Announcement

Collapse
No announcement yet.

CO2 Hazers gelijk aan oil crakers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• CO2 Hazers gelijk aan oil crakers

Beste,

Ik ben momenteel aan het uitzien naar een goede Hazer die zeer fijne rook maakt die moeilijk te zien is met het oog,
    maar ik kom meestal terecht op oil craker basis zoals de swefog ultimate 2000, maar deze kosten zeer veel geld en het is maar voor drive in gebruik.

Ik heb momenteel een fazer maar de mensen storen zich meestal aan de rook wolken die er uitkomen,
    en zou nu willen overstappen naar een hazer en vondt deze http://www.bax-shop.nl/rook-machines...t-details.html
    maar nu wou ik eens horen of er mensen zijn die deze al hebben gebruikt en ook al eens hebben gewerkt met een oil craker en wat hun ondervindingen zijn met deze hazer,
    dat de rook bijna niet te zien tot je er een bundel licht door laat gaan en de mensen hun er niet aan storen

alvast bedankt
    mvg Gino V

De Compact Hazer Pro is een prima hazer, eenmalig in werking gezien. Daarnaast ligt het er maar aan hoe je omgaat met je rookmachine/hazer. Wanneer je relatief veel rook tegelijkertijd uitstoot zie je er inderdaad pluimen uit komen, wanneer je slechts een beetje rook laat uitstoten valt dit behoorlijk mee. Wel opletten dat hier alleen JEM C-fluid in mag.

Zorg er voor dat je wanneer je op locatie komt en opgebouwd bent, alvast een 'voorraad' rook in de zaal aanlegt, zodat je in ieder geval al het juiste haze-effect hebt. Je kan dan gedurende de avond met zeer kleine pufjes wat extra bijpompen als het nodig is om de haze op peil te houden.

Een oil cracker voor drive-in show gebruik lijkt me een beetje overkill, dat is meer iets voor theatertoepassingen.

Comment

Wij hebben een goed half jaar zijn net wat goekopere broer gekocht. De Jem hz2500. Werkt ook zeer netjes tot op een erg laag niveau. Geeft een nette constante lichte nevel die niet opvalt maar vaak wel voldoende is om een leuk zaaltje wat lichte nevel voor je effecten te geven. Een collega bedrijf heeft wel de gene die je aan geeft maar een echt verschil in werking zit er tussen de beide naar mijn mening niet dat het verschil in prijs waard is. Wat beide machines wel hebben wat ik een beetje jammer vind is dat wanneer je hem uit zet deze nog snel even zijn element leeg gooit en dus zeg 1 sec op vol vermogen draait waarna de ventilator weer uit gaat naar een paar minuten ( mooi minder stof in de ventilator )
      De belangrijkste verschillen zijn eigenlijk:
      Dat je bij deze wel de ventilator kan bedienen via dmx en de hz2500 niet
      De opwarmtijd is een stuk korter Maar is maar 1 keer dat dat nodig is.
      Dmx module zit er al standaard in.
      Andere vloeistof effect is nagenoeg gelijk.

Een oil craker doet dit nog net wat beter en strakker maar dan zit je meer op het niveau leuk voor in het theater. Ook zit je dan wel meer met het achterlaten van resten op je lampen, lenzen en spiegels.

Kortom naar mijn idee en ervaring is de jem hz2500 een heel erg mooie hazer die toch nog redelijk betaalbaar is. Kost wel wat meer dan de elcheapo budget producten maar je krijgt er ook wel echt een heel stuk meer degelijke machine voor terug.

Comment

Working...
      X