Announcement

Collapse
No announcement yet.

DMX Holder

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DMX Holder

Goedeavond,

Ik ben opzoek naar een ''DMX Holder'' Het gaat om het volgende.
    Voor een theater tour gebruik ik een RoadHog 3 als lichttafel. De echte RoadHog kenners weten wel dat deze soms kunnen crashen. Nu ben ik opzoek naar een apparaat waar ik DMX IN ga vanuit mijn tafel, en DMX UIT ga naar de dimmers enz. Mocht de licht tafel crashen, blijft hij zijn laatste waarde uitsturen. Ik wil deze dan soort op HOLD zetten waardoor ik mijn tafel opnieuw kan opstarten, terwijl het licht niet uitgaat. De tafel reset namelijk zijn dmx uitgang bij het opnieuw opstarten.

Kan iemand mij hier mee helpen?

Kun je het niet instellen bij de armaturen die je gebruikt? Op veel intelligente armaturen kun je instellen dat de laatste waarde behouden wordt wanneer het signaal wegvalt.

Andere simpele optie is een Daslight pakketje, in combinatie met een DMX splitter. Dan maak je een paar veilige scenes waardoor je bij het uitvallen altijd naar die scenes kunt grijpen om toch licht te hebben.

Of wellicht voor een tafel gaan waar je wél op kunt vertrouwen...

Comment

Is dit misschien niet wat?

http://www.bax-shop.nl/dmx-lichtstur...t-details.html

Comment

Originally posted by Rick View Post

Of wellicht voor een tafel gaan waar je wél op kunt vertrouwen...
        Enige oplossing.

Theatertour en een mogelijk crashende tafel daarvoor inplannen? Handig...
        Nee echt, andere tafel zoeken.

Ik heb ooit zelf ook te maken gehad met een crashende lichtsturing tijdens een vrij officiële ceremonie in een volle feesttent.
        Dat wil je absoluut niet hebben...
        Last edited by ajdeboer; Monday-04-11-2013, 10:08.

Comment

Goedenavond,

Inderdaad. Je kan bij elke dimmer/fixture wel instellen dat hij de laatste waarde moet aanhouden. Maar aangezien elke voorstelling in een ander theater is, krijg je elke keer met andere dimmers te maken. Ik ben altijd Safe, ik wil gewoon mocht het gebeuren een oplossing hebben bedacht. Een andere tafel zoeken is geen optie. Elke moderne tafel (Avloites, grandMA, RoadHOG 3/4 enz) kan crashen.

Ik heb een Dmx merger/spitter gevonden die de laatste waarde aankan houden. http://www.bax-shop.nl/specifieke-st...t-details.html Ik denk dat deze prima voldoet voor het gene wat ik zoek.

Bedankt voor de reactie's!

Comment

Working...
          X