Announcement

Collapse
No announcement yet.

Keuze DMX software

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Om toch even nog de openstaande vragen te beantwoorden:
    - Cuelux zend een ArtNet signaal uit als een dongel is aangesloten. Dit is een DMX signaal over ethernet. Er zijn een aantal 3D softwares welke werken met dit signaal. Ikzelf gebruik Capture Polar. Maar er zijn er meer. Gratis zijn ze vaak niet maar ik weet dat er een trucje is om de visualiser van GrandMa aan de gang te krijgen, en die is wel gratis.
    - Daslight en de Midicon gaan niet goed samen nee. Zo zijn onder andere de 3 wielen nutteloos.

Comment

Hmmm....... ook lastig..... Cuelux lijkt geen audio-sturing te hebben voor het tempo, behalve dan via midi clock en dat heeft de Hercules RMX vast niet. Er zijn vast wel oplossingen voor, maar welke is het best?

Comment

Om geen tempo via audio te gebruiken.
        Dat werkt toch nooit fatsoenlijk

Door zelf op de tab van je toetsenbord mee te drukken kan je ook makkelijk en snel je tempo bepalen.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
          Om geen tempo via audio te gebruiken.
          Dat werkt toch nooit fatsoenlijk

Door zelf op de tab van je toetsenbord mee te drukken kan je ook makkelijk en snel je tempo bepalen.
          Dat kan maar en ik weet ook dat met de hand beter is, maar er zijn situaties waarin je dat automatisch wilt laten gebeuren. Bijvoorbeeld op de rustige momenten dat je een playlist gebruikt. Of wanneer je je even op de muziek wilt focussen.

Via de traditionele console was het op zich een handige functie. Dat het niet altijd goed goed werkte la aan de sterkte van het signaal. Via de ingebouwde mic soms te zacht en via een line kabeltje liep de console vast, als het te hard was.
          Ik hoopte dat dat in een software oplossing beter zou gaan. We deden het nu vaak door op de individuele fixeres "muziekgestuurd" via dmx in te stellen. Dat zou nu ook kunnen, maar zodra ik de trussbrug heb wil ik 6 tot 8 led parren en in denk dat die beter vanuit 1 punt hun clock puls kunnen krijgen, omdat ze anders misschien uit de maat gaan.

Wat ik zelf al gevonden had is een tooltje http://wavesum.net/products.html#waveclock Onze voorkeur gaat er naar uit om cuelux op de macbook pro te laten draaien.

Of eventueel een andere DJ controller zoeken (ik overwoog toch al om de hercules te vervangen) met MIDI clock, maar ik weet niet of die er in de prijsklasse tot 300 euro zijn. Staat meestal ook niet in de spec of ze midi clock ondersteunen.

Ik weet dat cuelux er wel mee bezig is, maar het heeft geen hoge prioriteit. Dit begrijp ik uit hun eigen forum.
          Last edited by Theo56; Sunday-27-10-2013, 11:36.

Comment

Working...
          X