuelux zo veel mooier! Ik ben in ieder geval ontzettend blij dat we de overstap hebben gedaan afgelopen mei...
          Een groot voordeel is dat het multi platform is. Maar ja, iets kan niet duur zijn, maar toch veel geld.

Comment

Misschien een domme vraag, maar wat kun je met een midi controller icm cuelux? Bedien je dan met de controller de knoppen en schuiven van je software? En zo ja, kan ik daar mijn Elation 192 dmx voor gebruiken?

Comment

Als Midi controller zou ik de Elation Midicon of Behringer BCF-2000 aanraden. Ik heb zelf de 2e, maar die had ik al toen we daslight hadden. De Behringer heeft motorische schuiven, wat de midicon niet heeft, maar de midicon heeft meer functies, en is ontworpen naar deze software. Je bedient gewoon de knoppen en schuiven in de software inderdaad. In cuelux hoef je Midi niet eens te programmeren: je selecteerd je Midi controller, en een MidiMap, waarin alle data van welke knop op welke functie in staat.
              De Elation 192 DMX kun je hier niet voor gebruiken. Op CueluxPro kan het wel, omdat je daar een DMX ingang hebt, maar op Cuelux zit deze niet. Via MIDI is ook niet echt een optie aangezien je dan alleen functies van de knoppen krijgt en niet van de schuiven...

Comment

Ik heb inmiddels van een aantal pakketten de software gedownload en bekeken en vind Cuelux wel de mooiste interface hebben en als enige kende hij de Ayra ALO 019 scanner. Die kun je natuurlijk ook zelf programmeren, maar het zegt iets over de volledigheid. Ook werkt het pakket goed samen met de Elation Midicon, die ik er later misschien bij wil. Maar ik mis hier de (3D) visualizer. Of zit dat er wel?

Comment

Cuelux is voorzover ik weet gestopt met hun eigen 3D visualizer, maar je kunt dit wel oplossen middels visualizers van externe partijen.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                    Cuelux is voorzover ik weet gestopt met hun eigen 3D visualizer, maar je kunt dit wel oplossen middels visualizers van externe partijen.
                    Werkt dat dat simultaan? Ofwel kun je gelijk zien wat je doet of kun je alleen een show afspelen?

Comment

Weet ik zelf te weinig vanaf omdat ik niet veel met Cuelux doe (wel eens in werking gezien en wat theorie, maar dat is het ook wel... ;)).

Comment

@ Rick. Ik twijfel nog heel erg tussen Daslight 512 en Cuelux. Ik heb in de winkel even naar Daslight staan kijken en dat zag er goed uit.
                        Ik lees echter dat Daslight niet optimaal met de Midicon werkt. Heb je wel ervaring met Daslight icm een Midi controller?

Comment

Cuelux all the way, daslight is verschikkelijk met ondersteuning. Cuelux is plug and play.

Comment

Helaas niet. ;) Maar wellicht zijn er forumleden die dat wel hebben.

Comment

Ik heb toch gekozen voor Cuelux en (vanwege de 10% feestkorting) maar gelijk besteld. Ik ben benieuwd........
                              Los van de goede beoordelingen hier op het forum heb ik het feit dat het voor zowel mac als windows is zwaar mee laten wegen.
                              Ik zal vast vragen hebben maar dan meld ik me wel ;)
                              Nu nog even sparen voor de midicon.
                              Last edited by Theo56; Saturday-26-10-2013, 15:58.

Comment

Working...
                              X